Gå til innhold

Jonas Gahr Støre (Ap) vil ha flere flyktninger til Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klassekampen :

Får innvilget asyl – drar til hjemlandet på ferie

Jeg tror det er ganske få som er i direkte fare. De fleste ønsker seg et bedre liv. Det er ikke noen grunn til å sette ny rekord i naivtet slik som i Sverige. Segway, bomriger og arveavigift er bagateller. Norges framtid avgjøres av vår asyl og innvandringspoltikk. Derfor er jeg redd for hva som skjer om Støre/AP kommer til makten.

Anonymous poster hash: a4f38...f5c

De ønsker å få masse penger som de kan sende til slekta i hjemlandet. Da får de en velstand som er enorm sammenlignet med naboene. Det er som regel ikke de fattigste som kommer heller. Mange har både hus, utdannelse og jobb i hjemlandet. Problemer er at de tjener mangedobbelt ved å drive dank her enn de gjør ved å jobbe her.

Jeg jobbet på kiwi før. Hver dag kom det inn opptil 10 utlenninger med en konvolutt med 20.000 kr i som de satte over til en konto i utlandet. Mange kunne ikke et kvekk norsk, og bare noen få ord på engelsk. De kommer hit for å suge penger ut av økonomien vår og ta den ut av landet.

Anonymous poster hash: a08c4...283

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er heller ingen private som vil komme til å leie ut til flyktninger

 

Virkelig? Det er da nok av private bedrifter som tjener godt på flyktningemottak, i det minste i helveteslandet Sverige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er egentlig at denne diskusjonen er håpløs. Det er en filleting i den store sammenhengen. Om vi tar inn 8000 eller noen tusen til, utgjør svært lite.

 

Nettopp. Derfor bør vi ta inn 0, og heller bruke ressursene på å hjelpe folk der de er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt enig i å hjelpe mennesker i nød der de er. Men når DER er stappfullt, ikke plass til skoler osv, hvor skal vi gjøre av de da?

 

De skal fortsatt være der. Hvis det ikke er plass får man begynne å bygge i høyden eller utvide området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten 60 millioner mennesker på flukt rundt om i verden. Å hjelpe alle er nok vanskelig. å hjelpe litt er bedre enn å ikke hjelpe i det heletatt.

 

Det er tåpelig av deg å sette opp disse som de eneste alternativene.

 

Alternativene er ikke å hjelpe noen få eller ingen. Alternativene er å hjelpe langt flere i nærområdene.

 

Det du driver med er bare godhetsmafiøs symbolpolitikk. Du bryr deg ikke om det du gjør faktisk har en relevant effekt, så lenge du gjør et eller annet så du føler deg bedre. Problemet er at holdningen din gjør at færre får hjelp fordi vi bruker sinnssyke ressurser på de få.

 

Vi må legge slikt irrasjonelt tullball på hyllen og sette inn ressursene der det hjelper flest mulig.

Endret av jabx
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det du driver med er bare godhetsmafiøs godhetspolitikk. Du bryr deg ikke om det du gjør faktisk har en relevant effekt, så lenge du gjør et eller annet så du føler deg bedre. Problemet er at holdningen din gjør at færre får hjelp fordi vi bruker sinnssyke ressurser på de få.

 

Vi må legge slikt irrasjonelt tullball på hyllen og sette inn ressursene der det hjelper flest mulig.

Det er jo nettopp slik politikken rundt bistandspolitikk er her i landet. Det handler ikke om å hjelpe, det handler om og få godfølelsen av og tro man hjelper. Helst vise det til andre. Rein egoisme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo nettopp slik politikken rundt bistandspolitikk er her i landet. Det handler ikke om å hjelpe, det handler om og få godfølelsen av og tro man hjelper. Helst vise det til andre. Rein egoisme.

Spot on! Hvis disse menneskene virkelig hadde brydd seg, hadde de gjort mer for å hjelpe mennesker i nød. Jeg respekterer faktisk mer en egoist som står for det enn en kaviarsosialist fra Ap eller SV.

Anonymous poster hash: 479a2...67b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spot on! Hvis disse menneskene virkelig hadde brydd seg, hadde de gjort mer for å hjelpe mennesker i nød. Jeg respekterer faktisk mer en egoist som står for det enn en kaviarsosialist fra Ap eller SV.

Anonymous poster hash: 479a2...67b

 

Ingen er større egoister en dem som hyler høyest om å gi mest i bistand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spot on! Hvis disse menneskene virkelig hadde brydd seg, hadde de gjort mer for å hjelpe mennesker i nød. Jeg respekterer faktisk mer en egoist som står for det enn en kaviarsosialist fra Ap eller SV.

Anonymous poster hash: 479a2...67b

 

 

Det er en form for kultursnobberi, de jeg kjenner fra SV synes de er så mye bedre og moralsk Korrekte en andre, de gjør ikke noe selv, men de ser likevel på seg selv som bedre mennesker med et bedre menneske syn.

Anonymous poster hash: a4f38...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden må holdes oppe på første siden helt fram til etter lokalvalget så folk blir stadig minnet på hva Apene egentlig står for.



Anonymous poster hash: 92596...5b8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om AP kan gi et svar på hvor de skal jobbe...Helt greit.

Om Større kan oppgi tall på hvor mange det blir. Tenker da på familie som kommer etter osv.

Om Større kan si....det vil ikke belaste nav .

Anonymous poster hash: 5b4ca...244

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge driver en flykningepolitikk som vil gå helt galt.

