Gå til innhold

Muslimer og jøder


jabx

Anbefalte innlegg

Ja, helt sant det. Er bare muslimske barn som mobber og trakkasserer jøder. Helt korrekt. :fnise:

Det er ingen etnisk norske foreldre med barn på markeringene mot Israel, som uttaler seg hatsk mot jøder og israelere mens barna hører på :skratte:

Igjen kommer du med oppdiktet svada jeg aldri har skrevet. Hvorfor lyver du konsekvent om det jeg skriver? Stråmannargumentasjon er kanskje enkleste utvei når du ikke klarer å svare på det jeg faktisk skriver.

Hvor bor du, forresten? Sannsynligvis ikke Oslos østkant...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første er dette fullstendig irrelevant for saken. Om andre utsettes for rasisme eller kulturhets så rettferdiggjør det ikke grov vold.

For det andre handler saken om grov, sannsynligvis rasistisk motivert vold og ikke bare rasisme. Å sammenligne grov voldsutøvelse med at noen utsettes for verbalt uttrykket rasisme blir rett og slett latterlig.

Forøvrig er det nok heller slik at det er etniske nordmenn som utsettes or raisme eller kulturhets fra ikke-vestlige med særlig muslimsk kulturbakgrunn. På skoler i Oslo der muslimene er i flertall blir norsk ungdom mobbet og trakassert av muslimungdommen hvis de ikke underkaster seg fullstendig.

Denne voldsepisoden er bare nok et eksempel på ukulturen som de stakkars ikke-muslimske barna som må gå på skoler med muslimsk flertall utsettes for.

Det gjør jeg ikke heller. Hvor sa jeg at det ikke er vold mot muslimer i norske skoler? Hvor sammenlignet jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er aggresiv, ingen hemmelighet dette.

De som bruker ord for å kritisere ukultur er aggressive. Muslimer som utøver grov vold mot uskyldige barn er ikke aggressive.

Da vet vi hvor landet ligger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting om hensikten, men det fremstår som et tydelig forsøk på å fjerne fokus fra ikke-vestlig, i hovedsak muslimsk, ukultur.

Du kaller meg aggressiv i en diskusjon som handler om en episode der et barn ble utsatt for grov vold? Kjære vene.

Hvorfor klager du da over at man diskuterer muslimer i en sak som omhandler muslimer?

Lær deg å lese.

Jeg kritiserer at du kun er interessert i å høre fra folk som støtter alt du sier. At du anklager en person som kom med egen opplevelse av mobbing som et forsøk på å endre fokus. Vemmelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg ikke heller. Hvor sa jeg at det ikke er vold mot muslimer i norske skoler? Hvor sammenlignet jeg?

Du begynte å fantasere om at noen har påstått at barn med annen hudfarge og nasjonalitet ikke blir utsatt for rasisme eller kulturhets. Det var denne sammenligningen du brukte, men det er ingen som har påstått dette.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen kommer du med oppdiktet svada jeg aldri har skrevet. Hvorfor lyver du konsekvent om det jeg skriver? Stråmannargumentasjon er kanskje enkleste utvei når du ikke klarer å svare på det jeg faktisk skriver.

Hvor bor du, forresten? Sannsynligvis ikke Oslos østkant...

"Grunnen til at mobbingen av jødiske barn er relevant men ikke alle andre former for mobbing er at det er muslimene som er grunnlaget for jødemobbingen. Dagens mobbing og trakassering av jøder springer ut fra islam, som stort sett er en dominerende faktor i de ukulturer som omtales i tråden."

Oppdikta svada når du har skrevet det selv?

Godt vi er enig om en ting i hvert fall! Du kommer kun med oppdiktet svada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lær deg å lese.

Jeg kritiserer at du kun er interessert i å høre fra folk som støtter alt du sier. At du anklager en person som kom med egen opplevelse av mobbing som et forsøk på å endre fokus. Vemmelig.

Du kritiserer at folk diskuterer muslimer i en sak som omhandler muslimer. Å kritisere noen for dette er så latterlig at jeg nesten ikke har ord.

Den påståtte egne opplevelsen av mobbing er for det første en uverifisert historie, og for det andre er den irrelevant fordi saken tråden handler om er en grov voldssak der jenta havnet på sykehus, og ikke mobbing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynte å fantasere om at noen har påstått at barn med annen hudfarge og nasjonalitet blir jo ikke utsatt for rasisme eller kulturhets. Det var denne sammenligningen du brukte, men det er ingen som har påstått dette.

