Gå til innhold

Jonas Gahr Støre (Ap) vil ha flere flyktninger til Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, her er et av problemene med sånne mennesker som deg. Naivitet som er mer skadelig enn noe annet. Du sier bare at vi skal oppføre oss som medmennesker og at 8000 eller noen til er svært lite. Ja, så tar man inn 8000 mennesker. Du har nok av husrom til å ta inn en familie på 5 i huset ditt sant? Eller kanskje enda flere hvis det viser seg at det er husmangel der du bor? Du er jo et medmenneske så å ta inn vilt fremmede folk er da ikke et problem - de kommer jo fra krig og elendighet... Dessuten så kan du jo reise ned der det trengs hjelp og hjelpe dem selv - skulle vel ikke være særlig problematisk.

Hvor skal de 8000+ menneskene bo? Man klarer ikke å bosette dem som allerede er her, og så skal man ta inn flere?

Herrefred.

Anonymous poster hash: ff9b8...082

Selvsagt huser jeg de jeg har plass til om alternativet er at de dør! Det hadde du og gjort om noen satt på trappa di og sultet og frøs!

Jeg har allerede hjulpet mange jeg. Med skolegang og hus. Jeg har kjøpt fire boliger til fire hjemløse familier i Zambia. Boligprisen er lav der. Det koster 8000 for en bolig for en stor familie. Ikke norsk standard, men de er evig takknemlig.

Min mor har startet kaffeplantasje i Rwanda for å skape arbeidsplasser. Hun tjener ingenting på det. Hun sørger kun for å ikke gå i tap såklart.

Jeg hjelper til med skolegang for to fadderbarn. Og jeg sparer til å ta med mann og mine to barn til en tur som frivillig på et barnehjem i Sør Afrika.

Dessuten, hvor skal disse 8000 bo om det ikke er i Norge? Klarer ikke vi å hjelpe, kan ingen hjelpe.

Når det gjelder nærområdet, har jeg hjulpet en familie, der mor er enslig. Jeg viser henne hvordan små og store ting fungerer i Norge. Jeg hjelper til så sønnen hennes kommer seg på fotballtrening. Hun forstår enda ikke hvordan organisert idrett fungerer, da hun aldri har opplevd dette. Slik kan nordmenn hjelpe de, og barna blir bedre integrert på en god måte. De vil kunne vokse opp som gode og flinke menn og kvinner som blir en resurs for samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klassekampen :

 

Får innvilget asyl – drar til hjemlandet på ferie

 

Jeg tror det er ganske få som er i direkte fare. De fleste ønsker seg et bedre liv. Det er ikke noen grunn til å sette ny rekord i naivtet slik som i Sverige. Segway, bomriger og arveavigift er bagateller. Norges framtid avgjøres av vår asyl og innvandringspoltikk. Derfor er jeg redd for hva som skjer om Støre/AP kommer til makten.



Anonymous poster hash: a4f38...f5c
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassekampen :

Får innvilget asyl – drar til hjemlandet på ferie

Jeg tror det er ganske få som er i direkte fare. De fleste ønsker seg et bedre liv. Det er ikke noen grunn til å sette ny rekord i naivtet slik som i Sverige. Segway, bomriger og arveavigift er bagateller. Norges framtid avgjøres av vår asyl og innvandringspoltikk. Derfor er jeg redd for hva som skjer om Støre/AP kommer til makten.

Anonymous poster hash: a4f38...f5c

Du er ikke alene om å være redd for det, men vi blir jo gjort narr av og ikke tatt på alvor, og flyktningene skal fortsette å strømme på..

Anonymous poster hash: 01a49...71f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede hjulpet mange jeg. Med skolegang og hus. Jeg har kjøpt fire boliger til fire hjemløse familier i Zambia. Boligprisen er lav der. Det koster 8000 for en bolig for en stor familie. Ikke norsk standard, men de er evig takknemlig.

 

Det hadde sikkert den gigantiske majoriteten som blir igjen i flyktningeleirene også vært hvis vi heller hadde spredd pengene utover i stedet for å bruke nesten alle milliardene på de heldige 8000.

Anonymous poster hash: db387...2d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde sikkert den gigantiske majoriteten som blir igjen i flyktningeleirene også vært hvis vi heller hadde spredd pengene utover i stedet for å bruke nesten alle milliardene på de heldige 8000.

