Gå til innhold

Hvor i Telemark?


Snooks

Anbefalte innlegg

Hvor i Telemark er det best å bo?

Vi vil helst ikke bo midt i byen, men ikke usentralt heller.

Det viktigste er at det er et godt miljø, gode skoler og et trygt sted for barn å vokse opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kan og vil jobbe på skole så det er vel ikke så vanskelig å finne uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan og vil jobbe på skole så det er vel ikke så vanskelig å finne uansett :)

Å gå jobb som pedagog i Grenland er ikke lett.

Anonymous poster hash: 948a6...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Gvarv og oppover den veien er veldig fint. Ikke for øde men ganske landlig, også er det ikke timesvis ned til sivilisasjonen som feks Skien.

Anonymous poster hash: a9d06...98b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå jobb som pedagog i Grenland er ikke lett. Anonymous poster hash: 948a6...f96

Det er reg og not!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stathelle er nydelig :) Bodde der før.



Anonymous poster hash: d08d9...789
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er reg og not!

Jeg aner ikke hva du forsøker å si, men anbefaler seriøst å ikke ta det å få jobb i Grenland, altså f.eks Langesund og Brevik for gitt. Det er høy arbeidsledighet i området, mange nedlagte hjørnesteinsbedrifter og de jeg kjenner som er lærere, spesialpedagoger og barnevernsutdannede sliter med å få jobb. Mange skoler legges ned, slik at de som er ansatt på en nedlagt skole får jobb først. Feks legges trolig Langesund skole ned.

Anonymous poster hash: 948a6...f96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva du forsøker å si, men anbefaler seriøst å ikke ta det å få jobb i Grenland, altså f.eks Langesund og Brevik for gitt. Det er høy arbeidsledighet i området, mange nedlagte hjørnesteinsbedrifter og de jeg kjenner som er lærere, spesialpedagoger og barnevernsutdannede sliter med å få jobb. Mange skoler legges ned, slik at de som er ansatt på en nedlagt skole får jobb først. Feks legges trolig Langesund skole ned. Anonymous poster hash: 948a6...f96

Det er registret og notert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er registret og notert...

Bare hyggelig :) Dumt å sitte og drømme om Brevik eller Langesund når nærmeste jobb i skolen er et par timer unna :) :)

Anonymous poster hash: 948a6...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva du forsøker å si, men anbefaler seriøst å ikke ta det å få jobb i Grenland, altså f.eks Langesund og Brevik for gitt. Det er høy arbeidsledighet i området, mange nedlagte hjørnesteinsbedrifter og de jeg kjenner som er lærere, spesialpedagoger og barnevernsutdannede sliter med å få jobb. Mange skoler legges ned, slik at de som er ansatt på en nedlagt skole får jobb først. Feks legges trolig Langesund skole ned.

Anonymous poster hash: 948a6...f96

Langesund skole legges ned?

Vel.. for et par år siden var det snakk om at ungdomsskolen skulle slås sammen med Grasmyr men det ble ikke noe av.

Utover det tror jeg du tøyser litt mye her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Gvarv og oppover den veien er veldig fint. Ikke for øde men ganske landlig, også er det ikke timesvis ned til sivilisasjonen som feks Skien. Anonymous poster hash: a9d06...98b

Så du mener at folk fra Gvarv eller andre bygder ikke er sivilisasjon? Gvarv er helle ikke særlig øde heller.

Isåfall det dummeste Og mest nedlatende jeg har hørt på lenge.

Hilsen en som er stolt av å bo i den vakre eplebygda Gvarv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :) Dumt å sitte og drømme om Brevik eller Langesund når nærmeste jobb i skolen er et par timer unna :) :) Anonymous poster hash: 948a6...f96

Ja, det er det, men det er jo veldig synd hvis det er så dårlig stelt! Vi får sørge for jobb først også se hvor vi bosetter oss i forhold til det. Men jeg kjenner ikke Telemark i det hele tatt så det er veldig fint med innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Skien og anbefaler Skien / Porsgrunn / Heistad /Langesund (Grenland) som bosted. Telemark sentralssykehus ligger i Skien, det er flere store kjøpesentre etc. Ulempen med Langesund er at det er veldig lite og intimt. Kjempeflott sommerby, men stille og rolig høst/vinter.

Det kommer helt an på området du igrunn velger å bo i. Fine områder å bo i f eks Skien er gamlebyen (snipetorp) på toppen av byen (sjarm), Borgestad (grensa til Porsgrunn) og Varpet (området rundt flyplassen). Klyve har rykte for seg å være litt "drabantby". Det samme med Gulset.



Anonymous poster hash: b1d95...880
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gvarv og Bø er veldig fine plasser. Der går det busser og tog til Skien, Oslo osv.

Hilsen vest-tele.



Anonymous poster hash: 8a7c8...d10
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri flyttet til Skien. Gvarv og videre oppover i Telemark anbefales.

Anonymous poster hash: 5dbe9...a15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at folk fra Gvarv eller andre bygder ikke er sivilisasjon? Gvarv er helle ikke særlig øde heller.

Isåfall det dummeste Og mest nedlatende jeg har hørt på lenge.

Hilsen en som er stolt av å bo i den vakre eplebygda Gvarv.

hahaha! Ikke meningen å være nedlatende. Vel Skien har definitivt mer sivilisasjon enn Gvarv.. Men som du så av innlegget anbefalte jeg Gvarv fordi det er fint og landlig der og ikke helt utti bushen.

Anonymous poster hash: a9d06...98b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du vil flytte hit! Jeg er fra Porsgrunn, men studerer i Oslo så jeg har en del å si om min kjære hjemby.

Altså, Skiensfolk vil alltid anbefale Skien og Porsgrunnsfolk vil alltid anbefale Porsgrunn. Personlig syns jeg Skien er veldig flott, men det er flere innvandrere der har jeg fått inntrykk av. Når det er sagt, så er Skien en veldig søt, liten by og det er litt mer å gjøre der enn i Porsgrunn.

I Porsgrunn har du forøvrig sentrumsgata som strekker seg over 1 km ca, og er veldig koselig både vår, sommer og høst. Om vinteren er det ikke så ille heller, men tviler på at de fleste byer er kjempe morsomme om vinteren. Dessuten er det ikke like masete å komme seg ut på E18, men det er ikke så mye lenger fra Skien da.

Utover det så er Siljan et pent sted med mye landlige områder. Brevik er et utrolig søtt, lite sted, spesielt om sommeren. Men du kan jo besøke Brevik om du f.eks flytter til Skien eller Bamble. Bamble er også et relativt alright sted (Stathelle, Langesund, Rugtvedt). IKKE flytt til Herre! Mye dritt der, har jeg hørt.

Så er det også en del områder rundt Skien hvor det er ganske fint.

Bø er også et ganske fint sted. Det er et veldig lite sted, men fint. Du har jo Sommarland i Bø på sommerstider, og mye landlige deler. Skog, vann osv. Det er tålelig å kjøre til Skien og Porsgrunn fra Bø også, en liten time bare.

Håper det hjalp litt. Jeg er ikke sånn veldig godt kjent i Skien og omegn, mest Porsgrunn. Men jeg vet at det er mye arbeidsledighet i Grenland så lurt å skaffe seg jobb før flyttingen.

Så håper jeg du kommer til å like Telemark like godt som meg når du flytter hit! :)



Anonymous poster hash: 9e459...618
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...