Gå til innhold

Kan man male vaskerommet med "Sens"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er allergiker / astmatiker og tåler ikke lukten av maling / løsemidler. Jeg bruker derfor alltid Sens maling, men nå er det vaskerommet som står for tur og jeg er veldig usikker på om det er greit med Sens i dette tilfellet?



Anonymous poster hash: 88972...a82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er mye fuktighet og vekslende temperarurer er det stor sannsynlighet for at det kan bli skjoldete og misfarget over tid. De ferreste innemalingene i dag har påviste allergifremkallende løsemidler og lukter ikke spesielt mye heller (etter min mening). Har du ikke en fargehandel i nærheten du kan spørre om råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt bruke våtromsmaling på vaskerommet



Anonymous poster hash: 2f151...5a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke den type maling på våtrom som et vaskerom regnes som, er den sikre måten å oppnå muggvekst på.

Så nei, våtromsmaling på våtrom.

Anonymous poster hash: 0fad6...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som om det bli noen andre som må male vaskerommet mitt, og så må jeg bare ta med meg allergien min og evakuere huset så lenge det står på (og lukter)! Jeg må bare finne noen å "mase" på! Takk for svarene! :blomst:

TS



Anonymous poster hash: 6ce7b...3cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt bruke våtromsmaling på vaskerommet

Anonymous poster hash: 2f151...5a7

Dette er sant. Dersom vaskerommet var et våtrom. Det er det ikke.

Da ser det ut som om det bli noen andre som må male vaskerommet mitt, og så må jeg bare ta med meg allergien min og evakuere huset så lenge det står på (og lukter)! Jeg må bare finne noen å "mase" på! Takk for svarene! :blomst:

TS

Anonymous poster hash: 6ce7b...3cc

Du kan fint male vaskerommet ditt med sens eller tilsvarende allergivennlig maling. Moderne vaskerom behøver ikke engang ha sluk (selv om det naturligvis er lurt!) så du kan ta et kott ved siden av badet og kalle det "vaskerom" om du vil.

Kun (og kun bare) dersom vaskerommet ditt er fuktig ville jeg nølt, og da ville mitt råd være: finn en måte å avfukte vaskerommet og mal så med den maling du ønsker.

Anonymous poster hash: 16810...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.innemiljo.net/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=44&Itemid=52

Anbefaler ts og ab/poster # 6 å lese på dette nettstedet.

Å male med vannbassert maling medfører avdunsting i mange måneder kanskje år. Oljemaling dunster i fra seg i løpet av 2 til 3 uker. Selv foretrekker jeg sistnevnte i egen bolig, selv med kraftig nedsatt lungefunksjon.

Anonymous poster hash: 0fad6...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.innemiljo.net/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=44&Itemid=52

Anbefaler ts og ab/poster # 6 å lese på dette nettstedet.

Å male med vannbassert maling medfører avdunsting i mange måneder kanskje år. Oljemaling dunster i fra seg i løpet av 2 til 3 uker. Selv foretrekker jeg sistnevnte i egen bolig, selv med kraftig nedsatt lungefunksjon.

Anonymous poster hash: 0fad6...478

MYTE!

Anonymous poster hash: db57b...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uten problemer malt med Sens. Ikke verdens beste rullekvalitet, men men...

Våtromsmaling er til våtsoner. Skal man dusje eller spyle rett på veggen så bruk det.

Følg med på luftfuktigheten i rommet, ha god fuktstyrt uttrekksvifte og selvsagt tilgang på frisk luft inn.



Anonymous poster hash: db57b...7b5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...