Gå til innhold

Noen som har blitt frisk av ME/kronisk utmattelsessyndrom her?


Gjest me

Anbefalte innlegg

Noen her som har blitt 100% frisk fra ME/kronisk utmattelsesyndrom? Har fått diagnosen for ikke lenge siden, har hatt det i mange år men føler bare håpløshet :(

Fortell meg gjerne hvordan og hvor lang tid det tok. Helst bare solskinnshistorier!! :)

(Trenger virkelig å høre at det er håp!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen? Kommer det av at ingen her har blitt friske eller at de som har blitt friske er ute å lever livet og ikke har tid til å sitte inne på pcn? ;)

Noen som kjenner noen/vet om noen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille pinnsvin

jeg har en solskinnshistorie :) men den er veldig veldig fersk da! jeg har vært syk i to år(ble akkutt syk etter vaksine), har vært så syk at jeg i praksis har oppfylt alt av symptomer... for litt over en mnd siden gikk jeg til en homeopat. jeg hadde i grunn ingen tro på at hun kunne hjelpe meg, men hun garanterte at jeg i hvertfall ikke kom til å bli verre så da tok jeg sjangsen(en blir som du helt sikkert allerede vet ganske desperat etterhvert). jeg ble bokstavelig talt frisk like fort som jeg ble syk, altså over natta. det tok omtrent 2 uker før alle symptomene på MEen var borte men merket markant forskjell dagen etter. i dag var jeg hos henne igjen og hun friskmeldte meg, basert på ulike fysiske tester hun tok sist gang og denne gangen, de viste en markant bedring og at jeg nå ligger godt innenfor normalen på alt :bolledeig:

det skal sies at det er en viss sjangse for tilbakefall, selv om den i følge henne er veldig liten i mitt tilfelle.

det er også viktig for meg å poengtere at hun kun behandlet det hun fant fysisk i kroppen min, med homeopatisk medisin(flytende som du tar dråper av hver dag), altså ingen psykiske greier(for de som er skeptiske til det).

jeg er veldig nysjerrig på å høre om andre som har blitt friske jeg også i grunn... har liksom bare hørt og lest om syke når jeg har vært syk og synes det er vanskelig å finne info om folk som faktisk har blitt helt friske? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra da lille pinnsvin!! :) Flott at du ble frisk! Hvilke tester var det homøopaten tok av deg og hva fikk du for det? Vi har tydeligvis ikke det samme da jeg ikke ble syk etter vaksine.

Flott med solskinnshistorier, vil gjerne høre flere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille pinnsvin

Så utrolig bra da lille pinnsvin!! :) Flott at du ble frisk! Hvilke tester var det homøopaten tok av deg og hva fikk du for det? Vi har tydeligvis ikke det samme da jeg ikke ble syk etter vaksine.

Flott med solskinnshistorier, vil gjerne høre flere!! :)

jeg er desverre ikke helt sikker på hva de aparatene hun brukte heter, men hun testet energi nivået mitt og hjertet blant annet(ekg kanskje?), åsså hadde hun en maskin som hun målte den indre kroppen, som lever, lymfe,nyrer osv med via akupunkturpunkter(tror jeg?) inni hånda. den ga utslag på at jeg hadde rester av vaksinen som kroppen ikke klarte å bli kvitt og dermed har jeg fått ME. hun sa at det er veldig vanlig å finne rester av virus hos folk som har fått ME etter feks kyssesyken når de bruker sånne tester(aparatet er foresten utviklet av tyske leger). jeg fikk rett og slett medisiner som skulle hjelpe kroppen med å rense ut disse vaksinerestene, nå når de er borte jobber ikke kroppen på spreng for å bli kvitt noe den ikke klarer og da har jeg også en normal kropp igjen, heldigvis!

vil gjerne høre flere jeg også! vi får håpe det dukker opp noen nå når vi har dyttet litt i tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en solskinnshistorie. En venn av samboeren min spiste seg frisk. Han var en av de verste med ME, og lå i et mørkt rom med høreselsvern. Han begynte å spise store mengder alfaspirer daglig og han ble etter noen uker mye bedre og til slutt helt frisk. Han har ikke vært syk siden.

