Gå til innhold

Hva gjør jeg når jeg ikke får solgt kaninene mine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

da kan ingen få seg dyr. man veit ALDRI hva som kan skje med bosituasjonen. ting skjer.

 

Jepp, da blir det mange hjemløse dyr da, når ingen har mulighet til å planlegge at livet skal gå akkurat slik som man har tenkt i 15-20 år framover/ den levetiden dyret har. 

 

Dette er en av grunnene til at jeg ikke skjønner hvorfor jeg gidder å være på KG lengre. Går ikke an å be om råd uten at folk skal komme med slike nedsettende greier. 

Anonymous poster hash: 8f57e...004

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når ingen har mulighet til å anskaffe seg dyr fordi de ikke har mulighet til å planlegge*



Anonymous poster hash: 8f57e...004
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier jo faktisk eksperter/dyrleger at man skal tenke igjennom dette før man skaffer seg dyr. Uansett så er markedet mettet når det gjelder dyr. Du kan jo høre med utleier om du kan ha kaninene med deg til det roer seg ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt dem som "gis bort". De kan overtas av forskjellige familier, da de ikke kommer fra samme kull og det er ulik alder på dem. Takk for svar :)Anonymous poster hash: a85e8...830

De kan ha knyttet seg sterkt til hverandre uanhengig av kull og alder. Såpass burde du vite. Og hvorfor ikke flytte et sted det er lov med kjæledyr? Det er sånt man gjør når man har forpliktet seg til å ta vare på et levende vesen.

Anonymous poster hash: c8562...644

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sånt man tenker på før man skaffer seg kjæledyr. Anonymous poster hash: 4d355...4b2

ja, alle kan jo spå fremtiden. Sukk

Anonymous poster hash: 5eb3c...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da blir det mange hjemløse dyr da, når ingen har mulighet til å planlegge at livet skal gå akkurat slik som man har tenkt i 15-20 år framover/ den levetiden dyret har.  Dette er en av grunnene til at jeg ikke skjønner hvorfor jeg gidder å være på KG lengre. Går ikke an å be om råd uten at folk skal komme med slike nedsettende greier.  Anonymous poster hash: 8f57e...004

Nå er det ikke akkurat snakk om at ts blir dement, men at ts har valgt å flytte et sted man ikke kan ha dyr. Det er et aktivt VALG man tar. Og hvilke andre kjæledyr enn hest (og i ekstreme tilfeller katt) lever i 20 år? Krypdyr kanskje. Om man skaffer seg et kjæledyr som lever lenge, bør man tenke i gjennom om man har en stabil livssituasjon. Og er man 85 år, burde man kanskje ikke forplikte seg til et dyr, heller få besøk av folk med dyr o.l.

Anonymous poster hash: c8562...644

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er overflod av kaniner på markedet. Bare på Finn ligger det hundrevis og mange er kaninunger, vanligvis på "gis bort". Jeg tror dessverre sjansene for å få omplassere to voksne kaniner er svært små. 

 

Har man dyr, så kan man ikke flytte inn i en leilighet det ikke er tillatt. Da leter man videre! Jeg har selv dyr, og måtte lete lenge for å finne et sted det var tillatt. Endte til slutt opp med å kjøpe mitt eget, da kan ingen nekte deg dyr. 

 

Og ang. Dyrebeskyttelsen, er de der for å redde hjemløse dyr i nød, ikke som en lettvint løsning for folk som ikke gidder/"kan" ha dyrene sine lengre.

 

Min kanin ble 11 år gammel, så man bør tenke litt langsiktig før man anskaffer seg en.



Anonymous poster hash: d43c4...a52
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...