Gå til innhold

Man har kun det ene liv


zubimaru

Anbefalte innlegg

Heihei :)

Det må jeg si..Syntes ikke noe om at han legger deres forholds skjebne på om kompisen mener du har vært "snill pike". F.eks. kan det jo hende dere legger forskjellige ting i det å flørte. Du sa jo du danset, lo og hadde det gøy, kanskje oppfattet han det som noe mer enn bare helt uskyldig, selv om det ikke var det? Får bare håpe at kompisen ikke ønsker å sette noe i fare.

Han er nok veldig usikker på seg selv, siden han ikke klarer å bare stole på ditt ord.

Men når det er sagt..Dersom han kommer til deg og sier at kompisen sa at alt var ok, så bør du fortelle han at dette var første og siste gangen han gjør noe sånt. At han i fremtiden må stole på deg, ellers er det ikke liv laga.

Og datteren har du uansett ja! Viktig at du ser de lyse sidene også! :)

Ellers får man bare sitte og vente. Det er dessverre sånn at når det er en som er usikker på om h*n vil fortsette eller ikke, mens den andre vet hva h*n vil, så blir det som regel opp til den første parten. Man kan tross alt ikke tvinge noen til å bli hvis de ikke vil det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei :)

Det må jeg si..Syntes ikke noe om at han legger deres forholds skjebne på om kompisen mener du har vært "snill pike". F.eks. kan det jo hende dere legger forskjellige ting i det å flørte. Du sa jo du danset, lo og hadde det gøy, kanskje oppfattet han det som noe mer enn bare helt uskyldig, selv om det ikke var det? Får bare håpe at kompisen ikke ønsker å sette noe i fare.

Han er nok veldig usikker på seg selv, siden han ikke klarer å bare stole på ditt ord.

Men når det er sagt..Dersom han kommer til deg og sier at kompisen sa at alt var ok, så bør du fortelle han at dette var første og siste gangen han gjør noe sånt. At han i fremtiden må stole på deg, ellers er det ikke liv laga.

Og datteren har du uansett ja! Viktig at du ser de lyse sidene også! :)

Ellers får man bare sitte og vente. Det er dessverre sånn at når det er en som er usikker på om h*n vil fortsette eller ikke, mens den andre vet hva h*n vil, så blir det som regel opp til den første parten. Man kan tross alt ikke tvinge noen til å bli hvis de ikke vil det. :klem:

Heisann! :)

Nei, det skal ikke være lett. Han er veldig komplisert, og har vel egentlig ikke tro på at ting mellom oss kan fungere lenger. Men siden jeg virkelig vil, så har jeg ikke lyst til å gi opp.

Føler dessverre at jeg er nødt til å gjøre akkurat det i dette tilfellet. Han vil ikke, og da er det ikke mye vits for meg å holde motet oppe, og klamre meg til det lille håpet jeg fortsatt har. Har bare lyst til å gråte, sove og gjemme meg til alt er over. Men jeg kan ikke det. Jeg har et barn, og meg selv, å ta vare på. Kan ikke la en person ødelegge alt jeg har bygget opp over så lang tid. Dagens andre hjertesukk.

:pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er klart du skal ikke la han ødelegge for deg! Hvis dere blir sammen igjen, så flott! Men dersom det ikke skjer, så vil du omsider finne lykken igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er det som er så vanskelig å tenke på, det er jo ingen andre enn han jeg vil ha!

Snakket nettopp litt med han på telefon, han var irritert, og virket ikke glad for at jeg ringte i det hele tatt. Alt han sa ble liksom spyttet ut, og ikke sagt på en normal måte. Men han sa vi skulle snakkes i morgen, før han drar på jobb. Jeg har en følelse av at jeg vet hva han kommer til å si, og har derfor skrevet ned tankene mine om forholdet vårt, slik at jeg har noe konkret å snakke om, og ikke bare spyr ut masse usaklig dritt slik som jeg gjorde i går.

