Gå til innhold

Leilighet og visning og naboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det greit å si til naboen om å ikke støvsuge, ikke ha på vaskemaskinen, ikke gå med sko inne etc når jeg skal ha visning på leiligheten min? Er rimelig lytt her....



Anonymous poster hash: 79e4c...84d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan spørre pent, men du kan selvfølgelig ikke si at naboen ikke skal gjøre hverken det ene eller andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit å si til naboen om å ikke støvsuge, ikke ha på vaskemaskinen, ikke gå med sko inne etc når jeg skal ha visning på leiligheten min? Er rimelig lytt her.... Anonymous poster hash: 79e4c...84d

Hvorfor i alle dager skal du det?

Normale huslyder og at der er lytt, må de som er på visning være obs på.

Klager kjøper i ettertid på at det er lytt,,og det kommer frem at du har bedt naboene være musestille, så ligger du tynt an....

Anonymous poster hash: e47a4...b07

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde følt meg lurt hvis selger hadde jukset med hvordan det egentlig var å bo i en leilighet jeg vurderte å kjøpe.

Ærlighet varer lengst.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Er det greit å si til naboen om å ikke støvsuge, ikke ha på vaskemaskinen, ikke gå med sko inne etc når jeg skal ha visning på leiligheten min? Er rimelig lytt her....

Anonymous poster hash: 79e4c...84d

Prøver du å selge en leilighet som noe annet enn det den er ? Er det lytt så er det lytt.

Det er altså ikke greit å be naboen om dette.

Du prøver altså å lure potensielle kjøpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanvittig dårlig gjort mor kjøper.



Anonymous poster hash: 04945...89a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal ikke være nødvendig å spørre naboer om slikt, hvis du selv har oppført deg bra.

Mine naboer (eks-nabo nå) vasket terrassen sin og min i forkant av visning. Enda jeg egentlig ikke har snakket noe særlig med de, kun på hils. De ønsket at jeg skulle få en fin pris for min leilighet. Disse var ikke norske. Også nabo over meg tok med ungene ut da jeg hadde visning. Uten å be de om det.

Jeg ville gjort det samme selv.

Anonymous poster hash: a946e...7b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en nabo her i oppgangen vår som solgte leiligheten for en stund siden, da fikk vi en lapp i postkassen noen dager før om at de skulle ha visning sånn og sånn, og håpte at alle kunne unngå bråke i den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visning i blokka her i går, og jeg tviler på at de som skal selge var superfornøyd med at en i nabooppgangen begynte med å bore i murvegg sånn ca. midt i visningen. ;) Men å forvente at naboene ikke bedriver normale hverdagsaktiviteter pga visning er drøyt. Det gir jo også et falskt bilde av hvor lytt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit å si til naboen om å ikke støvsuge, ikke ha på vaskemaskinen, ikke gå med sko inne etc når jeg skal ha visning på leiligheten min? Er rimelig lytt her....

Anonymous poster hash: 79e4c...84d

For å si det slik, hvis JEG var din nabo, og fikk en slik forespørsel, skulle jeg forlatt huset.

ETTER du hadde solgt huset derimot, hadde jeg bråket som normalt, fortalt de nye eierne at det er veldig lytt her, og at forrige eier hadde bedt meg være stille for å unngå bråk på visning. Men jeg måtte desverre ut et nødvendig ærend som ikke kunne vente, så desverre fikk de ikke riktig bilde av leiligheten. Ergo: Tidligere eier har brutt opplysningsplikten sin så her kan det være penger for dere å hente i form av erstatning.

Glad jeg bor på landet i en enebolig vi har bygget nytt. Håper jeg aldri kommer ut for slike svindlere som deg. Hvis du skal selge leiligheten får du selge den som den er, ikke svindle potensielle kjøpere med å be naboene være stille! Håper naboene ikke bare bråker når du har visning, men at de også møter opp på visninga og proklamerer høyt: "Hei! Vi er naboene på andre siden av veggen! Det er lytt her, beklager at vi gikk over gulvet og at vi vasket klær og støvsugde gulvene isted. Selgeren kontaktet oss igår og ba oss være stille som mus siden det er så lytt her, men vi er ærlige mennesker som ikke liker at folk blir lurt opp i stry. "

Håper innstillingen din biter deg i rævva ts!

Anonymous poster hash: cc86a...80a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit. Det er litt å lure stakkarene som kommer på visning. Jeg husker da jeg kjøpte min. Fikk beskjed om at det var sååå godt lydisolert, de hørte aldri det fnugg av naboene, neeeida... Oppdaget ganske raskt da jeg flyttet inn at det var så lydt at jeg kan høre folk snakke med vanlig innestemme...

Og en annen ting å tenke på er at det kan virke mot sin hensikt. Jeg VIL at evt nye naboer skal være klinkende klar over nøyaktig hvor lydt det er, så de er forberedt på å måtte ta hensyn. Så jeg ville gjerne bråkt litt ekstra, bare for å vise at her er det lydt, så om dere ikke liker å liste dere omkring er ikke dette stedet. Jeg vil jo ikke ha naboer som tror at her er det bare å bråke i vei...



