Gå til innhold

Sterke reaksjoner på at redningsskøyte er sendt til Middelhavet for å redde båtflyktninger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ifølge redningsselskapet selv :

 

Det er første gang i vår 124 år lange historie at vi skal drive sjøredning utenfor landets grenser. Vi tåler at det skaper diskusjon, men er trygg på at et stort flertall av våre nesten 100 000 medlemmer ønsker dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men beredskapen blir ikke dårligere av at denne båten blir sendt til Middelhavet, slik Drizzet  insinuerte, da det kommer en annen båt som erstatter denne

 

En båt og noe mannskap for lite. Hvordan blir det ikke dårligere?

 

 

Jeg ville synes det var veldig merkelig om Redningsselskapet ikke skulle redde liv, uavhengig av statsborgerskap. Synes dette høres ut som utrolig god bruk av pengene, her kan de ende med å redde mange liv i enkeltoperasjoner.

 

 

Ja, i Norge! Jeg leser ikke noe sted på deres nettside at de skal aksjonere på den andre siden av verden. Det de driver med er regelmessig misvisende og uærlig mot de som donerer penger. De burde vært ærlige på forhånd og spurt medlemmene sine først siden dette er langt utenfor deres område.

Endret av Drizzt
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

som kjent drives redningsselskapet i storgrad av innsamlede penger. Nå har de sent en båt til middelhave for å plukke opp asylsøkere.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkatastrofen-i-middelhavet/truet-redningsselskapet-med-utmeldelse/a/23489411/

 

Er dette riktig, skal reddningstjenesten brukes til dette?

Anonymous poster hash: ac385...c25

 

Jeg syns ikke den skal det. Redningsskøytene er som du sier, for en stor del et produkt av frivillige innsamlinger  blant kystens befolkning for å sørge for at deres menn og sønner skulle ha en viss sikkerhet på havet.

Å sende dem til Middelhavet for å berge flyktninger hører ingen steder hjemme, og jeg sier ingenting på at det kommer reaksjoner.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ender nok at du ikke blir reddet, fordi båten er i Middelhavet?

Innsatssen har ikke blitt noe dårligere, man har valgt å beholde en båt i tjeneste som egentlig skulle vært faset ut, og bortsett fra lønna til mannskapet som er på båten som blir sendt til Middelhavet, så betales utgiftene av EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke den skal det. Redningsskøytene er som du sier, for en stor del et produkt av frivillige innsamlinger  blant kystens befolkning for å sørge for at deres menn og sønner skulle ha en viss sikkerhet på havet.

Å sende dem til Middelhavet for å berge flyktninger hører ingen steder hjemme, og jeg sier ingenting på at det kommer reaksjoner.

 

 

Jøss, jeg må skrive ned datoen - dagen du og jeg har samme syn på saken. Det er selvfølgelig helt sant at kystfolket vil ikke at det går utover deres egen sikkerhet og ved å redusere kapasiteten skjer det nettopp det. Er det penger nok til en ny båt, flott - man sender ikke den gamle av gårde, men nyter godt av at det er flere båter på plass.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsatssen har ikke blitt noe dårligere, man har valgt å beholde en båt i tjeneste som egentlig skulle vært faset ut, og bortsett fra lønna til mannskapet som er på båten som blir sendt til Middelhavet, så betales utgiftene av EU.

 

 

Båten burde vært beholdt i tjeneste i Norge. Jeg håper flere melder seg ut for at de som tok beslutningen lære noe av saken.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Båten burde vært beholdt i tjeneste i Norge. Jeg håper flere melder seg ut for at de som tok beslutningen lære noe av saken.

Tja, noen melder seg ut, andre melder seg inn. Flere av de sistnevnt. Rart med det. En av dem som så seg kallet til å mene noe i sosiale media, sa at han økte sitt bidrag fordi han likte solidariteten, og gjerne ville kompensere for evt tap i den forbindelse. Han sa han gav 1000 ekstra.

Bare av nysgjerrighet, siden du har så sterke meninger, hvor mye gir du til Redningsskøyta hvert år?

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, noen melder seg ut, andre melder seg inn. Flere av de sistnevnt. Rart med det. En av dem som så seg kallet til å mene noe i sosiale media, sa at han økte sitt bidrag fordi han likte solidariteten, og gjerne ville kompensere for evt tap i den forbindelse. Han sa han gav 1000 ekstra.

Bare av nysgjerrighet, siden du har så sterke meninger, hvor mye gir du til Redningsskøyta hvert år?

 

 

En venstrevridd blogger skriver noe og vips følger venstrevridde i flokk etter. 

 

Det er ikke noe galt i det å gi der hvor man mener man støtter noe viktig, men det er litt morsomt at de nye giverne meldte seg etter at det ble kjent at en av båtene skal frakte migranter fra havet til Hellas. Som om Hellas ikke har nok egne problemer fra før. Godhetsmafiaen er i sving igjen.

