Gå til innhold

Du som gikk på fragmin/klexane


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk på det under begge svangerskap. Fikk ikke epidural da,men jeg kunne få det hvis jeg ville :)

La dose? Rart. Min lege nekter meg epidural. Men jeg tar 18000

Anonymous poster hash: 7667d...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke på det før etter fødsel, så vet ikke :-)

Anonymous poster hash: edc6f...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på det fram til fødsel. Tok 80mg pr døgn. Fikk ikke epidural. Ved dosen jeg hadde tatt måtte det gå 24 t fra siste sprøyte til de kunne sette epidural.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke på det før etter fødsel, så vet ikke :-)Anonymous poster hash: edc6f...cbd

Ook...

Anonymous poster hash: 7667d...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på det fram til fødsel. Tok 80mg pr døgn. Fikk ikke epidural. Ved dosen jeg hadde tatt måtte det gå 24 t fra siste sprøyte til de kunne sette epidural.

Jeg har fått beskjed om 12t, men legen tror ikke det er trygt selv da

Anonymous poster hash: 7667d...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dose? Rart. Min lege nekter meg epidural. Men jeg tar 18000

Anonymous poster hash: 7667d...d29

Ja, gikk bare på 5000, så det kan nok ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette er ulikt om man bruker fragmin eller klexane. Vet hvertfall anestesilegene ikke tok sjansen på epidural ved høye klexanedoser, men fragmin kan være anerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette er ulikt om man bruker fragmin eller klexane. Vet hvertfall anestesilegene ikke tok sjansen på epidural ved høye klexanedoser, men fragmin kan være anerledes.

Vel, jeg går på fragmin så tror ikke det. Blodfortynnende er vel blodfortynnende

Anonymous poster hash: 7667d...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Sunhands
Den 1.9.2015 at 17.00, Jenne skrev:

Jeg gikk på det fram til fødsel. Tok 80mg pr døgn. Fikk ikke epidural. Ved dosen jeg hadde tatt måtte det gå 24 t fra siste sprøyte til de kunne sette epidural.

Var det fordi fødsel gikk for fort slik at de ikke kunne gi? Hvilken type smertelindring brukte du i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på klexane, tok siste sprøyte ca 24 timer før fødsel men ble fremdeles nektet epidural. husker ikke dosen.

fødte med lystgass og et par paracet og det gikk helt fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 16.5.2016 at 15.16, Nuith skrev:

jeg gikk på klexane, tok siste sprøyte ca 24 timer før fødsel men ble fremdeles nektet epidural. husker ikke dosen.

fødte med lystgass og et par paracet og det gikk helt fint det.

Så bra! Er litt spent på det. Vil helst føde uten den typen smertelindring uansett. Gjør Klexane-sprøytene vondt? Jeg synes ikke de er direkte vonde å sette, men jeg synes det sprenger sånn :( Hadde håpet det skulle bli litt mer vane etter hvert, men foreløpig kvier jeg meg hver gang.

Fløy du mens du var gravid/gikk på Klexane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fragmn 17500 ie, fikk epidural. Hadde vel svimt av uten. Rier uten pause, indusert fødsel - helt FORFERDELIGE SMERTER. 

ja, jeg har født uten smertelindring før og det var barnemat sammenlignet med siste fødsel.

Anonymkode: e5500...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sunhands skrev:

Så bra! Er litt spent på det. Vil helst føde uten den typen smertelindring uansett. Gjør Klexane-sprøytene vondt? Jeg synes ikke de er direkte vonde å sette, men jeg synes det sprenger sånn :( Hadde håpet det skulle bli litt mer vane etter hvert, men foreløpig kvier jeg meg hver gang.

Fløy du mens du var gravid/gikk på Klexane?

Jeg tok ikke klexane, men fragmin, og smertene ble bare verre og verre. Det bir aldri bedre. 

Anonymkode: e5500...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...