Gå til innhold

Zarah's verden!


Zarah.

Anbefalte innlegg

Velkommen inn til min verden!

Gammel bruker i ny drakt. Følte for en ny start nå! Har slettet "alle" spor etter meg, av personlige grunner - men syns det ble litt snaut å ikke ha dagbok i det hele tatt - så her er jeg igjen da! :ler:

Nytt år, nye muligheter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler::klem:

Hadde tenkt å vente litt med å skrive i dagboka di...se hvor lenge det ville gå før jeg var avslørt i mine nye klær! :fnise:

Men så kom jeg på at jeg har jo faktisk brukt dette aliaset før....og på steder der du vet om Cilla!! Så diskret er jeg altså - når jeg virkelig går inn for det! :fnise:

Jaja, tusen takk for første hilsen i min nye tilværelse!! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

:vinke: Hilse pent på!

Vet ikke hvem du har vært før, men grattis med ny bok hvertfall! :)

Blanke ark er alltid en bra ting, og særlig på starten av et helt nytt år!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Takk GoldenGirl! :)

Regner med at jeg er rimelig lett gjenkjennelig for de jeg fulgte der inne før...har vært medlem på KG siden begynnelsen av -03...

Følte for å starte litt på nytt av mange grunner, og etter mye grubling gjorde jeg akkurat det!

Koselig med hilsen fra ett nytt fjes iallefall! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Golden Girl

Så deg forresten inne på IKMtråden! Ser ut som vi er i samme situasjon sånn sett - bare at du er på B2 og jeg på B1.. :)

Lykke til - krysser fingrene for to blå i 2009! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskret er man ikke når man legger igjen hilsener i diverse dagbøker :fnise:

Jeg tror min dagbok har havnet på side 10 eller noe sånt. Er ikke så ivrig på å skrive i den heller. Har mer enn nok med å holde bloggen i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg igjen!

Hadde nok ikke funnet deg hvis ikke du hadde lagt igjen hilsen. Så lite er jeg her for tiden. :fnise:

Og så er du på prøveforumet også? Krysser alt jeg har for at dere lykkes igjen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lfa: :ler: Flere i samme båt som meg altså!! Jeg var lei en god stund, og hadde lenge planer om å slette/stenge dagboka og starte på ny frisk. Var så mange minner i den, både på godt og vondt, og jeg hadde nok godt av å starte denne prøverrunden med "blanke ark".... Vi kom i mål til slutt, og er fornøyde med det...men så var det jo det at vi gjerne skulle hatt en søster eller bror til den lille sjarmøren vår da!! ;) Så nå håper vi på å være heldige en gang til! :jepp: Har selvsagt lagret dagboka mi, den hjalp meg gjennom mange, laaaange år som prøver, og det er litt koselig å se tilbake på den også - fikk veldig mange oppmuntrende og flotte hilsener fra flotte KG'ere i den! :hjerte: Men nå er jeg altså her igjen, med litt mindre synlig bagasje, og klar for nye utfordringer!! :ler:

Sånn skal det være Cilla!! :klem:

La Traviata: :klem: takk for det! Jeg er vel ikke så vanskelig å kjenne igjen...iallefall ikke for dere jeg har kjent en stund!! Var forresten kjempefine julebilder av de skjønne barna dine inne på FB!!! :hjerte: De er bare så skjønne at!!!

Har hatt en flott helg, til tross for innkalling til jobb på lørdag. Her i huset har vi vært syke hele jula og nyttåret, men nå håper vi at ting skal snu! Jeg har ikke kjent noe mer til halsbetennelsen etter at jeg avsluttet antibiotikakur nr.2, og det er positivt!

Er spent på hva det nye året bringer, vi har en aktiv liten pjokk på 15 1/2 mnd, som liker seg godt i barnehagen. Vi jobber begge full stilling, men siden jeg jobber turnus, har jeg muligheten til å ha skatten min hjemme ofte. Han utvikler seg i racerfart, og vi er stadig overrasket over hvor mye han forstår og klarer å ta inn!

Vi har allerede startet prøving på en sistemann eller førstedame, men regner ikke med at det blir noe fart i sakene før jeg får startet opp på Pergo nå i januar (forhåpentligvis), legen var veldig innstilt på at jeg skulle nå målet mitt mht vektnedgang før vi startet prøving igjen, og det var jeg egentlig selv også...men ting endrer seg! Jeg har klart å ta av 16 kilo siden i sommer, og skulle gjerne ha gått ned 16 til, men jeg er ikke motivert for mere slanking i øyeblikket. Jeg føler tiden renner litt ut for oss mht å få flere barn - og jeg vet at jeg vil klare å gå ned disse kiloene senere.

