Gå til innhold

Visste du at du var gravid før positiv test? Symptomer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, utrolig nok ble jeg kvalm 3 (!) dager etter EL og samleie. Kasta opp og kvalm konstant siden den dagen. Fikk det bekreftet av gyn i går, det var nemlig to i magen! Fikk positiv test 6 dager FØR IKM.

Anonymous poster hash: e0d42...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok ikke test før i uke 15, ca., men hadde ikke mensen, kastet opp og hadde null matlyst.

Anonymous poster hash: a4353...181

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst at jeg er gravid ved flere anledninger, og blitt like overrasket hver gang jeg har fått en negativ test :ler:

Ikke sant? Og en gang MÅ det jo stemme og daaaa; Jeg bare VIIIIISSTE at jeg var gravid før jeg tok test :P

Anonymous poster hash: d4c54...39c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste og visste, men: Med nr tre kjente jeg en merkverdig kjent følelse i magen og litt rar smak i munnen, dagen før jeg skulle hatt mensen. Jeg brukte p-sprøyte og trodde jeg bare var nevrotisk, men tok en test for å få ro i sjela da jeg ble ferdig på jobb. Og jaggu var jeg gravid!

Med nr fem visste jeg det en gang før uke tre. Hunden ble fryktelig interessert i å lukte inni munnen min, akkurat som han ble med nest yngste, men denne gangen intensiverte han vaktholdet sitt merkbart, samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg merket ingenting og har ikke fått noen symptomer før tidligst uke 5. Jeg har fått positiv test tidlig, 9 DPO var vel det tidligste, men fremdeles ingen symptomer før minst et par uker etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen symptomer før etter positiv test de gangene jeg har vært gravid. Derimot har jeg hatt alle slags symptomer (tretthet, kvalme, fysen, tåler ikke enkelte lukter osv) flere ganger når jeg ikke har vært gravid. Man blir ganske smårar av å ønske å være gravid og gå og vente på å teste så kroppen innbiller seg det utroligste.



Anonymous poster hash: 03e1f...437
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var sikker på at jeg var gravid før jeg testet. Bare FØLTE det, og hadde ømme brystvorter. 

 

(Overraskelsen var derfor stor da testen var negativ (ift eggløsning og forventet mens burde den vært positiv), så jeg testet igjen en uke senere. Også negativ. Og noen dager etter det fikk jeg "mens". Symptomene ble borte, og jeg regnet med da at jeg "visste" så sterkt at jeg var gravid at jeg lurte kroppen min. Sen mens forklarte jeg med at vi skulle ut og reise, derfor ble den forstyrret.

 

Men jeg var altså gravid.)



Anonymous poster hash: 7ff2d...e10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ingen symptomer før etter positiv test de gangene jeg har vært gravid. Derimot har jeg hatt alle slags symptomer (tretthet, kvalme, fysen, tåler ikke enkelte lukter osv) flere ganger når jeg ikke har vært gravid. Man blir ganske smårar av å ønske å være gravid og gå og vente på å teste så kroppen innbiller seg det utroligste.

Anonymous poster hash: 03e1f...437

 

 

Akkurat samme her!

 

Forrige måned siden var jeg helt sikker på at jeg var gravid. Småkvalm, vondt i ryggen, trøtt, ømme pupper, mye blod i kroppen, jeg var så sikker at jeg bare tok testen for sikkerhets skyld. Har vært gravid før, så jeg vet hvordan det føles. Men testen var negativ...

 

Det har skjedd flere ganger, men aldri så sterkt som nå sist. Så heretter tar jeg ingenting for god fisk før jeg tester (etter ikm!!) ... Kroppen er fullt i stand til å lure meg, i hvert fall.

Anonymous poster hash: 6f6ab...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meget såre pupper, luktesans av en annen verden og veldig trøtt/følte meg litt syk. 

Var spesielt når jeg satt på bussen og jeg kunne lukte maten til de som satt på bakerste rad som om de satt på fanget mitt. og det første jeg lukte når jeg kom inn i butikken var grilla kylling, og jeg ble uber kvalm av den lukta. Da gikk jeg å kjøpte en test. SUPER positiv. 



Anonymous poster hash: a355d...9cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å bli så trøtt 5 dager før ikm, måtte legge meg tidlig hver dag. Kobla ikke det opp mot graviditet i det hele tatt, var 1 pp. En bitteliten blødning den dagen jeg skulle hatt mensen, men så kom det aldri noe mer. Da tok jeg test☺

Med andremann hadde jeg masse murringer, men mensen kom aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utrolig nok ble jeg kvalm 3 (!) dager etter EL og samleie. Kasta opp og kvalm konstant siden den dagen. Fikk det bekreftet av gyn i går, det var nemlig to i magen! Fikk positiv test 6 dager FØR IKM.

Anonymous poster hash: e0d42...7f1

Wow så fantastisk! :strix: gratulerer!

Anonymous poster hash: 08a82...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, spennende! ☺😊☺ når kan du teste? Håper det går rette veien for dere og. ☺😊👍👍

Anonymous poster hash: d4a83...dce

14 dpo til søndag. Veldig spent :) Så interessant å lese alles opplevelser her. Skal ikke se bort fra at dette er et innbilt svangerskap også :( Ønsker det sååå høyt!

Anonymous poster hash: 08a82...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ingenting, men "følte" at jeg "måtte ta en test" om jeg kan si det i fare for å høres litt vel spirituell ut her. Baby var ikke planlagt. 

Samme her. Hadde ikke planlagt baby, og mensen hopper ofte over flere måneder. Men fikk en veldig rar følelse. Var merkelig glad og tilfreds (aner egentlig ikke hvordan jeg skal forklare det), og fikk en følelse av at jeg måtte teste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ømme pupper 6 DPO, andre graviditet. Testa positivt noen dager før IKM, så det er jo mulig at jeg hadde eggløsning litt før jeg trodde. Har aldri "visst" at jeg har vært gravid noen andre ganger, men den gangen visste jeg det.

Første graviditet fikk jeg ikke symptomer før i uke 5-6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Følte meg smådårlig rundt da jeg skulle ha mensen, akkurat som om jeg brygget på influensa eller noe sånt. Ikke kvalm, det kom ikke før senere. Ømme pupper.



Anonymous poster hash: a80fc...d64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "visst" det flere ganger når jeg har vært litt kvalm og uggen, men da var jommen testen negativ.

Men da jeg sto der etter jobb en dag (10dpo), og skulle la min kjære kaffemaskin produsere en cappuccino som hver eneste ettermiddag det foregående året, og jeg plutselig virkelig IKKE hadde lyst på den kaffen overhodet, da visste jeg det umiddelbart som en frysning gjennom kroppen, og gikk sporenstreks å tisset fram en positiv test. Vi var prøvere, men jeg var helt overbevist om at jeg ved første graviditet ikke fikk positiv test før ca 17dpo, og derfor var det egentlig ikke i mine tanker å vurdere å teste så tidlig som 10 dpo.

Endret av kokkos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk murringer 6 dpo (som jeg aldri har ellers før mens), ble uggen (skikkelig "fyllesyk" om morgenen ) fra 8 dpo, og da var jeg ikke i særlig tvil. Ventet helt til 11 dpo med å teste, den var klart positiv :)



Anonymous poster hash: 97a9f...2aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja:) mensmurringer dagen etter befruktning, kvalme få dager etter, så kom oppblåsthet og mye luft i magen. Så kom en svakt positiv test.

Anonymous poster hash: 3896e...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...