Gå til innhold

Hvor stort er huset, og hvor mange er dere?:)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

60 kvadrat. 5 personer og 1 soverom.

Anonymous poster hash: 354f6...a30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

210 I bruksareal. Ca 260 totalt. 2 voksne, en 2 åring, en i magen og en hund. Har mer en nok plass,bruker ca 95 kvadrat i hverdagen. Vil tro vi vil bruke mer av huset når barn blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Vi vurdere å bygge et hus på ca 182 kvm.

Er to voksne og to barn. Nå bor vi på 75 kvm, og det begynner å bli litt lite.

Anonymous poster hash: 87e92...135

Vi bodde 6 mennesker på 30 m2 i 5 år; (Bare for å sette ting i perspektiv)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 kvadratmeter fordelt på 2 etasjer. To voksne, to tenåringer, 1 hund

Endret av Søren50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

to stk. eier 90 kvaderat. Men bor bare på ca 50 av de, de resterende kvaderatene leier vi ut. Når vi får barn skal vi kanskje bruke mer av plassen selv, eller så kjøper vi noe nytt...



Anonymous poster hash: ac571...460
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

700kvm, 3etg 4 personer.
Planløsningen gjør at det føles mindre



Anonymous poster hash: 4069f...349
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jausau

Vi har 5 soverom i 3 etg, 2 i andre etg og vi har et i 1 etg, 3 bad, 2 stuer, tv stue , spisestue, kjøkken, totalt er det 435 kvm, unger har flyttet ut men når alle er samlet er vi 7. ( 5 barn) 2 hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset er 200 kvm, hybel på 65 kvm og der leier to voksne. Resterende del som vi bor i på 135 kvm er vi 2 voksne og en 4 åring. Helt grei plass, men ønsker meg egentlig et soverom til i vår del. Vi har tre, men skulle hatt ett til når vi får et barn til (det tredje soverommet brukes nå til kontor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :)

Ser det er mye forskjellig her, og folk er fornøyde med forskjellige ting.

Planløsningen på huset er bra. Det er på 1 plan, men fire soverom, kontor, stue og tv-stue. Tror vi blir fornøyde.

Jeg syns det blir litt stort, men vi gikk inn et kompromiss: enten 1 etasje og så stort, ellers så vil jeg ikke flytte :-p

(Hehe, neida, joda...)

Anonymous poster hash: 87e92...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne og to små på 120 kvadrat. Det er arealmessig stort nok, 3 soverom, adskilt stue og kjøkken, to bad, kjellerstue. Kunne likevel ønska meg et rom til siden kontoret etter hvert skal bli minstemann sitt rom og jeg egentlig ikke har lyst til å flytte kontoret ned i kjellerstua. Jaja, luksusproblem tross alt. Vi trives veldig godt her, og har ikke råd til noe større i dette området. Ikke har vi overskuddet som trengs for å flytte heller ;-)

Anonymous poster hash: b9eb3...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... Jeg blir så misunnelig på alle dere som har hus i normal størrelse som er lettstelte og forhåpentlig varme om vinteren.

Vi har overtatt farsgården til samboeren min. Har rett i underkant av 1200 m2 stort iskaldt hus med 4,5 meter under taket i begge etasjer.

Det er tungvindt å holde rent og vi fryser konstant om vinteren til tross for store kakkelovner som omtrent står og hopper når vi fyrer.

Kjøkkenet vår er på over 60 m2 og jeg går og går og går....

Til tross for at vi stenger av over halve huset, i hvertfall på vinteren, så er det uoverkommelig når man skal rengjøre etc.

Men det er flott i julehøytiden her da :). Da ligger alle fem stuene på rekke og rad med glitrende lysekroner og peisvarme.

Men julen er kort og jeg skulle ønske meg et lettstelt lite hus på et par hundre m2 resten av året.

Vi er to voksne og to barn og har fem stuer, åtte soverom, kontor, jaktrom, bibliotek mm.....

Anonymous poster hash: 8f129...235

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus på snaut 200 kvm men bare 110 i p-rom. To voksne og to små barn. Går greit nå men når ungene blir større må vi utvide en del av det ubrukte arealet til p-rom. Mulighetene ligger heldigvis der, men vi gjør det ikke før det er et reelt behov.

Anonymous poster hash: 6f116...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To voksne på 75 kvm. Det er traaangt!!

Anonymous poster hash: 37666...026

Samme her. Og jeg synes vi har godt med plass.

Anonymous poster hash: 70ad1...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hus på snaut 200 kvm men bare 110 i p-rom. To voksne og to små barn. Går greit nå men når ungene blir større må vi utvide en del av det ubrukte arealet til p-rom. Mulighetene ligger heldigvis der, men vi gjør det ikke før det er et reelt behov.

Anonymous poster hash: 6f116...54a

Jeg forstår hva du mener, men hva står p-en for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener, men hva står p-en for?

Tror det er pulerom.

Anonymous poster hash: db2a7...3eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To voksne, en hund og et barn på vei. Hus på 180 kvm, men kun 120 kvm som er i bruk til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har 95 kvadrat fordelt på 2 etg, og det er perfekt for meg, samboeren og hunden. Ganske god romløsning her, så vi har nok av muligheter til å få "egentid". Når vi får barn blir det litt trangere, men fortsatt greit. Men før barn nr 2 må vi nok flytte for å unngå å leve trangt.

Eneste som er kjipt er at all plassen blir brukt til oppholdsrom, så det er litt lite lagring. Skulle hatt like stor plass bare med en stor bod, så hadde jeg vært super fornøyd.



Anonymous poster hash: badcc...43d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 100 kvm, er to voksne, to barn og en hund. Har bare to soverom, så barna må dele. Vi må enten bygge på eller flytte innen kort tid. Barna begynner å bli store og det er vanskelig når de har med venner på besøk, Mye støy og lite privatliv for den andre som ikke har med venner hjem.



Anonymous poster hash: 27963...069
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...