Ikke? Du påstod jo nettopp at en persons mobbehistorie var oppdiktet?

Det er jo ikke lov å diskutere mobbing generelt blant barn hvor rasisme og kulturhets går på tvers av kjønn og etnisk opphav. Kun når mobbingen går en vei - fra muslimske barn mot alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Grunnen til at mobbingen av jødiske barn er relevant men ikke alle andre former for mobbing er at det er muslimene som er grunnlaget for jødemobbingen. Dagens mobbing og trakassering av jøder springer ut fra islam, som stort sett er en dominerende faktor i de ukulturer som omtales i tråden."

Oppdikta svada når du har skrevet det selv?

Godt vi er enig om en ting i hvert fall! Du kommer kun med oppdiktet svada.

Igjen siterer du noe jeg har skrevet og lyver om hva det står der. I det står det ingen verdens ting som er i nærheten av det du påstår at jeg skrev.

Jeg skriver om grunnnlag og dominerende faktor. Det står ikke at bare muslimske barn trakasserer jøder.

Lær deg å lese.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kritiserer at folk diskuterer muslimer i en sak som omhandler muslimer. Å kritisere noen for dette er så latterlig at jeg nesten ikke har ord.

Den påståtte egne opplevelsen av mobbing er for det første en uverifisert historie, og for det andre er den irrelevant fordi saken tråden handler om er en grov voldssak der jenta havnet på sykehus, og ikke mobbing.

Nei, det gjør jeg ikke. Prøv igjen.

Og derfor trenger du å angripe? Si det er oppdiktet? Lov å vise litt medfølelse.

Det kan absolutt ses på som mobbing av den jenten, med en alvorlig voldshendelse i tillegg. Du vet at verbal mobbing ofte eskalerer til handling? Hva kaller du at hun ble kalt hore? Ikke-mobbing?

At du ser på den hendelsen som ikke mobbing betyr ikke det at andre gjør det. Du bestemmer ikke over hvordan vi andre skal se på ting. Dere er alltid så autoritære, slapp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen siterer du noe jeg har skrevet og lyver om hva det står der. I det står det ingen verdens ting som er i nærheten av det du påstår at jeg skrev.

Jeg skriver om grunnnlag og dominerende faktor. Det står ikke at bare muslimske barn trakasserer jøder.

Lær deg å lese.

Dessverre for deg kan jeg lese. Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke? Du påstod jo nettopp at en persons mobbehistorie var oppdiktet?

Det er jo ikke lov å diskutere mobbing generelt blant barn hvor rasisme og kulturhets går på tvers av kjønn og etnisk opphav. Kun når mobbingen går en vei - fra muslimske barn mot alle andre.

Jeg skrev at historien var uverifisert og sannsynligvis bare et forsøk på å fjerne fokus fra selve saken.

Det er ikke det samme som å påstå at barn med en annen bakgrunn ikke blir mobbet eller trakassert. Faktisk handlet vel ikke historien om barn med annen bakgrunn i det hele tatt.

Hvis du fortsatt ikke skjønner dette anbefaler jeg deg å ta opp norskfaget på nytt. Eventuelt et kurs i grunnleggende logikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre for deg kan jeg lese. Prøv igjen.

Vennligst siter de konkrete ordene der du mener jeg skriver at bare muslimske barn trakasserer jøder. Da vil jeg ikke ha et helt avsnitt eller en hel setning, kun den delen som du konkret mener sier dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vennligst siter de konkrete ordene der du mener jeg skriver at bare muslimske barn trakasserer jøder. Da vil jeg ikke ha et helt avsnitt eller en hel setning, kun den delen som du konkret mener sier dette.

Det er allerede gjort. Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at historien var uverifisert og sannsynligvis bare et forsøk på å fjerne fokus fra selve saken.

Det er ikke det samme som å påstå at barn med en annen bakgrunn ikke blir mobbet eller trakassert. Faktisk handlet vel ikke historien om barn med annen bakgrunn i det hele tatt.

Hvis du fortsatt ikke skjønner dette anbefaler jeg deg å ta opp norskfaget på nytt. Eventuelt et kurs i grunnleggende logikk.

"Flere oppdiktede historier, ser jeg."

"Den blir ignorert fordi det er en uverifisert historie som åpenbart blir brukt til å prøve å lyve det til at slikt kan forventes fra etnisk norske i like stor grad som fra islam-tilhengere, noe som er pisspreik."