Jenta mi er lagt seg, men hun har vært nede to ganger fordi hun ikke får sove. Skoledag i morgen, lukk øynene og prøv en gang til! Barn.. Sukk :)

Nei, jeg vet helt ærlig ikke hva jeg vil lenger. Hjertet mitt lengter etter å være sammen med han, men mentalt sett er jeg nok ganske godt forberedt på hva som kommer til å skje i morgen. Det er så trist å tenke på. Mannen som jeg trodde var mannen med stor M, har vist seg å ville ut av forholdet. Det er kanskje for det beste, men jeg liker ikke tanken på å bli singel. Urg, bare ordet gir meg frysninger. :tristbla:

At man ikke bare kan møte mr. right med en gang, og være ferdig med det? Kjærlighetssorg er så utrolig kjipt, ikke noe jeg unner min værste fiende engang.

:pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjærlighetssorg er og forblir grusomt :klem: Men heldigvis kommer man over det, selv om det egentlig ikke er noen særlig trøst der og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag - Nye muligheter!

Sitter på jobb, masse å gjøre, men jeg orker ikke å stresse.

Fysj å fy som jeg bet negler i går. Og jeg som hadde spart de så lenge. :tristbla:

Mamma kom på besøk i går etter at jeg hadde lagt meg. (jeg la meg faktisk kl. 21:30! Sliten ja.) Vi ble sittende å snakke ei stund, og det gjorde faktisk veldig godt. Prøvde å forklare henne at jeg har det helt forferdelig for tida, men det hadde hun allerede skjønt. Hun vet sånt, mamman min. :)

Klarte meg bra, ingen tårer eller noe sånt, men så ga hun meg en klem. Det var nesten som å skru på en kran, det fosset ut.

Det er noe med det, når man får omtanke fra de man har nærmest, så kommer alle følelsene. Men det var godt at hun kom. Hun betyr veldig mye for meg, og hun har opplevd sine ting, hun som alle andre. Det er veldig godt å snakke med henne, for nesten uansett hvilken situasjon jeg føler jeg sitter fast i, så har hun noe klokt å si. Det elsker jeg! :)

Hun sa at uansett hva jeg bestemmer meg for, så er hun der for meg. Sånt trenger jeg å høre nå. Jeg trenger å vite at jeg ikke er helt mutters alene, at jeg har noen rundt meg som vil meg godt, og som er glade i meg. Det gjør godt å tenke på.

Både hun og far vil det beste for meg, men noen ganger så er ikke det jeg har mest lyst å høre på at de snakker slemt om han jeg bodde sammen med for litt siden. Jeg skjønner jo at de er litt skeptiske med tanke på min fremtid med han (eventuelt).

Nyttårsaften så sa far klart og tydelig ifra hva han syns om HAN, og at dersom vi skulle fortsette sammen så fikk han ikke lov til å ligge over hos meg, eller være på besøk til over kl. 11 på kvelden. Er jeg ikke 25 år? Betaler jeg ikke egen husleie for et hus? Joda, men alikevel. De er redde for at han kommer til å utnytte meg, men en av de tingene HAN har vært veldig klar på er at dersom vi skal fortsette sammen, så vil han ikke komme på besøk til meg, nettopp på grunn av at foreldrene mine bor så nærme. Ingen problem tenker nå jeg, vil han ha fri fra dem så er det greit for meg.

Vi skal snakke sammen i dag, grugleder meg veldig. Litt håp, men mest skuffelse i bakhodet. Bare for å være forberedt på det som kommer. For jeg er meget sikker på at han ikke vil mer. Men jeg har skrevet ned noen ting som jeg vil fortelle han, bare for å holde meg saklig. Så kan han få si hva han vil når jeg er ferdig.

I alle fall så er dette den første dagen i resten av mitt liv, og hvordan den ender har mye å si for fremtiden min. Kanskje derfor jeg ikke er helt under jorda deppa? Kan jo være greit å finne ut av ting, og så bare bli ferdig med det. Heller det enn å gå rundt å være usikker på om jeg er singel eller ikke.

Ha en flott dag alle sammen! :danse:

:pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal bli spennende å se hvordan det går!

Og det med at kranen slås på når folk viser omtanke..Det "verste" er jo når man ikke trenger å spørre om mer enn "hvordan går det?", også kommer tårene trillende. Men det er jo fordi man har behov for å vise andre at man har det vondt, og at man trenger litt hjelp.

