Gå til innhold

Narkotikasmuglet tatt ved Oslo Lufthavn - Jeg blir så deperimert at jeg mister lysten til å leve.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har det inkopetente politiet vårt endelig klart å ta noen for noe. Endelig! Det er nesten en sensasjon. En "nederlandsk" narkosmugler ble tatt med hele 54,6 kg Khat. "Litt av et narkotikabeslag!" sier nettavisen. 

 

I vanlige land kralifiserer sånt til lange fengselsdommer. Utenfor Europa sannsyneligvis livstidsstraff. 

 

I Norge får forbryteren den rettmessige straffen på .... 15.000 kr i bot, og er fri til å gå. Hva i helvette. HVA I HELVETTE? ???

 

Med tanke på hvor lav sjangsen er for å bli tatt og den lave straffen, så er du jo nesten dum om du ikke prøver å smugle så mye drit som mulig inn i norge så du kan tjene millioner. 

 

Jeg skjønner ikke at det går ann. Jeg blir ofte helt på gråten når jeg ser at overfallsvoldtektsforbrytere i et unntakstilfelle faktisk blir tatt og får noen timer i samfunnsstraff som "lærepenge". 

 

Hater vi oss selv virkelig så mye? Hater vi fred og trygghet så mye at vi BER FOLK OM Å VÆR SÅ SNILL Å KOMME HIT Å SMUGLE, STJELE, VOLDTA og DREPE?

 

Jeg blir helt på gråten og jeg mister livslysten av dette. 

 

 

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/hadde-med-seg-546-kilo-khat/3422813810.html



Anonymous poster hash: c5a8a...afd
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg at straffenivået i norge er for lavt på mange områder. Men samtidig er det dyrt å ha folk i fengsel så vi burde isåfall få til en avtale med hjemlandene og la så mange som bare mulig sone der.

Nederlenderen der foreks: 7 år i fengsel i nederland, det hadde vært mere passende. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at mannen, som ikke er norsk statsborger, skulle blitt sendt i norsk fengsel for dette? Vet du hvor mye det koster å ha noen i fengsel? Jo færre som sitter i fengsel for narkotikaforbrytelser, jo bedre.

 

Han får forelegg og blir sendt hjem, helt på sin plass etter min mening. 



Anonymous poster hash: 0af24...c99
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det inkopetente politiet vårt endelig klart å ta noen for noe.

 

Hva er det du babler om? De tar folk hele tiden. Fengslene er jo overfulle!

Herregud...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du babler om? De tar folk hele tiden. Fengslene er jo overfulle!

Herregud...

Det er fordi vi har svært få fengselsplasser og jævlig dyr krimialomsorg som mangler sidestykke i verden. Privatiser fengslene slik de har gjort med Asylmottak og Sykehjem sier nå jeg. 

Anonymous poster hash: c5a8a...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mener du at mannen, som ikke er norsk statsborger, skulle blitt sendt i norsk fengsel for dette? Vet du hvor mye det koster å ha noen i fengsel? Jo færre som sitter i fengsel for narkotikaforbrytelser, jo bedre.

 

Han får forelegg og blir sendt hjem, helt på sin plass etter min mening. 

Anonymous poster hash: 0af24...c99

 

Dit har vi altså kommet. Det er så dyrt å ha folk i fengsel i Norge, at vi heller lar dem gå fri så de kan begå nye lovbrudd. Stakkars oss. 

Anonymous poster hash: c5a8a...afd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager drar du voldtekt inn i dette? Å smugle narkotika er ikke sammenlignbart med å voldta.



Anonymous poster hash: 8dba5...bcc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dit har vi altså kommet. Det er så dyrt å ha folk i fengsel i Norge, at vi heller lar dem gå fri så de kan begå nye lovbrudd. Stakkars oss. 

Anonymous poster hash: c5a8a...afd

 

Det kommer jo helt an på hvilke lovbrudd det er snakk om. Alvorlige forbrytelser som drap, voldtekt, vold osv. bør selvfølgelig straffes med fengsel, men for de fleste andre lovbrudd mener jeg det er mer hensiktsmessig for både samfunn og individ å ta i bruk alternative straffemetoder som for eksempel fotlenke og samfunnstjeneste.

 

Fengsel er en av de beste rekrutteringsarenaene for videre kriminalitet. 

Anonymous poster hash: 0af24...c99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er fordi vi har svært få fengselsplasser og jævlig dyr krimialomsorg som mangler sidestykke i verden. Privatiser fengslene slik de har gjort med Asylmottak og Sykehjem sier nå jeg. 

Anonymous poster hash: c5a8a...afd

 

Ja, vi bør absolutt gjøre slik som de gjør i USA. Det går jo alt så bra. Nesten ingen kriminalitet heller der. 

Anonymous poster hash: 0af24...c99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor i alle dager drar du voldtekt inn i dette? Å smugle narkotika er ikke sammenlignbart med å voldta.

Anonymous poster hash: 8dba5...bcc

 

De har tilfelles at straffene er så latterlig lave at det praktisk talt ikke er noen haker ved å begå slike lovbrudd. 

