Gå til innhold

Sterke reaksjoner på at redningsskøyte er sendt til Middelhavet for å redde båtflyktninger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Neida, jeg er langt ifra morsom. Jeg er ganske alvorlig. Ved å lese denne tråden har jeg lært at livet til migrantene som smugler seg ulovlig til Europa er viktigere enn livet til folket i Norge som skal reddes langs kysten. Jeg har også lært at det er helt greit å ikke opplyse de som donerer penger for redningsaksjoner langs den norske kysten at penger, båt og mannskap brukes et annet sted istedet.

Da har du lest denne tråden slik fanden leser bibelen.....Ingenting av det du har lært medfører riktighet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du lest denne tråden slik fanden leser bibelen.....Ingenting av det du har lært medfører riktighet

 

Det er snarere du som ikke har lest tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er feil å bruke penger Redningsselskap har fått av folk som hadde hensikt å støtte beredskap langs norske kysten blir nå delvis brukt for flyktningshjelp. Det er også veldedig, men da må folk få velge om de vil støtte dette formål. Å bruke midler til dette er i praksis lureri og det er dårlig gjort uavhengig om det var aldri så gode intensjoner.

 

Fra nå av betaler jeg medlemsbidrag og ikke ei krone mer.



Anonymous poster hash: 8c529...4c8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg er langt ifra morsom. Jeg er ganske alvorlig. Ved å lese denne tråden har jeg lært at livet til migrantene som smugler seg ulovlig til Europa er viktigere enn livet til folket i Norge som skal reddes langs kysten. Jeg har også lært at det er helt greit å ikke opplyse de som donerer penger for redningsaksjoner langs den norske kysten at penger, båt og mannskap brukes et annet sted istedet.

For noe forbasket svada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Syns det er feil å bruke penger Redningsselskap har fått av folk som hadde hensikt å støtte beredskap langs norske kysten blir nå delvis brukt for flyktningshjelp. Det er også veldedig, men da må folk få velge om de vil støtte dette formål. Å bruke midler til dette er i praksis lureri og det er dårlig gjort uavhengig om det var aldri så gode intensjoner.

 

Fra nå av betaler jeg medlemsbidrag og ikke ei krone mer.

Anonymous poster hash: 8c529...4c8

 

Så vidt jeg har forstått så er driftsutgiftene til denne operasjonen betalt av EU. Redningsselskapet betaler lønn til sine folk, men det ville de formodentlig ha gjort uansett, og hadde ikke båten blitt sendt til Middelhavet, ville den blitt tatt ut av tjeneste. Så dette er ikke nødvendigvis det sugerøret i Redningsselskapets kasse som enklte fremstiller det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå gir man altså enda større incentiver til flyktningene om å sette seg i overfylte rustholker i håp om å komme over middelhavet eller i nest beste fall bli plukket opp av en redningsskøyte og få snarveien til verdens mest generøse asylland.

 

Godhetsindustrien er og blir ekstremt kynisk og ondskapsfull. At man nå legger til rette for at folk skal sette seg i synkeklare rustholker i håp om å bli plukket opp og ført til rikdom og overflod er ikke annet enn uansvarlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! Går våre penger med til å redde mennesker i den aller dypeste nød? Hvor skal dette ende?

Samtidig som man kanskje redder noen, så legger man til rette for at enda flere prøver seg, og dermed må man sette inn enda flere båter, og da vil enda flere prøve seg, og da må man sette inn enda flere båter... En eviggående ond sirkel der godhetsmafiaen legger opp til å føre mennesker ut i den aller dypeste nød.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men beredskapen blir ikke dårligere av at denne båten blir sendt til Middelhavet, slik Drizzet  insinuerte, da det kommer en annen båt som erstatter denne

 

Så mannskapene kommer ut av tomme intet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godhetsindustrien er og blir ekstremt kynisk og ondskapsfull. At man nå legger til rette for at folk skal sette seg i synkeklare rustholker i håp om å bli plukket opp og ført til rikdom og overflod er ikke annet enn uansvarlig.

Det er vel mer sånn at de blir tatt hånd om av kyniske menneskesmuglere, truet ombord i synkeklare rustholker og tauet ut på havet, og ikke kan gjøre annet enn å håpe at de kommer til å overleve, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mannskapene kommer ut av tomme intet?

En mindre endring av turnusene løser nok det problemet. Det er ikke færre båter i beredskap nå enn det var før, iflg Redningsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mannskapene kommer ut av tomme intet?

Jeg håper de har en form for turnus, tror du ikke? Ser også at de enkelte steder opererer med ventelister for mannskaper. Tror ikke det er noe reelt problem du skisserer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg synes Redningsselskapet bør slutte å tigge arv fra demente eldre. Det burde ikke vært lov (og er det vel ikke heller). Det er problematisk at de operer på denne måten i norge, for så å stå frem som veldedige over for migrantene i Middelhavet. Greit nok at båten de bruker er skrapmetall, men mannskapet skal lønnes, og det er vel snakk om ganske store summer hvert år, i hvert fall en arv eller ti.

http://www.nrk.no/norge/_-ideelle-organisasjoner-_tigger_-arv-fra-eldre-pa-uetiske-mater-1.12366589

Anonymous poster hash: 355be...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

Kriminelle gjenger i Midtøsten og Nord-Afrika smugler mennesker i store kvanta over til Europa. Dette går blant annet i helt synkeferdige gamle rustholker over Middelhavet. Gud veit hvor mange mennesker som har druknet der, bare på grunn av dette. Så valgte fleire europeiske land – blant annet Norge – å sende en hel haug med skip for å plukke opp folk slik at de ikke drukner. Men ingen kan nekte for at disse båtene også er til en betydelig hjelp for kriminelle menneskesmuglere som tjener fett på at denne overfarten nå har blitt langt mindre risikabel.

 

Disse europeiske båtene som plukker opp folk har gjort det langt mer fristende og benytte seg av dette tilbudet for å komme seg til Europa, og smuglerne kan ta seg enda grovere  betalt. Europa burde heller patruljere tett utenfor Afrika da, slik at de kunne frakte disse skrøpelige båtene rett tilbake igjen. Hvis det ikke fungerer å komme seg til Europa den veien, så er det heller ingen som gidder å betale menneskesmuglere i dyre dommer for å reise der. Dermed ville jo smuglerne miste heile inntektsgrunnlaget sitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...