Ellers må jeg si at nå var du flink og positiv! Stå på! Det er ikke slutten på livet selv om forholdet kanskje tar slutt. Og det er bra at du klarer å se det, for det er det ikke alle som gjør i starten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Endelig fått satt rumpa godt ned i sofaen etter en lang dag.

Jobb til 4, henta jenta mi, dro hjem. Hun dro til mamma etter leksene var gjort, jeg dro for å møte HAN. Rart å komme på besøk til en man har vært sammen med i nesten 2 år.

Ihvertfall, han var ikke så veldig imøtekommende. La veldig tidlig merke til at han hadde tatt av seg ringen. "Den fortjener ikke å være på fingeren min" hadde han å si om den saken. Han sa også at det ikke betydde at det var slutt mellom oss. :roll: Gadd ikke bry meg om det for å være helt ærlig. Satte meg ned i sofaen ved siden av han, og begynte å lese fra brevet jeg hadde skrevet.

Da jeg var ferdig, sa han at han syntes det var bra skrevet. Han vet hvordan jeg er, jeg er flinkere til å skrive om følelsene mine enn å snakke om dem. Godt eksempel på det er vårt forrige møte, hvor alt endte dritt.

I alle fall, denne gangen sa han at han ikke visste hva han skulle si. Han sa ikke at han ikke ville, men han sa heller ikke at han ville. Det faktum at han hadde tatt av seg ringen gir vel et ganske klart signal om at han ikke er så veeeldig intressert i å gjøre et forsøk.

Her kommer det som gjør meg irritert:

"Jeg er kåt, kan vi?" Jeg visste ikke hva jeg skulle si eller gjøre. Men, siden han ikke hadde gitt noe klart svar, så gikk jeg med på det. Forresten, så hadde han snakket med kompisen som jeg var på fest hos, og han hadde sagt at jeg ikke kom dit før kl. 05. Det er sant, jeg var på nach en annen plass rett i nabolaget først.

Imens vi gikk opp, så sa han at han måtte begynne å bruke kondom. Hvorfor det? Fordi siden vi ikke bor sammen lenger så vet han jo aldri hva jeg kan finne på. "Jeg er ikke som du" svarte jeg bare. :kjefte:

Vi havna i senga, og hadde det godt. Mer enn det vil jeg ikke si.

Vi gikk ned igjen etterpå, snakket litt om alt, i grunn. Oppussing av huset han bor i etc. Deretter havna vi på sofaen, ja, en ny runde.

...

Vi gikk ut å bestilte mat, tok med oss hver vår, han skulle på jobb. Kjørte han dit. Når han skulle gå ut av bilen så sa han at vi snakkes. Jeg forventet ikke noe mer, men han kysset meg.

Kjørte hjem, hentet jenta mi. Vi dro i gammel-huset, hentet noen ting, handlet og kom oss hjem. Hun fikk i seg kveldsmat, og var i seng til kl. 8. 10 minutter etterpå var hun sovna. Sliten jente. Tror det var litt hardt å stå opp kl. 7, og være hele dagen på skolen. Er jo lenge siden for henne, stakkars. :)

Jeg har gått å drømt om sjokolade-is i hele dag, og når jeg endelig fikk det, så ville jeg bare ha yoghurt og banan. Kanskje jeg ble mett på sjokolade når jeg besøkte HAN (ja, han er mørkhudet)? :sjenert:

Men nå, imens jeg sitter å ser på sesong 1 av Gossip Girl på dvd, og spiser melon-yoghurt (har enda ikke fått tv-kanaler :( ), så tikker det inn en melding. Han lurer på om jeg har mulighet for å kjøpe røyk for han, å komme på jobb med det. Beklager, men jeg har et barn i huset som jeg ikke kan forlate. Du får røyke saktere og mindre til du kommer fra jobb i morgen tidlig.

Spørsmålet jeg stiller meg selv nå er:

Utnytter han meg bare? Vil han ha kontakt med meg bare fordi han er kåt og blakk? Jeg tror svaret er ja. Når han i tillegg hadde tatt av seg ringen så vitnet jo det om at han ser på seg selv som singel. Han venter vel kanskje bare på at noen bedre skal dukke opp, eller kanskje han gjør det slutt når han får lønning om noen få dager?

Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Han skal i alle fall ikke få snurre meg rundt lillefingern, selv om han kanskje tror det. Kommer til å la han være i fred til jeg har fått et klart svar. Jeg er et menneske, og jeg har følelser. Piller du meg på nesa, så får du en knyttneve i retur.

Langt innlegg, men jeg hadde mye på hjertet.

:pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja! Åsså har jeg fått på plass vitrine-skapet på kjøkkenet! Endelig! :rødme:

:pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei dette var ikke bra du! Jeg skjønner GODT at du sa ja da han spurte om sex, ingen tvil om det. Men i dette tilfellet tror jeg kanskje det ble ganske så feil? Du er svært sårbar, så det er klart du prøver å gjøre han til lags, men som du sier, så risikerer du sterkt at han bare holder deg på gjerdet til no "bedre" (nytt og spennende?) dukker opp. Begynner å få dårlige tanker rundt dette her. I alle fall siden han spurte deg om å kjøpe røyk. Nei, her må du bare sette krav og si nei. Stol på magefølelsen din. Selv om en del av deg kanskje har lyst til å gjøre disse tingene for han, så tipper jeg magefølelsen din sier stopp.

Samtidig så kan det jo bare være en unnskyldning for han å få møtt deg, men det blir vel heller unntaket enn regelen at det ikke er for å utnytte.

Når det kommer til ringen så kan jeg i grunn på sett og vis forstå det. Jeg har selv tatt av meg ringen jeg har fått hos min kjæreste. Det gjorde jeg en gang da jeg vurderte å gjøre det slutt pga. noe han hadde gjort, og jeg gjorde det da han sa at han ikke var like glad i meg lenger. Rett og slett fordi det var ubehagelig å ha den på, jeg følte meg ikke verdig ringen, for ringen er et symbol på vår kjærlighet, og et stabilt og godt forhold. Har forøvrig tatt den på igjen nå da. Hadde den av bare i noen dager begge gangene. Kan kanskje virke barnslig, men jeg ble bare lei meg hver gang jeg så på den, så gjorde det for meg, og ikke for å demonstrere, eller for å få fram et poeng, evt. skremme han.

Nei nå synes jeg det har kommet såpass "lang" at nå må du begynne å ta skikkelig hensyn til deg selv. Synes han behandler deg skikkelig dårlig nå, rett og slett. :( Det er jo ikke noe gøy når noen sier sånt, jeg hater det når noen sier det om min kjæreste, men innerst inne vet jeg jo at han har vært urimelig/egoistisk etc. Og det ser jeg jo ut fra hva du skriver, at det gjør du også..

Har blitt mye skriving, synsing osv. om forholdet deres fra meg i det siste, men jeg synes du virker som ei skikkelig flott jente, og i og med at jeg selv har kjent på det å bli behandlet dårlig, så blir jeg nok litt mer engasjert enn til vanlig.

:klem:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette
:klemmer: Ikke så bra det der nei. Dårlig gjort av han. Jeg tror jeg ville ha tatt avstand totalt et par dager og dermed se hva han gjør. Mitt beste råd er: Ikke ring han, la han være den som tar kontakt. Uansett hvor vanskelig det er. La han kontakte deg. La han "jobbe" litt. Svar litt likegyldig om han spør om noe. Og ikke gi han sex. Dette for å markere at dere faktisk ikke er sammen per moment. Så får han se hva han gjør med det/tenker om det. Jeg syns du fortjener mye bedre enn hvordan han har vært de siste dagene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Så koselig med svar fra dere. :)

Ja, var egentlig klar over det dere begge har sagt. Det er bare så vanskelig å la være å si nei!