Anonymous poster hash: db387...2d0

Jeg er forsåvidt enig i å hjelpe mennesker i nød der de er. Men når DER er stappfullt, ikke plass til skoler osv, hvor skal vi gjøre av de da?

post-76775-27471_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er blant de landene som tar inn flest per innbygger, og samtidig gir Norge en stor del av BNP sammenliknet med andre nasjoner..

 



Anonymous poster hash: bf57c...05d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er forsåvidt enig i å hjelpe mennesker i nød der de er. Men når DER er stappfullt, ikke plass til skoler osv, hvor skal vi gjøre av de da?

 

Man kunne sannsynligvis bygget boligblokker til hele gjengen i et mer sivilisert område for mindre enn det totalt sett koster Norge å ta imot 8 000 (spesielt hvis man inkluderer familiegjenforeninger). Da hadde det vært godt plass til både skoler og flere flyktninger på samme område.

Anonymous poster hash: db387...2d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kunne sannsynligvis bygget boligblokker til hele gjengen i et mer sivilisert område for mindre enn det totalt sett koster Norge å ta imot 8 000 (spesielt hvis man inkluderer familiegjenforeninger). Da hadde det vært godt plass til både skoler og flere flyktninger på samme område.

Anonymous poster hash: db387...2d0

God ide (Ikke sarkastisk, jeg håper virkelig noe sånt er mulig). Likevel, hvilket sivilisert område?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide (Ikke sarkastisk, jeg håper virkelig noe sånt er mulig). Likevel, hvilket sivilisert område?

 

Det mest aktuelle er det landet de allerede er i (i dette tilfellet Jordan), men lengre unna grensen til Syria. Siden Jordan er relativt fattig kunne man sukre det ved å la dem gjøre mye av utbyggingen, og kanskje støtte andre prosjekter.

Anonymous poster hash: db387...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kommer til Norge vil neppe returnere til Syria selv om det blir fred. Oppholder de seg i de nærmeste landene er sjansen mye større for at de vil reise hjem for å bygge opp landet.



Anonymous poster hash: f14f3...126
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Folk burde også sørge for å stemme på partier som ønsker en streng innvandringspolitikk også ved lokalvalget. Presset på kommunene om å ta i mot flere asylsøkere blir nok ganske stor utover, uansett hvem som styrer.

Anonymous poster hash: a4f38...f5c

 

 

 

Godt observert. Siden det mest sannsynlig ikke blir noe folkeavstemning fordi de fleste partiene vet hva folk flest mener og vil dermed ikke risikere å drite seg ut offentlig, må folk flest stemme med hodet ved lokalvalget i høst.

Anonymous poster hash: 92596...5b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt huser jeg de jeg har plass til om alternativet er at de dør! Det hadde du og gjort om noen satt på trappa di og sultet og frøs!

Jeg har allerede hjulpet mange jeg. Med skolegang og hus. Jeg har kjøpt fire boliger til fire hjemløse familier i Zambia. Boligprisen er lav der. Det koster 8000 for en bolig for en stor familie. Ikke norsk standard, men de er evig takknemlig.

Min mor har startet kaffeplantasje i Rwanda for å skape arbeidsplasser. Hun tjener ingenting på det. Hun sørger kun for å ikke gå i tap såklart.

Jeg hjelper til med skolegang for to fadderbarn. Og jeg sparer til å ta med mann og mine to barn til en tur som frivillig på et barnehjem i Sør Afrika.

Dessuten, hvor skal disse 8000 bo om det ikke er i Norge? Klarer ikke vi å hjelpe, kan ingen hjelpe.

Når det gjelder nærområdet, har jeg hjulpet en familie, der mor er enslig. Jeg viser henne hvordan små og store ting fungerer i Norge. Jeg hjelper til så sønnen hennes kommer seg på fotballtrening. Hun forstår enda ikke hvordan organisert idrett fungerer, da hun aldri har opplevd dette. Slik kan nordmenn hjelpe de, og barna blir bedre integrert på en god måte. De vil kunne vokse opp som gode og flinke menn og kvinner som blir en resurs for samfunnet.

