Gå til innhold

Hvilken telefon skal jeg velge?


missdior

Anbefalte innlegg

Våkner ikke telefonen når du setter i laderen, eller kobler den til PC'en da? Gjør den ikke det, så sliter du jo litt. Har du ikke en eller annen cloud lagring f.eks?

Den er helt død, men når jeg kobler til lader så kommer det opp bilde av batteriet med sånn strøm-Z under, sånn som på det bildet over her. Problemet er at det ikke skjer noe mer...

iClouden min har ikke fungert, og har ikke blitt sikkerhetskopiert på 40 uker eller hva det nå stod, så jeg har liksom ikke no backup... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh well, nå har mannen lovet meg Z1 compact i tidlig julegave, også har han bestilt et kit for å bytte batteri på iPhonen slik at jeg får ut bildene mine i allefall! Gosh, skal så meg en skikkelig cloud-tjeneste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh well, nå har mannen lovet meg Z1 compact i tidlig julegave, også har han bestilt et kit for å bytte batteri på iPhonen slik at jeg får ut bildene mine i allefall! Gosh, skal så meg en skikkelig cloud-tjeneste!

Med Z1 så får du jo minnekortslot. Så da kan du jo bruke den istedenfor å bruke penger på cloudtjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh well, nå har mannen lovet meg Z1 compact i tidlig julegave, også har han bestilt et kit for å bytte batteri på iPhonen slik at jeg får ut bildene mine i allefall! Gosh, skal så meg en skikkelig cloud-tjeneste!

Fått den ennå? I så fall, hva synes du?

Anonymous poster hash: 640f2...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått den ennå? I så fall, hva synes du?

Anonymous poster hash: 640f2...3f4

Nei, netonnet.no er driiiittreige! Den kommer mest sannsynlig i morgen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke særlig imponert over android foreløpig. Får ikke til å slå av vibrering ved tasting ELLER ordbok. Har slått det av inne på innstillinger, men det funker bare for melding. I alle apper, på chrome, i kontaktlista så er fortsatt ordboka aktiv, samt det vibrerer når jeg taster. OG hvorfor kan jeg ikke ha forskjellig lyd på mail og sms? ALT går jo på samme lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og må ha ny.. men lurer på hvilken jeg skal velge. Det står mellom: iPhone 4s (om den fåes kjøpt lenger), iPhone 5C, iPhone 5s, Sony xperia compakt z3, CAT :) erfaringer? jeg trenger en rask telefon, bra kamera, bra app utvalg :)



Anonymous poster hash: 42aad...edf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt Sony Xperia Z3 compact. Tror denne skal ha bedre batterikapasitet enn Xperia Z1 Compact

Har ikke sett noe særlig på disse telefonene da jeg alltid går for "moder"-telefonen.

Har Z2 og ble ganske fornøyd med den etter en reparasjon på garantien. :P Har 2 dager strøm uten stamina-mode, og Z3 skal ha et enda bedre batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok batteriet som har gått. Klarer ikke ta til seg strøm, og det er ganske vanlig på noen år gamle iphone telefoner som ikke har muligheten til å bytte batteri. Har du en tendens til å sette telefonen til lading hver kveld, så går batteriet ofte i stykker ganske kjapt. Det beste er å la batteriet få nesten fulle utladninger før man lader dem opp. Med nye Z1'en din så kan du jo bare kjøpe et nytt batteri om noen år når det samme skjer. Så da kan du lade det som du vil.

Nei, nei, NEI!

Nå må det bli slutt med disse gamle mytene. Det du snakker om over her gjaldt til en viss grad de eldgamle mobilbatteriene som var i bruk på midten av 90tallet. Siden den gang har man gått over til lithium i omtrent alt som er av oppladbar elektronikk, og de lever lengst om de blir "klattladet". Å lade lithiumbatterier helt ut, er en dyr måte å ødelegge dem på. Det som også kan forringe levetiden på lithium er å la den stå på lading lenge over tiden det er fullladet. Ikke alle ladere kutter ladingen fullstendig når batteriet er fullt, dermed kan de utsettes for unødig overlading og varme, noe som forringer levetiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, NEI!

Nå må det bli slutt med disse gamle mytene. Det du snakker om over her gjaldt til en viss grad de eldgamle mobilbatteriene som var i bruk på midten av 90tallet. Siden den gang har man gått over til lithium i omtrent alt som er av oppladbar elektronikk, og de lever lengst om de blir "klattladet". Å lade lithiumbatterier helt ut, er en dyr måte å ødelegge dem på. Det som også kan forringe levetiden på lithium er å la den stå på lading lenge over tiden det er fullladet. Ikke alle ladere kutter ladingen fullstendig når batteriet er fullt, dermed kan de utsettes for unødig overlading og varme, noe som forringer levetiden.

Mulig du missforsto hva jeg mente. 3,7 V litium batterier, altså et batteri med 1 celle har ikke noe for seg å skulle balansere seg, da det ikke har en annen celle å balansere. Dermed trenger man ikke la batteriet lade seg etter det er fult. Er det fult så er det fult. Dog det er greit å la det utlade seg så lenge man ikke treffer "cut-off" nivå. Dette gjøres ikke ved å bruke mobilen hver dag. Setter man mobilen med batteriet koblet på, og ikke bruker den på lang tid, så vil batteriet utlade seg under 3.2V som er cut-off nivå, og batteriet blir skadet. Mulig jeg blander ion, og polymer. Da er det isåfall 2,3V som er cut-off. Det som har skjedd med TS er altså at batteriet har gått under cut-off nivå, og batteriet kan ikke bli ladet.Man kan "jump-starte" batteriet igjen, men det er neppe noe en gjør med et batteri til en mobiltelefon.

Det du snakker om er f.eks batteri til PC'er og andre større ting. Der er batteriene laget av flere celler og man må dermed balansere cellene. Dette gjøres ved å la batteriet stå i lading over tid, slik at batteriet med cellene kan utjevne seg. Altså hvis en celle har 4,2 V ved fult, mens en annen celle står på 4,0 V så må en balansere cellene slik at ved cut-off, så står dem likt, og ikke en celle 0,2 V under den andre.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...