Gå til innhold

For oss i første trimester! :D


Blondie1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I hvilken uke ble dere kvalme? Jeg krysser fingrene for at jeg slipper unna(uke 7 nå).

 

Uke 6. Krysser fingre for deg, det er forferdelig når det står på som verst.

Anonymous poster hash: a0321...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er i uke 5+6 :D Har ikke merket så mye enda, bare større og ømme bryster. Ser mange av dere fikk kvalmen i uke 6, så det kan bli interessant fremover ;)

 

Sånn ukeregning.. Er det vanlig å regne slik legen regner det, eller etter hvor mange uker man har vært faktisk gravid? Visste ikke at det fantes to måter å regne det på før nå når eg har begynt å undersøke litt :P

 

Lykke til alle sammen! Spennende tid fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er i uke 5+6 :D Har ikke merket så mye enda, bare større og ømme bryster. Ser mange av dere fikk kvalmen i uke 6, så det kan bli interessant fremover ;)

Sånn ukeregning.. Er det vanlig å regne slik legen regner det, eller etter hvor mange uker man har vært faktisk gravid? Visste ikke at det fantes to måter å regne det på før nå når eg har begynt å undersøke litt :P

Lykke til alle sammen! Spennende tid fremover :D

Jeg skal til lege på mandag og etter min beregning er jeg da 7+1, men om legen finner noe annet tenker jeg å forholde meg til det.. Kvalmen starta vel for to uker siden, vært ille denne uken og virker som jeg er på bedringens vei nå :)

LP

Anonymous poster hash: 7db36...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til lege på mandag og etter min beregning er jeg da 7+1, men om legen finner noe annet tenker jeg å forholde meg til det.. Kvalmen starta vel for to uker siden, vært ille denne uken og virker som jeg er på bedringens vei nå :)

LP

Anonymous poster hash: 7db36...dd0

Men når du regner deg frem til 7+1, regner du fra første dag i siste menstruasjon eller når befruktningen skjedde? Hva er mest vanlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du regner deg frem til 7+1, regner du fra første dag i siste menstruasjon eller når befruktningen skjedde? Hva er mest vanlig?

Jeg brukte en kalkulator og en app som regner fra første dag i siste mensperiode. Kan forøvrig nevne at jeg nå sliter med skikkelig vondt i solar plexus også.. Bah..

LP

Anonymous poster hash: 7db36...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med!

Er 8+0, andregangs. Var i ul og fikk se den lille 6+5 og hørte hjertet slå.

Er noe kvalm og sliter med brekninger, men ingen oppkast enda (forsøker, men får ikke til). Veldig kveldstrøtt :)

Ble kvalm i uke 5, og har avsmak på middagsmat, godteri, kaffe, brus og potetgull.

Endret av Lilla-dings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh jeg skjønner veldig lite. I går kveld ble jeg plutselig mye bedre og i dag er jeg nesten ikke kvalm. Er dette normalt? Slutten av uke 7 nå... :/

LP

Anonymous poster hash: 7db36...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh jeg skjønner veldig lite. I går kveld ble jeg plutselig mye bedre og i dag er jeg nesten ikke kvalm. Er dette normalt? Slutten av uke 7 nå... :/

LP

Anonymous poster hash: 7db36...dd0

Jeg har noen helt rævva dager, og noen gode. Det jeg følger med på er puppene. Har opplevd en MA, og da sluttet puppene å være ømme ca da spiren døde, mens kvalmen fortsatt var der - og selv etter påvist MA kastet jeg opp flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen helt rævva dager, og noen gode. Det jeg følger med på er puppene. Har opplevd en MA, og da sluttet puppene å være ømme ca da spiren døde, mens kvalmen fortsatt var der - og selv etter påvist MA kastet jeg opp flere ganger.

Jeg har ikke hatt så ømme pupper egentlig men brystvortene har og er litt ømme. Skal til lege i morgen så håper ting skjer da! :)

LP

Anonymous poster hash: 7db36...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Slenger meg på denne 😊 fikk gravid på clearblue i dag, og er i ekstase. Er 4+1 og merker ikke noe enda. Første pp etter en kikkhullsoperasjon og 2 år med prøving, så er utrolig takknemlig nå 😁

Håper virkelig at dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6+2 idag :) Hadde en MA i mai hvor det ble oppdaget i uke 13 på UL. Hadde nok mistet i uke 8! I helgen fikk jeg en blødning og ble hysterisk - selvfølgelig. Kom på UL og såg en blødning på høyre side, mens fosteret låg på venstre side. Vi fikk se et lite hjerte slå og alt såg fint ut. Har mest sannsynlig mistet en tvilling. Men så lenge det er én der som er frisk og rask så er vi fornøyd :) var godt å få UL så man slipper å bekymre seg unødvendig mye.

Er mye trøtt og har lite energi. Blir fort tungpustet når jeg går tur. Krysser fingrene for at kvalmen holder seg borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh jeg skjønner veldig lite. I går kveld ble jeg plutselig mye bedre og i dag er jeg nesten ikke kvalm. Er dette normalt? Slutten av uke 7 nå... :/

LP

Anonymous poster hash: 7db36...dd0

Her er det veldig opp og ned. Igår hadde jeg en dårlig dag, men idag er jeg mye freshere!

Anonymous poster hash: a0321...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5+5 idag! Har ikke mange symptomer, men har fått enorme bryster! Er til vanlig en ganske liten jente med små pupper, nå ser det nesten litt rart ut.. Det jevner seg vel ut etterhvert :fnise:

Skal til legen onsdag, vil bar sjekke at ting ser normalt ut da jeg hadde en SA tidlig i sommer. Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på! 4+6 her! Jeg har en samboer som jobber offshore,vi har snakka lenge om det å få barn, men når han var hjemme i juni bestemte vi oss liksom for at nå var vel kanskje tiden inne? Så jeg gikk på ppiller ut mnd å i juli var han på sjøen. August kom å han kom hjem, å vi hadde så klart svigermor på besøk😒 to ganger ila hele august fikk vi prøvd, å tror du ikke jeg ble gravid!?😂

Merka det allerede dagen etter befruktning faktisk... å nå er jeg konstant kvalm å føler meg som en heliumballong 😯

Endret av Minitee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er nå i 6+3. Kjenner ingen symptomer og blir nesten litt stresset av det.. :P  Har vært gravid til ca uke 8 en gang før, og da var eg kvalm i to uker, før kvalmen ble verre og eg begynte å kaste opp.. Denne gangen er det kun større og ømme bryster og noe hodepine. Dere som har vært gravide før, har dere de samme symptomene eller kan det være veldig forskjellig?

Tok en test i dag og den bekreftet at eg var gravid, men ville den vise den hvis det hadde skjedd noe? Siden noen av dere har skrevet her at dere har hatt symptomer selv etter MA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker ingenting, og er i uke 9 nå. Ikke kvalm, kun litt ømme bryster og trøtt. Det er også helt normalt, viktig å huske på😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...