 

 

 

Men så flott da! Du gjør dette fordi du vil. Hvorfor må alle de andre bli påtvunget til å gjøre noe de ikke vil? Som å være offer for de forferdelige konsekvensene av disse ca 30 tusen+ (med familieforening)?

Anonymous poster hash: 92596...5b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele Syria-flykning-saken er bare tull. Media har klart å lure dere trill rundt til å tro at det kun er Syrere som blir forfulgt og har det vondt. Ta for eksempel et land som Nord-Korea, hvor folk sulter, blir torturert og drept av helt banale grunner. Et helt folk lever i frykt over hva lederen deres kan finne på. Jeg hører aldri noen snakke om Nord-Korea. Sikkert fordi folk lar seg blende av alt som de ser i media, og så har de ikke mental kapasitet eller interesse av noe annet. Leger uten grenser lager hvert år en liste over "de ti glemte krisene". For 2014, så ser jeg at i Pakistan lever 1,5 millioner pakistansere på flukt - uten legehjelp. Hvorfor burde vi ikke heller ta inn 4000 syrere og 4000 pakistanere?

 

Jeg vil bare si at dere er en gjeng med...jeg vet ikke hva. Naive sjeler kanskje. Dere som ønsker syrere hit.  Eller idioter. Vi kunne reddet flere ved å gi vaksiner til barn, fremfor å svi opp mange milliarder på å hjelpe noen ytterst få. Dere må jo være dumme, eller lettlurte. Lever dere i vakuum? 



Anonymous poster hash: d969a...e5b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Men så flott da! Du gjør dette fordi du vil. Hvorfor må alle de andre bli påtvunget til å gjøre noe de ikke vil? Som å være offer for de forferdelige konsekvensene av disse ca 30 tusen+ (med familieforening)?

Anonymous poster hash: 92596...5b8

Hvordan du klarer å se på nordmenn som offer om vi huser mennesker i nød er godt gjort. Det er jo de vi tar imot som er ofrene her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele Syria-flykning-saken er bare tull. Media har klart å lure dere trill rundt til å tro at det kun er Syrere som blir forfulgt og har det vondt. Ta for eksempel et land som Nord-Korea, hvor folk sulter, blir torturert og drept av helt banale grunner. Et helt folk lever i frykt over hva lederen deres kan finne på. Jeg hører aldri noen snakke om Nord-Korea. Sikkert fordi folk lar seg blende av alt som de ser i media, og så har de ikke mental kapasitet eller interesse av noe annet. Leger uten grenser lager hvert år en liste over "de ti glemte krisene". For 2014, så ser jeg at i Pakistan lever 1,5 millioner pakistansere på flukt - uten legehjelp. Hvorfor burde vi ikke heller ta inn 4000 syrere og 4000 pakistanere?

Jeg vil bare si at dere er en gjeng med...jeg vet ikke hva. Naive sjeler kanskje. Dere som ønsker syrere hit. Eller idioter. Vi kunne reddet flere ved å gi vaksiner til barn, fremfor å svi opp mange milliarder på å hjelpe noen ytterst få. Dere må jo være dumme, eller lettlurte. Lever dere i vakuum?

Anonymous poster hash: d969a...e5b

Det er nesten 60 millioner mennesker på flukt rundt om i verden. Å hjelpe alle er nok vanskelig. å hjelpe litt er bedre enn å ikke hjelpe i det heletatt. De som sliter med sykdom fordi de mangler billige vaksiner, bør få hjelp til det. De som lever på flukt bør vi kunne skaffe et sted å være trygg. Noen kan vi gi hjelp til her i Norge og noen kan vi gi hjelp til der de er.

Når det er sagt, er jeg gjerne med på en mellomløsning, der man fra starten er tydelig på at det er midlertidig hjelp, og at målet er at f.eks Syrere skal tilbake når det er trygt for å bygge opp igjen landet sitt. Men da må man være klar på det i starten, så de ikke etablerer seg for godt, og er klar over hva målet med oppholdet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og her er konsekvensene av dette idiotisk ensidige fokuset på å hente noen tusen flyktninger i stedet for å hjelpe i nærområdene.

 

"På grunn av manglende midler har Verdens matvareprogram (WFP) halvert nødhjelpen til de hundretusenvis av syriske flyktningene i Jordan og Libanon."

