Gå til innhold

"klump" i underlivet, hva var det for noe?


Gjest utlogget

Anbefalte innlegg

Onsdagskveld merket jeg en liten "klump" i underlivet da jeg dusjet. Litt oppom anus, på høyre side. Den var ganske vond å klemme på, og da jeg våknet torsdag morgen var den STOR og bulet ut. Og skikkelig vond!

Det første som slo meg var hemoride, men etter å ha googlet litt rundt på nettet etter bilde, fant jeg ut at det ikke lignet. De bildene jeg fant av hemorider var vertfall slik at de lignet på "sår", mens klumpen min lignet på en slags innvendig kvise. Det eneste som viste på huden utenpå kulen, var at den kanskje var litt rødlig.

Prøvde å klemme på den og stikke hull på den med en nål, men var veldig smertefullt og det virket som at materiet låg langt innunder huden til at det kunne komme frem. Da jeg la meg torsdags kveld, dyppet jeg dopapir i grønnsåpe og la det inni trusa slik at kulen var i kontakt med grønnsåpen. Har hørt at grønnsåpe skal drive ut verk.

På fredag formiddag, var fortsatt kulen veldig stor og smertefull. Jeg studerte den med et speil, og da så jeg at det var litt væske på toppen. Da jeg prøvde å klemme litt på den, kom det først ut litt hvit materie. Så kom det ut MYE grønn/grå materie, som luktet helt forferdelig og hadde en veldig seig konsistens. Deretter kom det litt blod. Kjenner at kulen ikke er helt "tømt", men skal se om det kommer ut mer senere.

Er det noen som har aning på hva dette kunne vært fornoe? TAKKER FOR ALLE SVAR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg også og jeg vet hva det er.

Over hele kroppen har man kjertler som svette kommer ut. Det som skjer, spesielt ved underlivet er at en av dissekjertlene kan tette seg og da kommer ikke svetten ut. Det er dette som har skjedd med deg. På grunn av at svetten ikke kommer ut, så blir kjertelen betent. Du kan ikke gjøre noe med kjertelen før den en "moden", som en kvise. Som du sa hadde den vokst mye over natten ( det er det som har skjedd med meg oså). Du må bare komme deg til legen, og be de skjære hull på den. Det beste er å fryse den ned først, ikke ta bedøvelse. I tillegg funker ikke antibiotika hvis den først er moden, men den kan hjelpe om du oppdager det i god tid før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Ser at dette er en gammel tråd, men jeg kan komme med et tips dersom noen andre skulle begynne å slite med dette problemet.

Sambo hadde en "kul" akkurat som du beskriver. Den var knallhard, men gikk ikke an å skvise noe ut av den. En kveld hadde vi gått en lang tur, og da han la seg hadde han virkelig vondt. Da jeg så på kulen var den blitt mye større, jeg hentet en isbit og la i mot for å dempe smerten litt. Den hadde bare ligget oppå i 5 sekunder, før hele kulen opnet seg og det rant ut en slags grønnaktig guffe! Ikke så deilig, akkurat, menmen!

Det som skjedde videre var at det aldri grodde igjen, men det fortsatte å renne veske ut hele tiden. Han gikk til legen, som henviste han til masse kontroller! De trodde først det bare var en fettkul! Så først ble det en operasjon som laget et stort sår ut av det hele og gjorde alt verre, så var det MR og diverse undersøkelser.

Tilslutt konstaterte de at han hadde en Anal Fistel og fikk operert den vekk. Fra han oppdaget den til den var operert for siste gang, og det da var en vellykket operasjon gikk det 2 år. I ettertid tok det ca 3 mnd før det var ferdig grodd! Nå er alt borte og sjansen for å få det igjen er liten. Men kirurgens beste tips var å ta kontakt med lege viss han merket det igjen! For jo lenger du går med det, jo verre blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest gjest

Mest sannsynlig er det bare en betennelse i talgkjertlene, altså en stor "underjordisk kvise" som forsvinner etter en god stund. Det du kan gjøre er å skylle det med klorhexidin og ta på brudilin flere ganger om dagen. Når du først har fått det kan det hende at klorhexidin og brudilin ikke tar knekken på det helt og det kan komme tilbake. Da er det bare og fortsette med å ta på brudilin, hvis ikke du vil betale for en behandling hos legen :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Marielle

Ehm, jeg tror jeg også har noe sånt..;/ Men den ligger mellom musa og der vi tar bikinivoks;/ Den gjør skikkelig vondt. Engang hadde jeg den nærmere "leppene" og da sprakk jeg den. Fikk ut all dritten.. Men den var der fortsatt... Jeg er ganske pysete til å gå til legen ang. selv... Hvertfall når den er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har et lignende problem for tiden, og kom inn her ved en tilfeldighet.

http://nhi.no/sykdommer/kirurgi/magetarmsykdommer/analabscess-og-analfistel-2179.html

Det er veldig viktig å gå til legen med slik som dette - du har ikke lyst til at det skal spre seg til endetarmsåpningen fx. slik at man mister funksjonen i lukkemuskelen. Jeg har hatt det selv to ganger nå, og begge gangene måtte jeg på sykehus for å få det operert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Edit: la plutselig merke til at dette er en gammel tråd, så jeg fjerner rådet jeg ga :)

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Jeg hadde en relativt liten klump, som det ble hull på, og da klemte jeg ut masse (!) hvitt puss. Den ble ikke borte, men er nå mer som en blemme, når jeg tar på den, virker det som om den er fylt med vann. Den har blitt større enn den var i begynnelsen.

Hva burde jeg gjøre?

Anonym poster: 9662f44acd9ffb465f0f4360a1813851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...