Syntes jeg var flink i går da, når jeg lot være å kjøpe han røyk. Litt sterk er jeg kanskje? I mine innerste drømmer muligens. Men jeg hadde faktisk tenkt å la være å ta kontakt med han, bare for å se hva han gjør, hvis han gjør noe i det hele tatt. Jeg har fortsatt liten tro på at han er intressert, og hvis jeg kunne tatt av meg ringen min så ville jeg gjort det pronto. Men den ble levert i en str for liten. Den kom på, men ikke av! Og selv om jeg har mistet 5 kg den siste tiden så får jeg fortsatt ikke fjerna den. -_- Zalo funker heller ikke! Jeg får ta tiden til hjelp, og hvis jeg virkelig vil ha den av, så har jeg klippe-tang! :lur:

Blandete følelser i dag ja. Sovet dårlig i natt. Følelsene mine er en stor berg-og-dalbane for tiden.

Teriyaki: Det gjør meg ingenting at du er innom her for å "synse". Det er godt med noen andres perspektiv på ting. :)

Jeg vet at han er, og har vært, veldig egoistisk. Det er på tide at jeg oppfører meg på samme måte, slik at han kan få kjenne på hvordan det er. Det er jeg som vil dette ja, men ikke til enhver pris. Vitrine-skapet hentet jeg fra der vi bodde før, har hatt det i mange år, og husker ikke hvor jeg kjøpte det. :fnise: Men det lite og fint, og passer så fint inn på det lille kjøkkenet mitt. Også gir det meg ekstra plass, noe en jente som meg trenger. Har jo ALT for mye ting!

Nanette: Jeg er redd for at jeg fortjener bedre enn hans oppførsel nå, ja. Jeg skal prøve å la være å ta kontakt, klarer det lett tror jeg. Har jo datteren min, jobb og masse dvd'er! :) Har så lyst å dra på trening, men er redd for at han skal være der. Finner heller ikke mp3-spilleren min, den er blitt borte under flyttingen! :tristbla: Men jeg finner alltids på noe annet å gjøre. Ta jenta mi med på en liten traske-tur er vel ikke å forakte. Dessuten har jeg enda noen ting stående i gammel-huset, kanskje jeg henter dem i ettermiddag.

Takk for at dere gir deres synspunkter på ting, jeg setter stor pris på at dere orker å følge med meg. :klem:

Nå er det straks tid for skole og jobb! Gleder meg til å komme meg ut, la tankene jobbe med noe konkret, og ikke bare "hva kommer til å skje?"

:pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du! :)

Er det ikke ubehagelig med en så liten ring da? Jeg har litt "tjukke" fingre (pølsefingre ligger til familien, enten man er slank eller ei :fnise: ), så jeg bruker størelse 60. Den sitter litt løst, men er stram nok til at den holder seg på.

Jeg synes nanette sitt råd var bra. Er kanskje det som skal til, du vet, man vet ikke hva man har før man mister det. HVIS du føler du klarer det uten å bli lei deg, så dra på treningsenteret, dersom han er der, si hei, også går du og gjør ditt. Så kan du evt. la han komme til deg. Men da må du også være forberedt på at han kanskje prøver å overse deg, rett og slett for å prøve å skape en reaksjon hos deg. Gutter vet jo at jenter hater å bli oversett, men så lenge gutten ikke vil bli oversett, så hater han det også. ;)

Herlig med vitrineskap da. Man får jo plass til så mye i dem, og mange er jo skikkelig fine også. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Kjekt med vitrineskap på kjøkkenet så vises de fine tingene litt også. :)

Jo, sterk er du! Men jeg skjønner deg veldig godt jeg! Det er vanskelig å si nei, du har jo følelser for han. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Teriyaki!

Nei, den ringen har aldri plaget meg i den forstand at den er litt trang. Meningen er jo at den skal være der til jeg blir gammel og grå, men.. :sjenert: Akk ja, blir det brudd så skal den av, uansett.

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid! :nigo:

Hei på du Nanette!

Ja, liker det lille skapet mitt. Har ikke så veldig mange pene glass, men nok av andre ting å sette inn i det. :fnise:

Og ja: Jeg ER sterk! ..bare ikke akkurat i disse tider. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først å fremst: Jeg har funnet ut at jeg ikke kan fortsette å kalle han HAN, så fra nå av kommer jeg til å bruke D.

