Gå til innhold

Hvor stort er huset, og hvor mange er dere?:)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vurdere å bygge et hus på ca 182 kvm.

Er to voksne og to barn. Nå bor vi på 75 kvm, og det begynner å bli litt lite.

Anonymous poster hash: 87e92...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 150 m2.

Vi er to voksne og en hund. Ingen barn, og ingen planer om å få det, heller.

Vi har god plass, og mange rom, men savner enda bedre lagringsmuligheter. Tror aldri man får for mye garderobe- og lagerplass til klær, friluftsutstyr, "sesongpynt", bøker o.l. Hvis dere skal bygge, er dette noe jeg vil anbefale å ta med i planleggingen :)



Anonymous poster hash: fd340...247
Lenke til kommentar
Del på andre sider

160kvm på 2 voksne og 1 barn. Vi kjøpte før vi fikk barn med planer om å bli boende til det bare er oss to igjen i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 kvm, 3 etg og 2 personer.

Anonymous poster hash: 2e120...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne på 75 kvm. Det er traaangt!!



Anonymous poster hash: 37666...026
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne og en fireåring, 120 kvadratmeter, tre etasjer.

Anonymous poster hash: 1d18f...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at planløsning er viktigere enn størrelse.

Da jeg bodde hjemme hos mine foreldre, bodde vi 4 stykker på 98 m2. (4 rom + kjøkken)

Planløsningen var slik at det var godt med plass, selv med to tenåringer i hus.

Der kunne vi være på soverommet, stuen, eller på kjøkkenet, alene, sammen med familien, eller sammen med venner.

Nå er vi 4 stykker på ca 130 m2, og det er lite!

Mye på grunn av skråtak som gjør at det er vanskelig med innredning på soverommene, men også fordi vi har åpen løsning i hele 1 etg, som gjør at vi ikke kan være alene noe annet sted enn på soverommene.



Anonymous poster hash: 7007f...16e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 95 m2 (tre soverom). To voksne. kunne gjerne hatt mer, men vi må lære oss å ta vare på og vedlikeholde et lite hus og hage før vi kjøper større bolig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tre stk på en liten leilighet med tre små soverom. Sikkert rundt 80 kvm. Trangt? JA! Spesielt når man går fra et hus på 3 etasjer på 300 kvm til det lille der. Vi overlever da, men er ikke hit jeg tar med kjærester mens resten av familien er hjemme for å si det sånn :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

160kvm, 2 voksne 1barn.

Nå som 6åringen ofte har venner på besøk synst jeg det er litt i minste laget pga litt dårlige romløsninger ( feks en stor spisestue som aldri blir brukt som gjerne skulle blitt omgjort til ekstra tv stue )

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

95 kvadrat, to vaksne og ein liten på veg. Akkurat passe stort, men romløysinga er svært dårleg.

Er vane med større hus. 182 kvadrat hadde vore supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne og et barn på to år i en liten leilighet på 60 kvm ca. Trangt? Absolutt. Men vi føler oss heldige som i det hele tatt har kommet oss inn på boligmarkedet og betaler ned på et lån, framfor å leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset vårt er på rundt 200 kvadrat, fordelt over to etasjer. Har to fulle etasjer, så ingenting forsvinner i skråtak. Vi er to voksne og to barn og har mer enn nok plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En voksen og 2 barn på 120 m2. Vi har 4 soverom. Begge barna har fått de to store soverommene, siden vi ikke har loft eller kjellerstue. Sånn så de kan ha venner på rommet sitt. Eneste jeg savner er en kjeller eller loft stue. Har stor stue og ganske stort kjøkken, kunne nok ofret litt plass fra disse rommene, og det ene soverommet og heller hatt en ekstra stue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 kvm. 2 voksne 1 barn



Anonymous poster hash: 8ecda...40e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nosoul

Selve huset er vel ca 190-200 kvm. Men i leiligheten hvor jeg leier, er det ca 65 kvm. Helt perfekt for meg som er alene :jepp:

De er forøvrig 5 i den resterende delen av huset.

Endret av Nosoul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 kvm.

På det medte var vi 8, nå er vi 6 :)

Lite hjem, stort hjerte.

Anonymous poster hash: 33dba...645

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier nå i leilighet, ca. 80 kvm, tror jeg. To voksne, en tenåring og en liten hund, synes vi har akkurat passe plass, ikke trangt, men vi har litt bod-plass i tillegg.

Nå er det imidlertid en baby på vei, så vi tar sikte på å kjøpe enebolig før den kommer. Jeg ønsker meg egentlig rundt 200 kvm, men kan hende vi ikke trenger så mye..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 kvm.

På det medte var vi 8, nå er vi 6 :)

Lite hjem, stort hjerte.

Anonymous poster hash: 33dba...645

Nydelig sagt. :)

Anonymous poster hash: 476fa...cf4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...