Hvor står det at historien er sannsynligvis bare et forsøk på noe? Mon tro om du hadde du sagt det samme om noen kom med en slik historie om vold eller hets fra muslimske barn.....

Du må gi deg med de personangrepene dine, de funker bare hvis den du prøver å fornærme faktisk bryr seg om hva du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. Prøv igjen.

Jeg siterer deg: "Korstoget til deg og resten av gjengen, som gjør alt om til en muslim debatt. Alt skal hele tiden handle om muslimer"

Hva mener du med dette hvis det ikke er ment som kritikk mot de som diskuterer muslimer i en tråd om en sak der muslimer er innblandet?

Og derfor trenger du å angripe? Si det er oppdiktet? Lov å vise litt medfølelse. Det kan absolutt ses på som mobbing av den jenten, med en alvorlig voldshendelse i tillegg. Du vet at verbal mobbing ofte eskalerer til handling? Hva kaller du at hun ble kalt hore? Ikke-mobbing? At du ser på den hendelsen som ikke mobbing betyr ikke det at andre gjør det. Du bestemmer ikke over hvordan vi andre skal se på ting. Dere er alltid så autoritære, slapp av.
Nå er diskusjonen om det er mobbing eller ikke egentlig et mindre interessant sidespor, men mobbing handler faktisk om gjentakende hendelser over tid. I denne saken er det noen som tilsynelatende aldri har møtt hverandre før. Dermed passer voldshendelsen ikke inn under definisjonen av mobbing.

F.eks. i følge Arbeidstilsynet: "Det er mobbing når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger."

Hvorfor skal jeg vise medfølelse over en anonym bruker som kommer med en irrelevant og uverifisert historie som kun bidrar til å fjerne fokus fra trådens egentlige tema?
Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er allerede gjort. Prøv igjen.

Hvor har du sitert de konkrete ordene der du mener jeg skriver at bare muslimske barn trakasserer jøder? Da kun med den delen som du konkret mener sier dette, og ikke hele avsnittet/setningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du sitert de konkrete ordene der du mener jeg skriver at bare muslimske barn trakasserer jøder? Da kun med den delen som du konkret mener sier dette, og ikke hele avsnittet/setningen.

Det har jeg gjort. Nå er jeg lei av å gjenta meg selv. Jeg siterte hele avsnittet som du skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer deg: "Korstoget til deg og resten av gjengen, som gjør alt om til en muslim debatt. Alt skal hele tiden handle om muslimer"

Hva mener du med dette hvis det ikke er ment som kritikk mot de som diskuterer muslimer i en tråd om en sak der muslimer er innblandet?

Nå er diskusjonen om det er mobbing eller ikke egentlig et mindre interessant sidespor, men mobbing handler faktisk om gjentakende hendelser over tid. I denne saken er det noen som tilsynelatende aldri har møtt hverandre før. Dermed passer voldshendelsen ikke inn under definisjonen av mobbing.

F.eks. i følge Arbeidstilsynet: "Det er mobbing når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger."

Hvorfor skal jeg vise medfølelse over en anonym bruker som kommer med en irrelevant og uverifisert historie som kun bidrar til å fjerne fokus fra trådens egentlige tema?

Ja, du spurte meg om hva jeg mente med korstog. Jeg forklarte.

Jeg kritiserte at du angrep en bruker for å komme med en egen opplevd av mobbing. Det var AnonymBruker som begynte med hetsing i skolegården -> http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=878207&p=15241674

Hvorfor har du ikke angrepet denne personen? Du nevnte jo ikke selv jødene i åpningsinnlegget ditt, men det er helt greit at andre brukere drar opp det. Tittelen på tråden din er forøvrig "Muslimer, barn, rasisme, vold." Ingen spesifisering om at dette handler kun om muslimske barn. Det er ting du kommer med i ettertid når du ser at folk ikke er enig i hvordan du vinkler debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort. Nå er jeg lei av å gjenta meg selv. Jeg siterte hele avsnittet som du skrev.

Du siterte et helt avsnitt der det ikke sto noe om at bare muslimske barn trakasserer jøder. Jeg har til og med forklart med teskje hvordan man må være rimelig tomhjernet for å tolke det på den måten.

Derfor må du enten innrømme at du dreit deg ut, eller så må du være mer konkret og forklare nøyaktig hvilke ord du tolket slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...