Anonymous poster hash: 4b044...578
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er greit.



Anonymous poster hash: 6550d...df3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit å si til naboen om å ikke støvsuge, ikke ha på vaskemaskinen, ikke gå med sko inne etc når jeg skal ha visning på leiligheten min? Er rimelig lytt her....

Anonymous poster hash: 79e4c...84d

Om du sier ifra kan det hende det går en liten faen i naboen og de holder en heidundranes fest under visningen. Men det kommer helt an på om du har et dårlig forhold til naboen..

Anonymous poster hash: 1cfe9...123

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, takk for svar alle sammen. Jeg tenkte meg ikke om da jeg stilte spørsmålet her, det var aldri min intensjon å lure noen. Ser jo nå at selvfølgelig er det følgene av min tanke.

Men har nå hatt visning, og familie av mine naboer (som er interessert i leiligheten) kom å snakket ned om leiligheten til de andre som var på visning + mine naboer både satte på vaskemaskinen og støvsuget under visning. Virker for meg at de gjør det de kan for å skremme vekk andre potensielle kjøpere. Så sånn var den visningen....

TS.



Anonymous poster hash: 79e4c...84d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S, Jeg tok ikke kontakt med min nabo, så jeg spurte aldri om de kunne ta hensyn når jeg skulle ha visning.

TS



Anonymous poster hash: 79e4c...84d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt forbannet om dette hadde skjedd meg. At det ikke er lytt/ evt. hvor lytt det er er av avgjørende betydning for hvor jeg kan bo. Jeg hadde ikke bare klaget jeg hadde gått rettens vei for å få omgjort kjøpet. Håper andre hadde gjort det samme.



Anonymous poster hash: f18ad...b99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor i alle dager skal du det?

Normale huslyder og at der er lytt, må de som er på visning være obs på.

Klager kjøper i ettertid på at det er lytt,,og det kommer frem at du har bedt naboene være musestille, så ligger du tynt an....

Anonymous poster hash: e47a4...b07

Selvfølgelig 'ligger du ikke tynt an' på grunn av det. For at kjøper skal ha noe som helst å komme med så må det foreligge en 'vesentlig feil/mangel' og det er ikke det det er snakk om her. Selger og kjøper har to forskjellige mål på en visning. Selger gjør alt h*n kan for at leiligheten skal fremstå mest mulig perfekt, og kjøper bør prøve å finne mangler, that's the name of the game...

Til TS du kan absolutt spørre naboen, men du kan selvsagt ikke forvente noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, hvis JEG var din nabo, og fikk en slik forespørsel, skulle jeg forlatt huset.

ETTER du hadde solgt huset derimot, hadde jeg bråket som normalt, fortalt de nye eierne at det er veldig lytt her, og at forrige eier hadde bedt meg være stille for å unngå bråk på visning. Men jeg måtte desverre ut et nødvendig ærend som ikke kunne vente, så desverre fikk de ikke riktig bilde av leiligheten. Ergo: Tidligere eier har brutt opplysningsplikten sin så her kan det være penger for dere å hente i form av erstatning.

Glad jeg bor på landet i en enebolig vi har bygget nytt. Håper jeg aldri kommer ut for slike svindlere som deg. Hvis du skal selge leiligheten får du selge den som den er, ikke svindle potensielle kjøpere med å be naboene være stille! Håper naboene ikke bare bråker når du har visning, men at de også møter opp på visninga og proklamerer høyt: "Hei! Vi er naboene på andre siden av veggen! Det er lytt her, beklager at vi gikk over gulvet og at vi vasket klær og støvsugde gulvene isted. Selgeren kontaktet oss igår og ba oss være stille som mus siden det er så lytt her, men vi er ærlige mennesker som ikke liker at folk blir lurt opp i stry. "

Håper innstillingen din biter deg i rævva ts!

Anonymous poster hash: cc86a...80a

Nei de har ikke brutt noen opplysningsplikt, det at en person 'syntes og føler' at det er lytt er ikke noe man plikter å opplyse om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar alle sammen. Jeg tenkte meg ikke om da jeg stilte spørsmålet her, det var aldri min intensjon å lure noen. Ser jo nå at selvfølgelig er det følgene av min tanke.

Men har nå hatt visning, og familie av mine naboer (som er interessert i leiligheten) kom å snakket ned om leiligheten til de andre som var på visning + mine naboer både satte på vaskemaskinen og støvsuget under visning. Virker for meg at de gjør det de kan for å skremme vekk andre potensielle kjøpere. Så sånn var den visningen....

TS.

Anonymous poster hash: 79e4c...84d

Hehe, jeg har hatt naboer fra andre siden av gata som satt og ropte stygge ting om leiligheten min, fordi hun gjerne ville kjøpe den selv, både jeg og kjøper lo godt av dette på overtakelsesmøtet, kjøper luktet selvfølgelig lunten og var minst like ivrig på leiligheten.

Lykke til med salget TS!

Endret av Zereta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...