Gå til innhold

Hva gjør jeg når jeg ikke får solgt kaninene mine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har 2 kaniner som jeg må gi bort/selge fordi jeg skal flytte inn i en leilighet der dyr dessverre ikke er tillatt. Har hatt annonssen på finn en stund nå, men foreløpig ingen som har meldt interesse. Hva bør jeg gjøre? Kan jeg evt levere tilbake i dyrebutikk?



Anonymous poster hash: a85e8...830
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du satt dem som selges eller som gis bort? Må begge være sammen, eller kan de overtas av to forskjellige familier?

 

Du kan spørre venner/familie om de vil overta. Legg ut på facebook at de trenger nye hjem.

 

Du kan høre med dyrebeskyttelsen om de har mulighet til å overta dem. Er det noen besøksgårder i nærheten som kunne være interessert?

 

Du kan selvfølgelig også høre med dyrebutikken om de kan ta dem tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sånt man tenker på før man skaffer seg kjæledyr.



Anonymous poster hash: 4d355...4b2
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt dem som selges eller som gis bort? Må begge være sammen, eller kan de overtas av to forskjellige familier?

 

Du kan spørre venner/familie om de vil overta. Legg ut på facebook at de trenger nye hjem.

 

Du kan høre med dyrebeskyttelsen om de har mulighet til å overta dem. Er det noen besøksgårder i nærheten som kunne være interessert?

 

Du kan selvfølgelig også høre med dyrebutikken om de kan ta dem tilbake.

Jeg har satt dem som "gis bort". De kan overtas av forskjellige familier, da de ikke kommer fra samme kull og det er ulik alder på dem. Takk for svar :)

Anonymous poster hash: a85e8...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kaninstuing veldig godt?



Anonymous poster hash: 95d20...21a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge noe som mange gir bort på finn, vil du nok få problemer med. Å gi dem tilbake til dyrebutikken er nok ikke noe dyrebutikken vil godta. Fordi dine kaniner har vært utenfor butikken og kan ha fått smittsomme sykdommer dyrebutikken ikke vil ha inn blant sine dyr. Og har vel heller ikke har lov til å ta inn.

Hvorfor tenkte du ikke på at kaninene lever et langt liv, før du anskaffet deg husdyr? Ferietid er heller ikke noe god tid for å omplassere dyr.

Anonymous poster hash: 7be98...a6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke kaninstuing veldig godt? Anonymous poster hash: 95d20...21a

Kaninfrikase, heter det. Smaker omtrent som kylling.

Anonymous poster hash: 7be98...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge noe som mange gir bort på finn, vil du nok få problemer med. Å gi dem tilbake til dyrebutikken er nok ikke noe dyrebutikken vil godta. Fordi dine kaniner har vært utenfor butikken og kan ha fått smittsomme sykdommer dyrebutikken ikke vil ha inn blant sine dyr. Og har vel heller ikke har lov til å ta inn.

Hvorfor tenkte du ikke på at kaninene lever et langt liv, før du anskaffet deg husdyr? Ferietid er heller ikke noe god tid for å omplassere dyr.

Anonymous poster hash: 7be98...a6c

Først og fremst, hvis du leser lenger opp i tråden, så har jeg merket dem som "gis bort". Ferie er ikke grunnlaget for at de må gis bort i mitt tilfelle, og dette er noe som ikke kunne falt meg inn overhode.

Anonymous poster hash: a85e8...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange utleiere skriver at dyr ikke er lov fordi de er redd for bikkjer som bjeffer døgnet rundt og hannkatter  som remjer om natta og pisser ned nabolaget. Dette er jo ikke et problem med kaniner, kanskje du får lov til å ha dem dersom du prater med utleier?



Anonymous poster hash: d7c77...ac9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, hvis du leser lenger opp i tråden, så har jeg merket dem som "gis bort". Ferie er ikke grunnlaget for at de må gis bort i mitt tilfelle, og dette er noe som ikke kunne falt meg inn overhode. Anonymous poster hash: a85e8...830

Opplysningene om at kaninene står som gis bort er postet mens jeg skrev.

Opplysningen til deg om at folk flest er på ferie og derfor ikke er på leit etter eller har anledning til å ta til seg kaniner i fellesferien midt i juli, har du misforstått.

Lykke til, videre.

