Gå til innhold

Nyoperert hund


Samba

Anbefalte innlegg

Amstaffen vår ble operert i går ettermiddag. Han har veldig vondt, et stort operasjonssår med 12 sting midt på ryggen.

Saken er at han ikke har drukker (eller spist) siden operasjonen. Han peser fælt, og har det ikke bra. (Han piper heldigvis ikke i dag, så han har det nok noe bedre)

Bør jeg prøve å få i ham noe vann, eller ordner han det greit sjøl, hvis han trenger det? :klø:

Vannskåla står rett ved sengen, så han trenger knapt reise seg.

Jeg har prøvd å friste ham ved at han har fått slikke på mie fingre etter jeg dyppet dem i vannet, men det funket dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vimselot

Ring veterinæren. Det er ikke bra hvis hunden blir dehydrert, men jeg vet ikke hvor raskt de blir det før de evt. må få behandling og drypp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo tvinge i han vann med en sprøyte, det er iallfall viktig at hunden får i seg væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å tilsett noe "smakfullt" i vannet.

Min veterinær anbefalte fiskebolle-kraft, eller litt buljongpulver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring fra kattene mine. Det tok omtrent et døgn før de begynte å tusle rundt i hjemmet igjen. Men er gode tips over. Ha noe godt i vannet og bruk en sprøyte om du har. Hvis han ikke er bedre ring vetrinær.

Nå har det jo gått to døgn siden du la ut innlegget. Håper du sier fra her om hvordan det går. Lykke til! :troest:

Endret av Batseba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han drakk og spiste da det var gått rett over et døgn siden operasjonen. Før det hadde vi ringt veterinæren, som vill vi skulle se det ann ut i døgn to. Heldigvis ble ikke det nødvendig.

Nå er det snart en uke siden operasjoenen, og selv om han fortsatt er veldig redusert, så blir han bedre og bedre for hver dag. En 15 cm langt arr og 12 sting midt på ryggen....det er ikke rart han føler seg litt pjusk stakkar. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...