Gå til innhold

Sykling med hund


Julie

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå som snøen har forsvunnet og båndtvangen tredd i kraft, har jeg tenkt å satse på sykling. Kjøpte en såkalt springer i går for så å finne ut at den ikke passer til sykkelen min.. Har hørt det har kommet en eller annen lignende festeanordning a la springer, men mer som en rett stang som går ut fra sykkelen? Noen som vet noe om dette? Har prøvd litt med strikkbånd, men synes det fungerte dårlig.

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig at det ikke var ordentlig festeanordning på springeren... har dessverre ikke noe tips å komme med annet at du får ta kontakt med dyrebytikken nær deg :)

Men et lite råd før syklingen starter for fullt; pass på potene, de er veldig myke etter snøen...( hadde en eks som ødela potene på hunden min når han skulle være så snill å sykle med henne)... det ble utrolig sårt for hunden min. bruk evt sokker...

Ha en fin og sportslig vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg fikk festet springeren, men da hadde den blitt i veien for foten idet jeg skulle ha tråkket rundt (hvis du skjønner hva jeg mener). Prøvde å feste den litt lengre bak, men der var ramma alt for tynn igjen, så springeren hadde blitt løs. Har mekka litt på den med baufil nå og forsøkt å feste den ved hjelp av hardplast strips..virker tilsynelatende solid hittil, men tiden får vise.. :)

Takk for tips ang. poter. Unngår alltid asfalt og kommer til å starte pent og rolig. Dessuten er det vel en hel del glasskår å være obs på, nå som snøen nylig har forsvunnet..

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Trond og Nina
Hei.

Nå som snøen har forsvunnet og båndtvangen tredd i kraft, har jeg tenkt å satse på sykling. Kjøpte en såkalt springer i går for så å finne ut at den ikke passer til sykkelen min.. Har hørt det har kommet en eller annen lignende festeanordning a la springer, men mer som en rett stang som går ut fra sykkelen? Noen som vet noe om dette? Har prøvd litt med strikkbånd, men synes det fungerte dårlig.

Julie

Vi har også brukt springer - med samme problemer som du hadde.

Så fant vi løsningen: Den heter WalkyDog - mye bedre, sikrere og enklere i bruk.

Lykke til med turene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...