Har legetime 12.januar, og da håper jeg på at vi får starte opp med første Pergokur! Det blir utrolig spennende!!!! Er skikkelig ivrig og spent!! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golden Girl: Du falt ut av innlegget, var ikke meningen!! Så artig at du også er prøver! Vi får krysse fingre og tær for hverandre, 2009 er nok lykkeåret for oss begge to!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig spennende tid fremover!

Jeg skjønte først ikke hva du mente med kortkveld...Hæ spille kort? Jo kan jo alltids det....før jeg skjønte det var hobbyere litt du mente!

R. kommer hjem onsdag så da er jeg veldig med på kortkveld inne med deg! Helst uten snø og skikkelig uvær denne gangen!

Jeg er på langtidsslankekur, så det blir bare små utskeielser på meg en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilla: :kyss: FLINK er du! :D Satser på at vi får til en utskeielse snart! ;)

LT: :klem: takk!!!

Skikkelig dårlig dag i dag, dustelege satte ned foten og nektet prøvestart av totalt latterlige grunner...iallfall syns jeg det selv...

Vekta viste i dag en total vektnedgang på 17 kilo, og jeg er selv fornøyd nok til å ville starte prøvingen og mener det er det viktigste i denne saken, men han var av en annen oppfatning..

Enden på visa var beskjed om å dra hjem, slanke meg mer og komme tilbake om 3 mnd så fikk han se på saken. TOSK.

Argument som "ideell aldersforskjell mellom søsken er 3-4 år", "Du er enda så ung at jeg skjønner ikke hva du stresser for", "overvekt hos kvinner fører til spontanabort", "usunn livsstil fremmer ikke graviditet og friske barn", "du har høy risiko for komplikasjoner pga vekten"...fungerer bare ikke på meg. Jeg veier nå eksakt hva jeg veide da jeg ble gravid med gutten min, hadde et komplikasjonsfritt svangerskap hva vekten angikk, gikk opp totalt 4 kg, og raste ned 14 de to første ukene. Ikke skjønner jeg hva den historien skulle fortelle ham ;) Men han hørte ikke på det øret.

Vi får vurdere mulighetene våre, jeg mener bestemt at jeg ikke er alvorlig overvektig. Ja, jeg kunne godt ha gått ned 20 kg til uten at det gjorde noe - men er ikke det til syvende og sist mitt valg? Om jeg er fornøyd nå, er ikke det nok? Syns det er både diskriminerende og ekstremt skuffende lite profesjonelt av legen..

Har alltids muligheten til å oppsøke Medi3 for å få Pergo, men...vi får se! Vi har ikke flust med penger denne mnd, så det vil gjøre økonomien en smule anstrengt å skulle bruke 1000 kroner bare til legetime der, når jeg vet at jeg vil trenge videre oppfølging, og ikke aner om jeg vil kunne få det på sykehuset eller om medi3 vil forutsette videre oppfølging hos dem..

Vi får gå i tenkeboksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Golden Girl
:troest: For en lite taktfull lege..? :klø: Blir litt forundret over sånt jeg.. Følg det du selv føler er riktig du! ;) Så kan du heller si Ups! til legen... :sjarmor:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann gamle venn. :klemmer:

takk for hilsen i boka mi!

Det var jammen hyggelig å se deg igjen... i ny drakt, da. Skjønner hvem du er ut ifra hvem sin dagbok som er slettet fra innleggslista mi... ;)

Spennede med nytt forsøk, og sikkert utrolig mere inspirerende denne gang, når du VET at dere kan lykkes!! Den tette doktoren får bare skjerpe seg.

hva har du gjort for å være så flink til å gå ned i vekt, forresten? jeg har veldig gode erfaringer med lavkarbokosthold, og forsøker fortsatt å holde meg til et "Fedon-light" kosthold nå mens jeg er gravid... (tenk, jeg er GRAVID....)

Lykke til videre med lillebrøster-laging. Stikker nok innom for oppdatering en gang iblant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk sjokka og sur på legen din nå, spesielt siden du nylig har hatt en stor vektnedgang. Mulig han ikke har fått seg på en stund, og ikke unner dere all prøvingen :fnise:

Ellers så var det kjekt å lese oppdatering fra deg, du er så flink å skrive langt og samtidig er alt interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig lege... støtter teorien til Cilla om misunnelse. :fnise:

Komme tilbake om 3 mnd? Skjønner ikke helt poenget med det. Gutten din blir jo ikke plutselig 3 år og du vil jo heller ikke være så mye eldre... (ref ideell aldersforskjell og unge mødre). Vektnedgang på 3 mnd er vel heller ikke akkurat en god argumentasjon. Man blir jo ikke akkurat superslank over natta. Dessuten er 17 kg en kjempebragd som du har all grunn til å være stolt av! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...