HÆRREJEMINI så mykkje sny! :overrasket: Beklager å måtte bruke dialekt, men dette tok nesten kaka. Våknet til 40 cm nysnø i dag, brukte 10 minutter på å måke meg vei ut, og koste av bilen (som forøvrig så ut som en stor marshmellow) og så satte jeg meg fast i innkjørselen. Hadde jo ikke tid til å gå ut, måke snø osv, så jeg kjørte litt hit og dit, frem og tilbake, og fikk det til. :fnise: Jenta mi kom akkurat i tide på skolen, og jeg satte farten mot jobb.

Da jeg ankom var det ikke vanskelig å se at ingen snøploger, traktorer eller hjullastere hadde vært innom, selv om det florerte av dem i gatene. Aldri sett så mange snurrende, oransje lys som i dag!

Jeg kjørte på, og plantet bilen midt oppi all snøen.

Da jeg kom inn var en kollega av meg på plass i tillegg til vaskedama. Hun er så koselig! Ønsket henne godt nyttår før jeg kom meg på plass bak skrivebordet. Vi småprater ganske masse, og hun sa at hun sikkert ikke kom seg fra jobb, da bilen hennes sto fast litt nedi veien her. Neida sa jeg, vi finner en spade og ser hva vi får til. Ut i snøvær med lue og votter, godt tak i spaden og småhoppet nedover gata. Det gikk bra til slutt, etter mye måking og vrikking av bil. Hun kom seg løs, og jeg smilte stort. Vet jo selv hvordan det er hvis man ikke føler at man får til ting, men med litt hjelp så kommer man seg langt!

Rett etterpå kom han som brøyter utenfor, og fikk laga plass til bilene. Satte meg riktignok litt fast (igjen!) når jeg skulle fjerne bilen, men det gikk bra.

Så nå har jeg endelig fått satt meg ned med en varm kopp kaffe, etter å ha fjerna en dunge med snø fra skoene mine. Men jeg smiler, og er glad, fordi jeg fikk et lite hode innenfor døra som sa "og du, takk for hjelpa". :)

Det er sant som man sier, det er de små tingene som teller i hverdagen. Det at jeg følte at jeg var til nytte for noen gjorde mye for meg akkurat i dag. :) Alt tydet på at dette skulle bli en forferdelig start på dagen, men den gang ei. :danse:

:pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en rar dag. Ble sittende i min egen lille verden på jobb, helt til "sjefen over alle sjefer" kom innom kontoret mitt å ville ha en prat med meg. Gosh å gru tenkte jeg med det samme. Er det noe galt med regnskapet nå? :ninja:

Neiiiida, det viste seg at styret ville tilby meg fast stilling! :hoppe::danser::nigo::biggrin::5::eeeh::danse:

Jeg ble bare sittende å nikke, men innvendig hoppet jeg rundt hele lokalet av fryd! Til nå har jeg vært fast sesongansatt, men utenom sesongen så har det vært bruk for meg litt her og litt der. Altså, ikke noe jeg kan leve av i det lange løp. Men guri malla så glad jeg ble!!

Skal skrive ny kontrakt i dag. Det er litt hell i uhell nå for tiden! :)

Det ble litt smiley-overdose her i dag, men jeg er så glad! ^_^

Ja, forresten så streika sim-kortet mitt i går, og jeg ble nødt til å ta i bruk det gamle. Lang historie kort, D og jeg byttet i fjor abonnement med hverandre, og skulle nå bytte tilbake igjen, men bare bytte navn, ikke nummer. Æsj, jeg er så dårlig på å forklare. :gjeiper:

Ringte D for å høre om hans kort fungerte (ringte bare en gang), og d ringte, så d måtte d jo.

Han ringte selvfølgelig tilbake, for å høre hvem det var. Han hadde ikke det gamle nummeret mitt lagra lenger, og han er sånn at han bare må vite hvem som har ringt. Han ville ha meg på besøk, men jeg sa jeg fikk se hva jeg fikk tid til etter middag.

Laga middag til meg og jenta mi, og tok oppvasken imens hun gjorde leksene sine ferdige. Hun er forresten blitt så flink til å skrive tall! Under middagen så fortalte hun at sønnen til D hadde sagt at hans pappa hadde fått seg ny kjæreste. Javel, så bra for han.