Anonymous poster hash: c5a8a...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, vi bør absolutt gjøre slik som de gjør i USA. Det går jo alt så bra. Nesten ingen kriminalitet heller der. 

Anonymous poster hash: 0af24...c99

 

Det er ikke privatisering av fengsel som er skyld i det. Er det bedre at de kriminelle går fri?

Anonymous poster hash: c5a8a...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det kommer jo helt an på hvilke lovbrudd det er snakk om. Alvorlige forbrytelser som drap, voldtekt, vold osv. bør selvfølgelig straffes med fengsel, men for de fleste andre lovbrudd mener jeg det er mer hensiktsmessig for både samfunn og individ å ta i bruk alternative straffemetoder som for eksempel fotlenke og samfunnstjeneste.

 

Fengsel er en av de beste rekrutteringsarenaene for videre kriminalitet. 

Anonymous poster hash: 0af24...c99

 

Men hadde ikke en mill i bot vært mer passende enn 15.000 kr for et så stort narkotikabeslag?

Anonymous poster hash: c5a8a...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det kommer jo helt an på hvilke lovbrudd det er snakk om. Alvorlige forbrytelser som drap, voldtekt, vold osv. bør selvfølgelig straffes med fengsel, men for de fleste andre lovbrudd mener jeg det er mer hensiktsmessig for både samfunn og individ å ta i bruk alternative straffemetoder som for eksempel fotlenke og samfunnstjeneste.

 

Fengsel er en av de beste rekrutteringsarenaene for videre kriminalitet. 

Tror du virkelig denne nederlenderen noen sinne har tenkt til å betale boten sin til Norge? Han får jo i realiteten ingen straff.

Anonymous poster hash: da1da...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Khat er faktisk tillatt mange steder i verden, kokain hadde vært en helt annen sak. 



Anonymous poster hash: dc200...662
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hadde ikke en mill i bot vært mer passende enn 15.000 kr for et så stort narkotikabeslag?

Anonymous poster hash: c5a8a...afd

 

Jeg kan være enig i at 15.000 høres lite ut, men en million er å overdrive. Det er ikke akkurat heroin det er snakk om. 

Anonymous poster hash: 0af24...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du virkelig denne nederlenderen noen sinne har tenkt til å betale boten sin til Norge? Han får jo i realiteten ingen straff.

Anonymous poster hash: da1da...032

 

Jeg vet ingenting om hva han har tenkt å gjøre. Jeg vet bare at det hadde ikke gjort noe godt for det norske samfunnet om han skulle sittet i fengsel her i 10 år. Det hadde kostet mange millioner. 

Anonymous poster hash: 0af24...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg kan være enig i at 15.000 høres lite ut, men en million er å overdrive. Det er ikke akkurat heroin det er snakk om. 

Anonymous poster hash: 0af24...c99

 

Så store mengder heroin burde ideelt sett kvalifisere til livstid. 

Anonymous poster hash: c5a8a...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke privatisering av fengsel som er skyld i det. Er det bedre at de kriminelle går fri?

Anonymous poster hash: c5a8a...afd

 

Hele rettssystemet i USA er helt på trynet, det sier seg selv når private tjener penger på at mennesker blir straffet. 

Anonymous poster hash: 0af24...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det inkopetente politiet vårt endelig klart å ta noen for noe. Endelig! Det er nesten en sensasjon. En "nederlandsk" narkosmugler ble tatt med hele 54,6 kg Khat. "Litt av et narkotikabeslag!" sier nettavisen.

I vanlige land kralifiserer sånt til lange fengselsdommer. Utenfor Europa sannsyneligvis livstidsstraff.

I Norge får forbryteren den rettmessige straffen på .... 15.000 kr i bot, og er fri til å gå. Hva i helvette. HVA I HELVETTE? ???

Med tanke på hvor lav sjangsen er for å bli tatt og den lave straffen, så er du jo nesten dum om du ikke prøver å smugle så mye drit som mulig inn i norge så du kan tjene millioner.

Jeg skjønner ikke at det går ann. Jeg blir ofte helt på gråten når jeg ser at overfallsvoldtektsforbrytere i et unntakstilfelle faktisk blir tatt og får noen timer i samfunnsstraff som "lærepenge".

Hater vi oss selv virkelig så mye? Hater vi fred og trygghet så mye at vi BER FOLK OM Å VÆR SÅ SNILL Å KOMME HIT Å SMUGLE, STJELE, VOLDTA og DREPE?

Jeg blir helt på gråten og jeg mister livslysten av dette.

http://www.nettavisen.no/nyheter/hadde-med-seg-546-kilo-khat/3422813810.html

Anonymous poster hash: c5a8a...afd

Khat blir sett på som en grønnsak i land som Somalia og Yemen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så store mengder heroin burde ideelt sett kvalifisere til livstid. 

Anonymous poster hash: c5a8a...afd

 

Da syns jeg heller politiet skulle brukt mer ressurser på å finne og straffe bakmennene som sender 50 kg heroin over grensene, enn å sende smugleren som er nederst på rangstigen i fengsel på livsstid. Da finner de bare en ny smugler, og ingen problemer er løst. 

Anonymous poster hash: 0af24...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...