Jeg hadde aldri trodd på dette om det kun var noen som fortalte meg dette, men han var hjemme hos meg og fortalte hele prosessen hans, og hvordan jeg skulle gå frem og begynne å spire spirer.

I høst var jeg på et raw food kurs hvor en av kursholderene fortalte akkurat det samme som han jeg hadde møtt før fortalte; hun hadde vært ekstremt dårlig med ME, begynte å spise store mengder spirer og raw food, ble straks bedre og etter en stund 100% frisk. Dette er to år siden, og hun er enda helt frisk.

Men.. Jeg har prøvd å spise store mengder spirer og jeg har aldri blitt frisk av det, MEN det går altså an.

Jeg kjenner også ei som ble 100% frisk av LP, men hun var kun i utredning for ME og hadde aldri fått diagnosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som i grove trekk kan beskrive hvordan dere opplever å ha sykdomen.

Hva plages dere med?

Takk, på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestevenninne ble frisk etter et LP-kurs, en heftig egeninnsats, samt veldig mye refleksjon over egen psykiske og fysiske helse. Hun sier det ikke er en mirakelkur, det krever innsats og motivasjon, og det kostet både tårer, svette og penger for henne. Men det var herlig å se verdens herligste jente sakte bli seg selv igjen :) <3 Håper du finner noe som hjelper deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som i grove trekk kan beskrive hvordan dere opplever å ha sykdomen.

Hva plages dere med?

Takk, på forhånd.

Jeg plages veldig med smerter i beinene, blant annet. En følelse av total utmattelse hver eneste dag. Lys gjør grusomt vondt i øynene mine når jeg er utmattet, lyder gir elektrosjokk ut til, og rundt i, hele kroppen. Jeg sliter i tillegg veldig med å sovne. Da jeg først ble syk (sju år siden) lå jeg de første to årene isolert, sov i over et døgn om gangen, og fungerte fint når jeg var våken. Nå sover jeg maks ca 15 timer, men er til gjengjeld utmattet nesten døgnet rundt.

Til tross for at det til tider er grusomt å tenke på hva denne sykdommen gjør med meg, så har jeg holdt meg uvanlig positiv de siste sju årene. Ikke følt meg deprimert én dag. :) Det er jeg stolt av, og veldig fornøyd med. Men det kommer absolutt dager der jeg feiler i noe jeg har prøvd, hvor jeg begynner utprøvingen med å føle meg "like" frisk som enhver person, at jeg kan sette meg og gråte i godt over en time. Men hva kan man egentlig gjøre?

Jeg er syk. Har allerede vært det i mange år. ... Gurimalla, tenk å våkne opp en dag og være frisk, da!! Jeg venter på at den medisinen de prøver ut i Bergen skal bli "allemannseie", jeg. Da skal jeg gå så mye turer! Og stå på kjøkkenet i flere timer og bake. :fnise:

Ble dessverre ingen solskinnshistorie dette innlegget mitt, TS. Men jeg holder meg positiv, da. Og det er et råd jeg veldig, veldig gjerne vil at du skal ha med deg videre! Hold deg positiv! Og motivert! En dag kommer det noe som kan gjøre oss alle fysisk syke ME/CFS-pasienter friske. :klemmer:

Edit: Regnet på det, og kom fram til at jeg ble syk for sju år siden, ikke seks.

