Gå til innhold

Kan man bli sykemeldt mellom to permisjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fast jobb og det blir to tette her, har jeg rett på lønn hvis jeg blir sykemeldt mellom permisjonene?

Eller må jeg jobbe en viss tid for å evt få lønn mens jeg er sykemeldt?

Anonymous poster hash: 63ee8...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha inntekt 6 av 10 måneder mellom permisjon, men mener at sykemelding blir regnet som inntekt.

Anonymous poster hash: 90e53...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på sykepenger og permisjonspenger av sykepengene når du skal ut i permisjon.

Anonymous poster hash: 00e28...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Har fast jobb og det blir to tette her, har jeg rett på lønn hvis jeg blir sykemeldt mellom permisjonene?

Eller må jeg jobbe en viss tid for å evt få lønn mens jeg er sykemeldt?

Anonymous poster hash: 63ee8...d92

Ja, du kan bli sykmeldt mellom permisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du ikke har hatt ulønnet permisjon. Da må du jobbe i minst 4 uker for å opparbeide deg rett til sykepenger igjen.

Anonymous poster hash: d7f72...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan bli sykemeldt, men arbeider du ikke opp ny rettighet til sykepenger, blir ny permisjon lagt på grunnlag av 65 % av tidlig inntekt.



Anonymous poster hash: f9554...65c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli sykemeldt, men arbeider du ikke opp ny rettighet til sykepenger, blir ny permisjon lagt på grunnlag av 65 % av tidlig inntekt.

Anonymous poster hash: f9554...65c

Får ulike svar her i tråden, jeg har ikke hatt ulønnet permisjon, må jeg allikevel jobbe en viss tid for å opparbeide rett på sykepenger 100%?

TS

Anonymous poster hash: 63ee8...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Får ulike svar her i tråden, jeg har ikke hatt ulønnet permisjon, må jeg allikevel jobbe en viss tid for å opparbeide rett på sykepenger 100%?

TS

Anonymous poster hash: 63ee8...d92

Alt er avhengig av som har skjedd før, men jeg regner med at du ikke gikk sykmeldt et år før permisjonen og at du har hatt permisjon lengte enn 26 uker. Du svarer på det siste selv og isåfall så kan du bare senke skuldrene og slappe av.

Ignorere svaret under meg. Bestemmelsene i 8-47 gjelder kun hvis du for eksempel ble sykemeldt 14 dager etter ditt siste arbeidsforhold og du har verken dagpenger, foreldrepenger eller annet å vise til. Går du sammenhengen fra permisjon til sykepenger har du vært i inntektsgivende arbeid, da permisjonen likestilles med arbeid og gir full opptjening til sykepenger, 100 % lønn eller dvs. du får det du fikk i permisjonen som betyr da 80% eller 100%.

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ulike svar her i tråden, jeg har ikke hatt ulønnet permisjon, må jeg allikevel jobbe en viss tid for å opparbeide rett på sykepenger 100%?

TS

Anonymous poster hash: 63ee8...d92

 

 

Les folketrygdloven 8-47. Du må arbeide minst 4 uker for å opparbeide ny rett til sykepenger. Hvis ikke, faller du under andre regler, altså 65% av inntekt etter dag 15.

Anonymous poster hash: f9554...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les folketrygdloven 8-47. Du må arbeide minst 4 uker for å opparbeide ny rett til sykepenger. Hvis ikke, faller du under andre regler, altså 65% av inntekt etter dag 15.

Anonymous poster hash: f9554...65c

TS skriver at hun ikke har hatt ulønnet permisjon. Lønnet foreldrepermisjon teller som vanlig inntekt, så hun har rett på sykepenger helt fra begynnelsen.

Anonymous poster hash: 50946...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Les folketrygdloven 8-47. Du må arbeide minst 4 uker for å opparbeide ny rett til sykepenger. Hvis ikke, faller du under andre regler, altså 65% av inntekt etter dag 15.

Anonymous poster hash: f9554...65c

Ikke så lenge man ikke har hatt ulønnet perm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har sjekket og man har rett til lønn om man blir sykemeldt så lenge man ikke har hatt ulønnet permisjon, men går rett fra permisjon til sykemelding.

Hvordan er det med dere, ser dere ned på gravide som blir sykemeldt mellom to permisjoner?

Anonymous poster hash: 63ee8...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sjekket og man har rett til lønn om man blir sykemeldt så lenge man ikke har hatt ulønnet permisjon, men går rett fra permisjon til sykemelding.

Hvordan er det med dere, ser dere ned på gravide som blir sykemeldt mellom to permisjoner?

Anonymous poster hash: 63ee8...d92

Jeg ser ned på personer som blir sykemeldt uten grunn, gravid eller ei, i mellom permisjoner eller ei. Så om du planlegger å sykemelde deg uten grunn så ja, da ser jeg ned på deg.

Anonymous poster hash: 9ee32...f90

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Jeg har sjekket og man har rett til lønn om man blir sykemeldt så lenge man ikke har hatt ulønnet permisjon, men går rett fra permisjon til sykemelding.

Hvordan er det med dere, ser dere ned på gravide som blir sykemeldt mellom to permisjoner?

Anonymous poster hash: 63ee8...d92

 

Nei, hvorfor skulle jeg det?  :vetikke:  Regner med at du da faktisk er syk når du er sykmeldt og ikke bare spekulerer i trygdeordningene  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på personer som blir sykemeldt uten grunn, gravid eller ei, i mellom permisjoner eller ei. Så om du planlegger å sykemelde deg uten grunn så ja, da ser jeg ned på deg.

Anonymous poster hash: 9ee32...f90

Det er ikke uten grunn jeg ønsker sykemelding, jeg er så sliten at jeg er redd for å møte veggen uten å gå inn på detaljer. Så jeg må enten prioritere arbeid og ikke ha noe liv utenom, eller å være sykemeldt og kanskje klare å hente seg inn før neste fødsel og barseltid.

Anonymous poster hash: 63ee8...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan vet du at du vil være sykmeldt? Fordi du får to tette? Hæææ?

Klart du blir sliten... Snakk med legen din.

Gud bedre vi er prisgitt våre trygdeordninger i dette landet. Folk skulle bare visst!

Anonymous poster hash: 7ad82...780

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen drømmearbeidstaker du i alle fall, snylter mest mulig av samfunnet og bidrar nada på jobb.



Anonymous poster hash: 4c6d5...86e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tette barn får du? Vil du sykemelde deg hele perioden fra permisjonslutt til neste permisjonstart? Hvor mye tid er det da snakk om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen drømmearbeidstaker du i alle fall, snylter mest mulig av samfunnet og bidrar nada på jobb.

Anonymous poster hash: 4c6d5...86e

Hvordan kan du dømme folk du ikke kjenner situasjonen til?

Så de 10 årene jeg har jobbet 100% + og aldri vært sykemeldt før gjør at jeg er en snylter når jeg er gravid og trenger sykemelding, er helt utkjørt etter å ha spydd daglig i flere måneder og nesten ikke får noe søvn?

Anonymous poster hash: 63ee8...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...