Anonymous poster hash: 7be98...a6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hadde skrevet gies bort. Men dette er virkelig ikke tiden til å annonsere bort dyr. Markedet er overmettet.

Endret av Brimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde sånt gjaldt hunder og katter jeg. Har da hatt kaniner der jeg har bodd før der det ikke har vært lov med dyr.

Anonymous poster hash: c74e0...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er sånt man tenker på før man skaffer seg kjæledyr.

Anonymous poster hash: 4d355...4b2

 

 

Hvorfor planlegger du ikke livet ditt til punkt og prikke sånn at du ikke har tid til å sitte her på KG og rakke ned på andres planlegging av livet, hvor du forresten ikke vet en døyt om livet til vedkommende?

 

Noen har faktisk ikke andre muligheter, og noen ganger kan man ikke forutsi hvordan livet plutselig ble. 

Anonymous poster hash: 8f57e...004

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvorfor planlegger du ikke livet ditt til punkt og prikke sånn at du ikke har tid til å sitte her på KG og rakke ned på andres planlegging av livet, hvor du forresten ikke vet en døyt om livet til vedkommende?

 

Noen har faktisk ikke andre muligheter, og noen ganger kan man ikke forutsi hvordan livet plutselig ble. 

Anonymous poster hash: 8f57e...004

 

 

Det er da ikke snakk om at noen forventer at livet skal være planlagt til punkt og prikke. Dette handler om at før man får seg kjæledyr må man tenke igjennom ulike situasjoner.. F.eks. Hva gjør jeg når jeg skal på feire? Hva gjør jeg hvis jeg må flytte? osvosv. 

 

Anonymous poster hash: 72768...66c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

sjekk om det finnes sider på facebook alla "dyr omplasseres/selges *der og der*"

snakk med venner og familie for å se om de kan hjelpe med å finne nytt hjem.

heng opp lapper

snakk med utleier å se om han kan tillate kaniner mot at du garanterer at det ikke vil bli luktende (altså du renser burene før nabolaget stinker hvis jeg skal overdrive litt)

spør dyrlegen om du kan få henge opp lapper der (mange dyreelskere innom dørene der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HappyWaffle

 

Det er da ikke snakk om at noen forventer at livet skal være planlagt til punkt og prikke. Dette handler om at før man får seg kjæledyr må man tenke igjennom ulike situasjoner.. F.eks. Hva gjør jeg når jeg skal på feire? Hva gjør jeg hvis jeg må flytte? osvosv. 

 

Anonymous poster hash: 72768...66c

 

da kan ingen få seg dyr. man veit ALDRI hva som kan skje med bosituasjonen. ting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare tatt kaninene mine med meg selv om husdyr ikke er lov. Kan jo være huseier mener katt/hund. Kaniner lager ikke så mye lyd.



Anonymous poster hash: a9c6d...d19
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er da ikke snakk om at noen forventer at livet skal være planlagt til punkt og prikke. Dette handler om at før man får seg kjæledyr må man tenke igjennom ulike situasjoner.. F.eks. Hva gjør jeg når jeg skal på feire? Hva gjør jeg hvis jeg må flytte? osvosv. 

 

Anonymous poster hash: 72768...66c

 

 

Ja for å ta et eksempel, tenk på Olga som har en katt på 15 år. Hun er oppegående og frisk når katten er kattunge, 3 år, 5 år, 10 år, men når den er 15 år så har Olga fått alzheimers og mistet alle pårørende som kan være reservehjem for katten, og må flytte på sykehjem, hvor det ikke er lov med katt. 

 

Dette er bare ett eksempel på mange ulike utfall som kan skje i løpet av livet, uansett alder og forutsett livssituasjon. Akkurat som jeg skrev i innlegget du siterte. Man kan ikke planlegge hva som skal skje i løpet av livet, og du vet ikke om dette handler om at vedkommende er blitt forlatt av ektefelle etc. og derfor er blitt tvunget til å flytte inn et sted det ikke er lov med dyr, og hun ikke har råd til noe annet. Sånt kan man aldri planlegge.

 

Blir rett og slett drit lei av at folk skal skrive sånne ting hver gang man faktisk BER OM RÅD til hvordan man kan gi dyrene sine et godt og trygt nytt hjem. 

Anonymous poster hash: 8f57e...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...