Endret av Ahava
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille pinnsvin

Hvilken behandling får dere som er syke?

behandlingen en får er veldig varierende. før har det vært mange leger som mener at det ikke er en ekte sykdom osv osv. det har (tror og håper jeg) blitt litt bedre nå pga den nye forskningen i bergen.

ellers i samfunnet er det fortsatt mange som har varierende meninger, alt fra halleluja stemning rundt lp til de som hardnakket ikke tror på noen form for alternativ medisin :)

sånn behandling av selve diagnosen så finnes det ingen offisiell behandling enda... viss du tror du er syk er det viktig at du går til legen din og snakker med han/hun om det! det tar tid og er krevende og få en evt ME diagnose, men det er utrolig viktig å gjenomføre det. for viss ikke risikerer du å gjøre deg selv enda sykere ved å presse kroppen for mye for lenge!

lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk 4 år uten noe form for behandling. Verken nav eller lege hadde noe de kunne tilby meg som jeg ville klare å gjennomføre. I november var jeg på et rehabiliteringssenter i 4 uker og der lærte jeg masse. Videre behandling blir derfor at jeg skal be legen min om melatonin, et naturlig søvnhormon, for bedre og dypere søvn siden de aller fleste med ME sliter alvorlig med søvn. For selvom vi sover mye er det ikke god søvn. I tillegg skal legen henvise meg til psykosomatisk fysioterapi som har vist seg å være veldig effektivt for ME-syke. Det var legen som stiller ME-diagnosen ved VAS som anbefalte dette, så får tiden vise resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er desverre ikke helt sikker på hva de aparatene hun brukte heter, men hun testet energi nivået mitt og hjertet blant annet(ekg kanskje?), åsså hadde hun en maskin som hun målte den indre kroppen, som lever, lymfe,nyrer osv med via akupunkturpunkter(tror jeg?) inni hånda. den ga utslag på at jeg hadde rester av vaksinen som kroppen ikke klarte å bli kvitt og dermed har jeg fått ME. hun sa at det er veldig vanlig å finne rester av virus hos folk som har fått ME etter feks kyssesyken når de bruker sånne tester(aparatet er foresten utviklet av tyske leger). jeg fikk rett og slett medisiner som skulle hjelpe kroppen med å rense ut disse vaksinerestene, nå når de er borte jobber ikke kroppen på spreng for å bli kvitt noe den ikke klarer og da har jeg også en normal kropp igjen, heldigvis!

vil gjerne høre flere jeg også! vi får håpe det dukker opp noen nå når vi har dyttet litt i tråden ;)

Høres jo veldig bra ut! :) Hadde de hatt noe sånt i nærheten her hadde jeg tatt turen tvert! Har prøvd mye forskjellig før jeg fikk diagnosen også, så ikke rart man blir desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en solskinnshistorie. En venn av samboeren min spiste seg frisk. Han var en av de verste med ME, og lå i et mørkt rom med høreselsvern. Han begynte å spise store mengder alfaspirer daglig og han ble etter noen uker mye bedre og til slutt helt frisk. Han har ikke vært syk siden.

Jeg hadde aldri trodd på dette om det kun var noen som fortalte meg dette, men han var hjemme hos meg og fortalte hele prosessen hans, og hvordan jeg skulle gå frem og begynne å spire spirer.

I høst var jeg på et raw food kurs hvor en av kursholderene fortalte akkurat det samme som han jeg hadde møtt før fortalte; hun hadde vært ekstremt dårlig med ME, begynte å spise store mengder spirer og raw food, ble straks bedre og etter en stund 100% frisk. Dette er to år siden, og hun er enda helt frisk.

Men.. Jeg har prøvd å spise store mengder spirer og jeg har aldri blitt frisk av det, MEN det går altså an.

Jeg kjenner også ei som ble 100% frisk av LP, men hun var kun i utredning for ME og hadde aldri fått diagnosen.

Men må man følge en sånn raw food-diett eller holder det med å bare spise spirer i tillegg til vanlig kost? Har sett litt på raw food tidligere men konkluderte raskt med at det ikke var noe for meg. Kan liksom ikke se for meg at man skal bli frisk bare ved å ikke koke eller steke mat. Litt det samme som at jeg ikke heeelt forstår hvordan de med ME blir friske fra LP. Men flott at folk finner sin oppskrift på å bli frisk! Håper bare jeg finner min snart.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har blitt tilnærmet frisk, ihvertfall i forhold til hvordan det var. Jeg var hardt rammet, lå på et mørkt rom og hadde knapt energi til å tygge lett mat. Hendte jeg tisset på meg fordi jeg ikke hadde krefter til å reise meg.

