Gå til innhold

For oss i første trimester! :D


Blondie1

Anbefalte innlegg

Hei damer!

 

Hadde det ikke vært koselig med en tråd for oss som er gravid i første trimester? Så kan vi diskutere alt fra symptomer til forventninger osv. :laugh:

 

Jeg er i uke 5+2 nå, prøveperiode 2. Hadde aldri trodd det kom til å gå så fort! Fikk helt sjokk når jeg fant ut dagen etter IKM.

 

Håper på at alt går bra nå, og vi gleder oss VELDIG til å fortelle det til de vordende besteforeldrene! De tror vi skal vente noen år, så det er ikke noe de forventer akkurat! :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg vil bli med her😃 er i uke 7 nå, har første møte med jordmor denne uken faktisk. Brukt 2 år på å bli gravid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+5 her. Kvalmen melder seg oftere og er mer intens. Det er tøft å være på jobb og fungere normalt, så gleden overskygges av dette om dagen. Håper det gir seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover skikkelig dårlig, er småkvalm (ikke plagsomt, men orker ikke bli mett), har mensmurringer, føler meg litt slapp, hatt cravings på tomatsuppe! Fått litt kviser, og større ( :sexy::danse:) og ømme bryst. Ja og tungpustet når jeg går på tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil bli med her er i uke 7 nå, har første møte med jordmor denne uken faktisk. Brukt 2 år på å bli gravid.

Hvordan gikk det hos jordmor? Kan man ha ultralyd så tidlig?

Jeg har ikke bestilt time hos lege ennå. Er i uke 6 nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er 11+1 i dag. Første gang. Har sovet MYE og vært veldig trøtt samt hatt litt tendenser til "ulvehunger". Spiser bare sunt og rent, men har allerede lagt på meg en del pga energiløshet og lite bevegelse. Håper det bedrer seg i andre trimester slik at jeg kan ta opp treningen igjen. Vært på en UL og skal på en til i uke 12.

Anonymous poster hash: 849bb...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er 8+3 idag. Mitt og min manns tredje barn. ☺

Symptomene mine er at jeg fryser lett, trøtt, er småkvalm og får plutselig energi tap..

Skal på ultralyd for var der for 2 uker siden og da syns legen plommesekken var avlang istedenfor rund. Mente ikke at det nødvendigvis var noe farlig men skal dit igjen 2 sept. Og første svangerskaps kontroll 3 Sept ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det hos jordmor? Kan man ha ultralyd så tidlig?

Jeg har ikke bestilt time hos lege ennå. Er i uke 6 nå.

Det gikk veldig fint! Mest hyggelig prat og sendte inn søknad om fødeplass. Har absolutt ingen symptomer, så det er fortsatt litt rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+5 her :) fortalte mine foreldre i dag da jeg vil at de skal vite om det fra starten :) ingen særlige symptomer og fått legetime om halvannen uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+1 her. Men har symptomer som tyder på at jeg er lenger på vei. Eggløsning har nok kommet tidligere enn jeg har trodd. Er kvalm, liten matlyst til tider, reagerer veldig på lukter ( kan f.eks ikke bruke parfymen min lenger, jeg brekker meg av lukta), hissig og hormonell, kviser, hoven i fingre - får ikke av meg ringer på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2 I dag. Veldig kvalm (tar postafen 2 ganger daglig, som hjelper myyye), ekstremt trøtt, fryser lett. Har hatt tidlig UL i uke 7. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 4+1,testet i dag og fikk endelig positiv test! Herlighet for en følelse, vi har prøvd i 8 mnd og endelig satt det :-D har ikke så voldsomt med symptomer enda, de jeg merker best er en dump og trykkende smerte nederst i magen med strålinger ned i lysken, og en dump smerte rundt brystvortene samt ømme bryst. I dag begynte også mensmurringene, hadde IKM i går :-D spennende, håper spiren klorer seg fast for oss alle!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11+2. Spyr og er trøtt :P og sånn går dagan

Anonymous poster hash: a0321...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midten av uke 7 nå, er så innmari kvalm, har reist hjem fra jobb tidlig to dager fordi jeg ikke orker å være der. Får ikke sove og sliter skikkelig med brekninger..

Hurra!

Anonymous poster hash: 7db36...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan gjør dere med jobben, dere som er svært trøtte og kvalm?

Jeg var hos legen i går, og vi ble enige om en løpende avtale der jeg bare kan ringe til henne og så får jeg sykemelding. Skal prøve 50% jobb først, se om det går! Blir spennende, er veldig kvalm og trøtt og svimmel, så det skal bli veldig godt med redusert stilling :laugh:

Eneste skåret i gleden er at jeg har en sjef som gjør livet surt for meg.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere med jobben, dere som er svært trøtte og kvalm?

Meg som er i uke 7: jeg har bare sagt at jeg har hatt omgangssyken og kommer meg etter det. Også har jeg sagt jeg har et ærend eller noe annet de dagene jeg drar før. Tar meg noen pauser på toalettet når det er som verst men virker som jeg ermye bedre i dag!!! :D

Anonymous poster hash: 7db36...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere med jobben, dere som er svært trøtte og kvalm?

Jeg sa tidlig fra til sjefen, noe som også var nødvendig av andre årsaker, og vi sendte inn søknad til NAV om fritak fra arbeidsgiverperioden på grunn av arbeidstaker med større risiko for fravær pga. svangerskap. Jeg kan komme litt senere om jeg behøver, uten å jobbe det inn igjen, og dersom jeg må være borte hele dager betaler ikke arbeidsgiver noe for det.

 

Jeg er forresten omtrent 9+1, er ganske mye kvalm og kaster opp en del, må spise jevnlig (noe jeg ikke alltid klarer) for å holde meg på beina. Men lurer på om det ikke allerede har blitt litt bedre ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...