Gå til innhold

Bortreist en natt eller to - mister jeg melka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter er 13 mnd, og jeg ammer fremdeles - morgen, kveld, stort sett en gang på natt samt ettermiddag i helgene eller om jeg kommer tidlig fra jobb. 2-4 ggr i døgnet altså. Både hun og jeg trives godt med det, og jeg hadde tenkt å fortsette.

Men - jeg har forlengst begynt i jobb, og fremover skal jeg reise bort med jobb en del. Det er snakk om 1-2 netter borte av gangen. Jeg er ikke plaget med spreng, og pumping er noe herk, så hadde ikke tenkt å gjøre det. Noen som har erfaring med om melka da kan forsvinne? Blir det rett og slett for lenge mellom?

Erfaringer mottas med takk :)

Anonymous poster hash: 4bc50...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En natt går vel fint, men ville ikke risikert 2. Jeg delamma mi, hadde ikke mye melk. Var borte 3 dager og amma ikke mer etter det. Hadde sikkert kunne fått opp produksjonen igjen, men hun maste ikke etter pupp så da ble det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også to netter er risky uten pumping, men hvis jenta di vil ta brystet igjen etterpå (når det kanskje bare er litt melk igjen) kommer hun jo til å øke produksjonen din igjen. Tilbud og etterspørsel gjelder fortsatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i Ammegruppen på fb for gode råd :)

Anonymous poster hash: 97eae...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo aldri hvordan det vil bli for deg, men jeg mistet ikke melka etter en helg borte fra babyen. Han var 12 mnd da, og jeg ammet kun på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...