Nå plukkes det opp flykninger hver dag av båter som redder de. De blir satt i land i Italia. Grensene rundt blir lukket. Når får Italia nok?

Den dagen det blir nok,kommer EU til å bestemme at de sender flykninger til andre EU land.Enten de vil eller ei.

Anonymous poster hash: 5b4ca...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tåpelig av deg å sette opp disse som de eneste alternativene.

Alternativene er ikke å hjelpe noen få eller ingen. Alternativene er å hjelpe langt flere i nærområdene.

Det du driver med er bare godhetsmafiøs symbolpolitikk. Du bryr deg ikke om det du gjør faktisk har en relevant effekt, så lenge du gjør et eller annet så du føler deg bedre. Problemet er at holdningen din gjør at færre får hjelp fordi vi bruker sinnssyke ressurser på de få.

Vi må legge slikt irrasjonelt tullball på hyllen og sette inn ressursene der det hjelper flest mulig.

Jeg ønsker helt klart at flest mulig skal få hjelp. Men ser jeg et menneske drukne, dropper jeg ikke å redde det for gi bistand i nærområdene til andre isteden. Det kan man gjøre i tillegg. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor dum er du? Alternativet er ikke at de dør. Alternativet er at de blir i ett av nabolandene til de kan flytte tilbake. De som kommer blir plukket ut fra en flyktningeleir. De er allerede i sikkerhet.

Anonymous poster hash: a08c4...283

Jo. Faktisk dør veldig mange av de som lever på flukt. Med innlegget mitt prøver jeg å vise at man kan hjelpe til på flere plan. Både der folk har ressurser der de er, de som er på flukt og de som har kommet til Norge, men sliter med integreringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Faktisk dør veldig mange av de som lever på flukt. Med innlegget mitt prøver jeg å vise at man kan hjelpe til på flere plan. Både der folk har ressurser der de er, de som er på flukt og de som har kommet til Norge, men sliter med integreringen.

 

Norsk media og AP ønsker å fremstille det som om de fleste båt immigranter er familier på flukt fra krig, men de fleste er afrikanske menn som ønsker en bedre tilværelse i Europa. Ungarns statsminister og Putin har rett dette blir Vest-Europas undergang.

 

A-boat-full-of-migrants-a-008.jpg

Anonymous poster hash: a4f38...f5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er argumentet for å ta inn flyktninger som fint kan hjelpes i deres nærområder?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er argumentet for å ta inn flyktninger som fint kan hjelpes i deres nærområder?

 

Kan jo ta dem inn istedet for disse rasshølene? 

CLvF8wFWUAA5Xn2.jpg

Anonymous poster hash: 69251...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noen av innvandrerne som er greiere folk enn de i bildet, men uansett så besvarer det ikke spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpe båt-folket og andre flyktninger er et håpløst prosjekt. Det står en million afrikanere klare til å krysse havet over til Europa. Og når resten får høre at de får hjelp på andre siden, så kan du være sikker på at denne strømmen av mennesker bare kommer til å øke. Det eneste som kan stoppe denne menneskestrømmen er å sende båtene i retur. Hvis ikke vil flere prøve å krysse havet, og enda flere vil drukne. Vi må også huske at dette er ofte menn som er ute etter økonomisk velstand.

 
Jeg tror ikke folk forstår hvor mange mennesker som lever på flukt. Det er snakk om 50-60 millioner. Det er ikke jobber nok å oppdrive i Europa, og mange land sliter med skyhøy gjeld. Ønsker dere virkelig et samfunn med fattigdom og arbeidsløshet? Europa har ikke midler til å integrere hundretusener av fattige ikke-europeere. I flere land er arbeidsledigheten på 20-25%. Det snakkes om "den tapte generasjonen". Generasjonen av unge europeere som kanskje aldri vil få noen ordentlig jobb, og bare må bo hjemme hos mor og far. 
 
Det har blitt bestemt at vi skal ta inn 8000 syrere. Ikke tro at det stopper der. Om noen år så er det en annen krise, og da må vi ta inn noen tusen til.  Og slik vil det fortsette. Elendigheten vil aldri ta slutt. I hele 2000-tallet har vi tatt inn tusenvis av asyilsøkere. Vi kan ikke ta inn alle i hele verden, så når skal Norge slutte?
 
De som ønsker å hjelpe, kan selv dra ned til Libya eller flyktningleire. Eller dere kan betale folk for å dra ned dit. Der kan også gi bidrag, slik at de får mat og medisiner. Eller så kan dere komme opp med en god plan for å skape fred, eller fjerne IS. Dere sitter som tafatte hyklere og forventer at alle skal ta denne regningen. Det blir helt feil. Dere får ta regningen selv. Hvis dere syns så synd på dem, så burde ikke det være noe problem. Min empati er rett mot eldre i Norge som ikke får hjelp, samt syke mennesker som ikke får tilstrekkelig behandling på sykehus. Jeg mener at vi heller burde bruke penger på dette. Min empati er ikke noe dårligere enn din. Den er bare rettet en annen vei. 
 
Jeg mener vi burde sette opp et gjerde rundt deler av Europa. USA har et 3200 km langt gjerde mot Mexico for å hindre ulovlige innvandrere å komme inn. Så vidt meg bekjent, så er det ingen som reagerer på dette. Hvorfor kan ikke vi gjøre det samme?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt, lille pille. Lurer også på når det skal stoppe, vil det noen gang roes ned på den enorme innvandringen i Norge?

Anonymous poster hash: 01a49...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...