Jeg fulgte opplegget til Robert Young - Ph- Mirakelet. Dvs jeg gikk på en lang og omfattende rens hvor jeg kun spiste flytende grønt, tilskudd av grønne pulver (ala hvetegress o.l for å stryke kroppen og som i tillegg har avgiftende effekt), lymfebehandlinger, osv. Det var en vanskelig prosess for å si det mildt.

Etter rensen lever jeg (så godt jeg kan) som veganer og har et såkalt plantebasert kosthold med mye sunne oljer o.l. Jeg er ikke friskmeldt, jeg har fortsatt et lite stykke å gå, særlig det nevrologiske. Har begynt opptrening her med lesing, kryssord, alt mulig for å trene opp. Jeg la også på meg 15 sårt tiltrengte kilo med å gjøre dette.

Jeg har således også fått et immunforsvar av stål som følge av denne livsstilen, og jeg vet at det bare er spørsmål om tid før jeg er tilbake i arbeid/studier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men må man følge en sånn raw food-diett eller holder det med å bare spise spirer i tillegg til vanlig kost? Har sett litt på raw food tidligere men konkluderte raskt med at det ikke var noe for meg. Kan liksom ikke se for meg at man skal bli frisk bare ved å ikke koke eller steke mat. Litt det samme som at jeg ikke heeelt forstår hvordan de med ME blir friske fra LP. Men flott at folk finner sin oppskrift på å bli frisk! Håper bare jeg finner min snart.... :sukk:

rawfood vil si at det inneholder langt mer næring, og en syk kropp har svært behov for det. Jeg kan ikke få sagt nok hvor viktig kosthold er i prosessen til å bli frisk, men også viktig med emosjonell healing. Ingenting som er så sykdomsfremkallende som vonde følelser som ikke er bearbeidet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestevenninne ble frisk etter et LP-kurs, en heftig egeninnsats, samt veldig mye refleksjon over egen psykiske og fysiske helse. Hun sier det ikke er en mirakelkur, det krever innsats og motivasjon, og det kostet både tårer, svette og penger for henne. Men det var herlig å se verdens herligste jente sakte bli seg selv igjen :) <3 Håper du finner noe som hjelper deg :)

Å så fint å høre!! :) Men hva mener du med egeninnsats osv., hva var det hun gjorde? Var det å spise riktig, være i litt aktivitet, øke litt og litt... At hun rett og slett måtte bygge seg opp igjen? Det er iallefall den oppskriften jeg har fått og bare HÅPER at det vil fungere på sikt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må man følge en sånn raw food-diett eller holder det med å bare spise spirer i tillegg til vanlig kost? Har sett litt på raw food tidligere men konkluderte raskt med at det ikke var noe for meg. Kan liksom ikke se for meg at man skal bli frisk bare ved å ikke koke eller steke mat. Litt det samme som at jeg ikke heeelt forstår hvordan de med ME blir friske fra LP. Men flott at folk finner sin oppskrift på å bli frisk! Håper bare jeg finner min snart.... :sukk:

Disse to jeg forteller om la om kostholdet totalt. Han ene spiste ikke raw food, men kuttet ut alt av halvfabrikat mat, sukker, meieriprodukter og kunstige tilsetningsstoffer. Hun andre gikk over til raw food så det er nok å legge helt om til raw food som gjelder. Men igjen så vil jeg si; jeg har prøvd, og det funket ikke på meg, jeg ble ikke frisk. Det er mange fordeler ved å spise slikt, spesielt med tanke på at ME-syke fordøyer ulike typer mat dårlig, og at vi tar opp diverse næringsstoffer dårligere enn friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rawfood vil si at det inneholder langt mer næring, og en syk kropp har svært behov for det. Jeg kan ikke få sagt nok hvor viktig kosthold er i prosessen til å bli frisk, men også viktig med emosjonell healing. Ingenting som er så sykdomsfremkallende som vonde følelser som ikke er bearbeidet.

Tommel opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...