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Halvert-matvarehjelp-til-syriske-flyktninger-8112127.html

 

Vi kunne doblet hjelpen til de 440 000 som har det verst i ca 40 år for det samme som det koster oss å ta inn 10 000 flyktninger.



Anonymous poster hash: db387...2d0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For enhver som ønsker mer innvandring, så håper jeg at bilder som dette også kommer inn i hodet:

 

http://jyllands-posten.dk/international/ECE3397529/Sverige+topper+i+kriminalitet/

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21166817.ab

 

Granatattacker i Malmö

Nio handgranater har använts i åtta olika attacker i Malmö den senaste tiden.

 

 22 juli: En bil sprängs med en handgranat under natten i Limhamn. Explosionen orsakar skador på flera bilar och intilliggande bostadshus.

 21 juli: En granat kastas mot en samlingslokal på Norra Grängesbergsgatan och skadar en man i 60-årsåldern lindrigt.

 15 juli: En handgranat exploderar vid en fastighet på Byggmästaregatan i Arlöv. Polisen misstänker att den studsat tillbaka och detonerat på gräsmattan.

 13 juli: En handgranat kastas mot ett flerfamiljshus på Augustenborgsgatan och förstör entrédörren. Ingen person skadas.

 24 juni: En skarp handgranat hittas i ett garage på Norrbäcksgatan.

 20 juni: Två skarpladdade handgranater kastas mot ett flerfamiljshus på Norrbäcksgatan i Kroksbäck, men exploderar aldrig.

 12 juni: Två personer skadas lindrigt av en handgranat på Rasmusgatan.

 23 april: En handgranat kastas mot en restaurang på Adelgatan 

 

Et håndgranat i uken for Malmø, og 174 skyteepisoder i 2014. Det som skjer i Sverige er for øyeblikket EKSTREMT! Synd at det blir såpass lite skrevet om dette i den ordinære pressen. Likevel har jeg inntrykket at de fleste på sett og hvis er klar over det.

 

Jeg håper at dette er bilder folk får inn i hodet, når man tenker på den enorme folkevandringen som nå skjer, grunnet konflikt og befolkningseksplosjon. Grunnen er kort og godt konsekvensene det vil ha for Europa, og Norge, hvis ikke folk vet bedre. Sverige er i så måte et fugleskremsel på hva vi har i vente, hvis dette fortsetter.

 

Innvandring er IKKE løsningen på verdens problemer!

Endret av Snof
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandring vil ikke løse noe som helst, enig. Men når Støre, lederen i Ap Norges største parti vil ha enda mer innvandring er det problematisk.



Anonymous poster hash: a4f38...f5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt huser jeg de jeg har plass til om alternativet er at de dør! Det hadde du og gjort om noen satt på trappa di og sultet og frøs!

Jeg har allerede hjulpet mange jeg. Med skolegang og hus. Jeg har kjøpt fire boliger til fire hjemløse familier i Zambia. Boligprisen er lav der. Det koster 8000 for en bolig for en stor familie. Ikke norsk standard, men de er evig takknemlig.

Min mor har startet kaffeplantasje i Rwanda for å skape arbeidsplasser. Hun tjener ingenting på det. Hun sørger kun for å ikke gå i tap såklart.

Jeg hjelper til med skolegang for to fadderbarn. Og jeg sparer til å ta med mann og mine to barn til en tur som frivillig på et barnehjem i Sør Afrika.

Dessuten, hvor skal disse 8000 bo om det ikke er i Norge? Klarer ikke vi å hjelpe, kan ingen hjelpe.

Når det gjelder nærområdet, har jeg hjulpet en familie, der mor er enslig. Jeg viser henne hvordan små og store ting fungerer i Norge. Jeg hjelper til så sønnen hennes kommer seg på fotballtrening. Hun forstår enda ikke hvordan organisert idrett fungerer, da hun aldri har opplevd dette. Slik kan nordmenn hjelpe de, og barna blir bedre integrert på en god måte. De vil kunne vokse opp som gode og flinke menn og kvinner som blir en resurs for samfunnet.

Hvor dum er du? Alternativet er ikke at de dør. Alternativet er at de blir i ett av nabolandene til de kan flytte tilbake. De som kommer blir plukket ut fra en flyktningeleir. De er allerede i sikkerhet.

Anonymous poster hash: a08c4...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...