 

Jeg var nok mindre opplyst før og donerte penger flere steder hvor det viste seg etterhvert at pengene brukes på tiltak jeg er sterkt uenig med. Nå er det bare 1 organisasjon igjen som ikke har dr... seg ut i mine øyne (ennå). Ellers er jeg godt fornøyd med å gi penger direkte til de jeg vil uten å gå gjennom organisasjoner.

 

Selve beløpet er ikke så viktig, men i det store og det hele ble det en god del penger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest kommentarfeltene på Facebook er det ikke mye annet enn å si at relativt mange av skribentene må vaske tastatur-pølsene sine i Klorin og besinne seg. Hviket de ikke kommer til å gjøre. 

Trøsten er at den stinkende gørra disse fordumsfulle, forutinntatte rasistene serverer kommer fra noen få personer. Resten av oss kan gjøre som Tommy Tokyo synger; "hev deg over det derre der". 

 

Men trist er det, åkke som. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo litt trist det styrkesjefen på Siem Pilot forteller også, synes du ikke?

 

Han forteller om "flyktningene" som spytter og viser fingeren til mannskapet som har reddet dem fra sjøen. Ingenting er bra nok for dem.

 

Men det passer vel ikke inn i ditt verdensbilde? Det er rasisme å påpeke fakta?

 

Hvis jeg var reell flyktning, ville jeg aldri ha oppført meg slik.

 

Disse personene er lykkejegere, og det har nå veldig mange innsett. Derfor er det slik motstand mot at Redningsskøyta sendes til Middelhavet.

 

 

 



Anonymous poster hash: 95306...4a8
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk absolutt må plukke opp disse flyktningene så kan de heller sende de hjem igjen.

Hjelp nå heller menneskene der de er hvis de har det så fryktelig hjemme. Afriks er et land med mye ressurser. Lær dem heller og utnytte disse.

Anonymous poster hash: 5fd91...4fc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den dummeste ikke-saken som har vært gitt oppmerksomhet fra kommentariatet på ganske lenge.

Direkte flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båten burde vært beholdt i tjeneste i Norge. Jeg håper flere melder seg ut for at de som tok beslutningen lære noe av saken.

Redningsselskapet for nordmenn?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Redningsselskapet for nordmenn?

 

Nei, for kysten langs Norge? Er du rasist som mener at den bare skal gjelde nordmenn? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, det er jo litt trist det styrkesjefen på Siem Pilot forteller også, synes du ikke?

 

Han forteller om "flyktningene" som spytter og viser fingeren til mannskapet som har reddet dem fra sjøen. Ingenting er bra nok for dem.

 

Men det passer vel ikke inn i ditt verdensbilde? Det er rasisme å påpeke fakta?

 

Hvis jeg var reell flyktning, ville jeg aldri ha oppført meg slik.

 

Disse personene er lykkejegere, og det har nå veldig mange innsett. Derfor er det slik motstand mot at Redningsskøyta sendes til Middelhavet.

 

Anonymous poster hash: 95306...4a8

 

Hvor kommer denne idiotiske forestillingen om at folk i nød nødvendigvis er tolmodige, tolerante underdaniske mennesker? Og at lykkejegere er aggresive, opertunistiske rasshøl? Rent logisk burde man forvente det motsatte, og rent praktisk er det snakk om mennesker; hvert individ er forskjellig, og den statistiske populasjonen av rasshøl og idioter er normalfordelt overalt; inklusiv på en flåte i middelhavet. 

 

Jeg deler synspunktet til Mann42 ; dette handler om Redningsselskapets overordnede oppdrag, og i lys av dette er det feil å sende båt ned der. Men slutt å mal verden opp i en svart og hvit side; det fordummer enhver debatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer denne idiotiske forestillingen om at folk i nød nødvendigvis er tolmodige, tolerante underdaniske mennesker? Og at lykkejegere er aggresive, opertunistiske rasshøl? Rent logisk burde man forvente det motsatte, og rent praktisk er det snakk om mennesker; hvert individ er forskjellig, og den statistiske populasjonen av rasshøl og idioter er normalfordelt overalt; inklusiv på en flåte i middelhavet. 

 

Jeg deler synspunktet til Mann42 ; dette handler om Redningsselskapets overordnede oppdrag, og i lys av dette er det feil å sende båt ned der. Men slutt å mal verden opp i en svart og hvit side; det fordummer enhver debatt. 

 

:fnise:

Anonymous poster hash: c2c94...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, for kysten langs Norge? Er du rasist som mener at den bare skal gjelde nordmenn?

Det er ikke min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redningsselskapet for nordmenn?

 

 

I Norge bor det også andre enn nordmenn. Hvorfor denne rasismen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge bor det også andre enn nordmenn. Hvorfor denne rasismen?

Jeg har ikke gitt uttrykk for rasisme. Kun vært spydig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gitt uttrykk for rasisme. Kun vært spydig.

 

 

Jo, du nevnte bare nordmenn, mens i innlegget du siterte sto det Norge. Så jeg prøver å opplyse deg om at det ikke bor bare nordmenn i Norge og det er ikke bare nordmenn som kan trenge hjelp langs den norske kysten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...