Jenta mi ville til mormor, så da gikk jeg sporenstreks bortover til D, for å høre hva han hadde å si til godt.

Konfronterte han med det sønnen hadde sagt, med det argument at unger er ganske rett-opp-i-fjeset-ærlige. D kunne forsikre meg om at han ikke hadde noen andre, og det sønnen hadde sagt sikkert var av gammel vane. Sønnen var vant med at pappaen dro fra dame til dame, før han møtte meg.

Javel, det er kanskje sant. Men jeg vet ikke helt om jeg tror på det han sier.

Ihvertfall, vi ble sittende å snakke en stund. Vi er nå (halvveis) enige om at vi er kjærester, men at vi skal ta ting som de kommer. Ikke stresse, og ikke legge press på hverandre. Jeg har i lang lang tid visst at D er redd for å binde seg. Han tør ikke å satse fullt ut på ei jente, fordi han er redd ting skal bli kjedelige etter en stund. Vi har nå vært sammen i snart to år, og har aldri vært plaget med at verken det ene eller det andre har blitt kjedelig. Jeg var jo nødt til å si at hvis han skal tenke sånn, så kommer han til å bli ungkar og spellemann livet ut. Han er jo nødt til å slå seg til ro med noen en eller annen gang, men hvis han aldri tør å prøve, så er jo det synd for han. Jeg vet han har lyst på flere barn, og han har mange drømmer han har lyst å realisere sammen med den ene. Som han bruker å si, han er gravid (det er et ordtak om det der han kommer fra). Han har mange tanker som han vil få ut og i live, men det blir vanskelig når man er alene.

Spurte han også rett ut om han brukte meg i påvente av at noe bedre skulle komme. Jeg vet hvilken type jenter han liker, og på den plassen vi bor på så er alle enten opptatte eller ikke hans type, så den visste jeg egentlig svaret på før han sa "Nei". Han har heller ingen planer om å flytte herfra, siden han har en sønn, og planer om å kjøpe seg hus på plassen.

Så nå får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet, selv om jeg ikke vil, og ta ting litt etter litt. Det er mulig jeg er en smule godtroende nå, ja, men jeg tror det er bedre enn å være så negativ som jeg har vært. Og hvis jeg går på en smell, så vet jeg ihvertfall at jeg gjorde mitt beste for oss. Jeg kan ikke leve livet uten å ta sjanser! En må hoppe uti det med åpne armer noen ganger!

Vi ble ganske enige om at vi har tidligere hatt det kjempebra sammen, og at det ikke er umulig at den tiden kan komme tilbake.

Fikk kyss av han da jeg hadde kjørt han på jobb. Ba ikke om det, forventet det ikke heller. Det er vel kanskje litt positivt?

JOBB NÅ! Har et stort lager som må telles.. :sur:

:pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Tenk om alle var like snille og hjelpsomme som deg, da hadde verden blitt så mye bedre! Og gratulerer med fast stilling! Det var en GODNYHET! :strix::tommelsmil: Det ordner seg for snille jenter. Bra at dere har fått pratet ut og jeg tror at om man tar ting rolig nå, så finner dere ut av hva dere skal gjøre også. Håper alt ordner seg for deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Så snill du er som hjelper til! Slike skulle det være flere av. Og gratulerer med fast stilling!! :) Det er jo hærlig!

Ut i fra det du skriver om han og dere nå, så virker det som om han begynner å innse at han ikke vil miste deg, men at han er redd, som du sier. Skjønner ikke hvorfor gutter er så redde for å virkelig satse. Selv er jeg mer tilhenger av at hvis man virkelig føler noe for noen, så skal man satse. Går man på en smell, så har man i alle fall prøvd, og man har blitt en erfaring rikere. :)

Hva skal du i helgen da? Jeg sitter her og fikk helt ufattelig lyst på grandiosa! Det er absolutt ikke en vanlig del av kosten min, spiser kanskje en grandis i mnd. sansynligvis enda sjeldnere, men nå fikk jeg altså SÅ lyst på. :fnise: Hvis du har i fryseren din, kan du sende den over? For jeg gidder ikke å dra på butikken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...