Gå til innhold

burde denne avlives?


ATV

Anbefalte innlegg

har hat hund hele mit liv, dette er nr 3.

hundens mat er i fred, den fikk et bein og gnage på og jeg gikk forbi der den lå og tygde, så ikke på beinet en gang.

den spiser på kvelden og det er da noen ganger ungen som gir den mat.

på sykelen har jeg springer, noe som er anbefalt av de fleste som har brukshunder, vi sykkler ikke på asfalt osv får og skåne potene. men problemet er mere her at den prøver og komme før sykelen hele tia.

har et par bøker selv som jeg har lest. "erik wilsson`s hundeskole" "svenske forsvarets hundeskole" og "hunde eieren" en bok full avgode tips om hunder, har lest alle og prøvd det som virker fornuftig/blitt rådet til uten at så mye virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du har noe annet valg enn avlivning, det høres ut som om du har gjort det du kan og da er heller ikke omplassering tingen.

Jeg vet hvor forferdelig det er men man må tenke på ungene også, tenk om noe skulle skje og man var klar over at det kunne skje. Da kommer man aldri til å tilgi seg selv.....

Lykke til uansett hva du gjør :klem:

Endret av m@msen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke denne hunden skal omplasseres igjen, jeg er ikke tilhenger av å omplassere hunder mange ganger, da dette gjerne skaper en enda mer utrygg hund. Det er jo klart at du får andre svar her inne enn du gjør blant folk som har møtt hunden, det jo ikke så rart siden vi verken kjenner din eller hundens bakgrunn annet enn det du har beskrevet her.

Hvis du er så utrygg på hunden som det høres ut som du er, så syns jeg nesten du burde avlive den. Det er en vond sirkel å komme inn i, og det forsterker bare hundens utrygge adferd.

Til deg som ikke tør å sykle med hunden, det er da en veldig fin aktivitet, jeg sykler også en del med min hund og bortsett fra første gang hun prøvde, har det aldri vært noe problem (da satte hun seg ned for å tisse, mens sykkelen var i fart.... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Har du hatt hund tidligere? Det kan virke av førsteposten som du ikke kjenner til et par "grunnregler" som at hunders mat skal være i fred.

Får de mat så er det dems, hundene vil da følgelig forsvare det når de først har fått det. Å forsøke å straffe den for det vil bare gjøre det verre i lengden.

Dette er jeg faktisk ikke enig i. Det er fullt mulig å venne en hund til å bli fratatt matfatet etter at det er servert. Dette er til og med en av de viktigste tingene man lærer en valp, syns jeg, særlig hvis man har barn i huset. Barn har en annen atferd enn voksne, og det er viktig å oppdra hunden slik at en familie skal kunne fungere sammen.

Dessuten står det i de fleste hundebøker jeg har lest at det å ta maten fra dem er av de viktigste lederskapsmarkeringene man kan gjøre. Dette skal trenes inn fra de er valper. Jeg ville ikke hatt en hund som ble aggressivt beskyttende overfor maten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg faktisk ikke enig i. Det er fullt mulig å venne en hund til å bli fratatt matfatet etter at det er servert. Dette er til og med en av de viktigste tingene man lærer en valp, syns jeg, særlig hvis man har barn i huset. Barn har en annen atferd enn voksne, og det er viktig å oppdra hunden slik at en familie skal kunne fungere sammen.

Dessuten står det i de fleste hundebøker jeg har lest at det å ta maten fra dem er av de viktigste lederskapsmarkeringene man kan gjøre. Dette skal trenes inn fra de er valper. Jeg ville ikke hatt en hund som ble aggressivt beskyttende overfor maten sin.

animal planet har de et program hvor de tester hunder før omplasering, en av tingene de må klare er at en hånd roter i matskåla når hunden spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke hvordan hunden blir oppdrat som er hoved problemet her, har hvert på dresurkurs med den uten at det hjalp all hverden, har pratet med dyr-lege om den og ellers folk som kan endel om hunder, alle sier at den er på grensen til hva de vil kalle en trygg hund.

siden alle dens søsken har blit avlivet pga aggresjon så burde det også si noe om hvordan hunden er.

men at jeg ikke er den rette til en så sta hund kan jeg gå med på, ikke er jeg tolmodig nokk, har tid nokk eller erfaring nokk til et raskt resultat med den.

Hvis du ikke har det som trengs til å gjøre denne hunden til et trivelig medlem av familien så bør den avlives ja. Som et siste forsøk kan man vel ta den med til adferdsspesialist, men denne vil jo uansett legge opp et treningsopplegg - og det tar jo igjen tid.. Omplassering av en allerede omplassert og agressiv hund vil i alle fall ikke jeg anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...