Gå til innhold

Hvor stort er huset, og hvor mange er dere?:)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ca 205 kvm. To voksne og en hund. Alt for stort nå, men tror det ville vært passelig om vi hadde hatt to barn.

Anonymous poster hash: 5e058...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ca 180 kvm, og vi er to voksne, tre barn og en hund. Har plass nok i massevis, da vi har fem soverom, kjellerstue, stue og spisestue/kjøkken, så vi har plenty av plass å oppholde oss. Men.. Vi har altfor lite bodplass :( Lagrer på loftet og garasjen, men skulle absolutt hatt mer bodplass, større vaskerom (med mer plass til å tørkestativ) og så hadde det vært fint om stue og spisestue/kjøkken hadde vært i tilknytning, slik at vi på bursdager, til jul osv hadde hatt nok plass til alle i samme rom. Slik det er nå, sitter vanligvis noen i stua og noen i spisestua ved større sammenkomster. Men, men.. kan jo ikke bygge hus etter de spesielle dagene, det viktigste er at det fungerer i hverdagen, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en familie på fire som bor i et hus på 130 kvm. Da barna var små var huset akkurat passe, særlig siden vi er så heldige å ha en stor hage de kunne leke i, men nå... :frown: Barna (og alle kompisene som kommer på besøk) har vokst seg til, og huset føles etterhvert for lite. Forstå meg rett, det er kjempemoro å ha huset fullt av ungdommer, men litt mer plass hadde ikke vært dumt! :)



Anonymous poster hash: 0ede4...672
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurdere å bygge et hus på ca 182 kvm.

Er to voksne og to barn. Nå bor vi på 75 kvm, og det begynner å bli litt lite.

Anonymous poster hash: 87e92...135

260kvm, to voksne og ei tenåring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To voksne, ca. 60 kvadrat. Vi føler at vi har mer enn nok plass, og det er flere grunner til det. Planløsningen er veldig god, og borettslaget har en del rom til felles bruk som vi benytter oss av. I tillegg har vi to større boder, og vi er ganske flinke til å sørge for at de ikke fylles opp med skrot, men brukes på en funksjonell måte.

Når folk hører at vi bor på 60 kvadrat, får vi ofte kommentarer på at vi bor "så trangt". Det var faktisk et poeng for oss å kjøpe leilighet på denne størrelsen, selv om vi hadde økonomisk mulighet til å kjøpe noe større. Det er miljøvennlig, og det er utrolig deilig å ikke ha anledning til å kjøpe masse unødvendige ting - de hoper seg som regel opp og skaper rot og dårlig samvittighet på sikt. Når jeg hører noen som disponerer leiligheter på over 100 kvadrat alene, og likevel klager over dårlig plass, må jeg innrømme at jeg umiddelbart tenker at vedkommende har et ekstremt ustrukturert forhold til ting. Jeg har hatt samme problem selv, og det å ha begrenset boareal har bidratt til at jeg har et mye rikere og mer organisert liv. Det er også utrolig behagelig å ha et relativt lite areal å vedlikeholde, husarbeidet er utrolig fort unnagjort!

Jeg reklamerer gjerne for å ha et gjennomtenkt forhold til hvor mye plass man faktisk trenger. Det er åpenbart mange forskjellige oppfatninger om akkurat det, og det gjør denne tråden til veldig interessant lesing!



Anonymous poster hash: b95cb...0bc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne på 27 kvadrat:P Det går overraskende greit, men så eier ikke vi så mye saker og ting da. Det verste er egentlig kjøkkenet og den gale naboen.



Anonymous poster hash: 0d6ac...86c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

90kvadrat ,2 voksne og 2 halvvoksne barn og en svær hund. Kurant og trenger ikke større

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne og ett barn (2 år) på 75 kvm.

Vi har faktisk flyttet fra et stort hus (i nord) til en leilighet i sør, og ELSKER det! Akkurat passe stort, sentralt, med egen hageflekk og utebod. Vi har kvittet oss med endel ting for å utnytte plassen rikitig, og savner ingenting. Har flere ganger hatt 15 gjester, uten problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne, 1 barn på 12, 2 hunder og 3 katter på 200 kvadrat primærareal. Har i tillegg 50 kvadrat med boder, totalt 250 kvadrat. 2 etasjer, god plass.

Anonymous poster hash: f5160...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Jeg har en leilighet på 97 kvadratmeter. Jeg bor alene og har godt med plass, men dessverre litt dårlig planløsning.

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki

2 voksne og 2 barn(blir 1 og 5 år). Og en liten hund

2-mannsblig med 155kvm primærareal. 180 til sammen. Har nok av plass, er 4 soverom (hvorav det vedsiden av stuen blir brukt som lekerom, med tv og sovesofa) det er over 2 fulle etasjer uten skråtak, og medloft til oppbevaring.

Savner enten en garasje eller bod ute eller at vi hadde parkering på andre siden ac huse tså vi kunne gå inn nede istedet for oppe.

Er kjempe stor gang nede, mens bare en liten oppe der hovedinngangen er. Upraktisk med barnevogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 voksne, 70 kvm. Føles ikke så lite pga veldig fin planløsning, skulle gjerne hatt større bad bare. I tillegg har vi en stor garasje og en stor hage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

195 kvm med 20 kvm garasje og naust, 40 kvm verksted.

2 voksne, 2 barn.

Kan ikke med hånden på hjertet si at vi bruker hele huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 kvm 2 personer



Anonymous poster hash: 59012...2bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huset vårt er i overkant av 400 kvadratmeter, og vi er tre som bor her.



Anonymous poster hash: 94209...fd5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurdere å bygge et hus på ca 182 kvm.

Er to voksne og to barn. Nå bor vi på 75 kvm, og det begynner å bli litt lite.

Anonymous poster hash: 87e92...135

Vi bor i rekkehusleilighet på noen-og-åtti kvadrat, og har et barn. To voksne. Det er ikke all verdens plass, men vi klarer oss faktisk. Mindre areal å gjøre rent også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...