Gå til innhold

Ta med mat hjem fra England


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noen regler ang hvor mye/hva slags mat man kan ta med i kofferten hjem fra England? (Kjøtt og alkohol og slikt regner jeg med er uaktuelt uansett) Kjæresten er derfra og vi skal bort og besøke familien hans snart, og vi tenkte å benytte anledningen til å ta med noen av favorittene hans/våre hjem. Så langt står Branston pickles, ferdig-"gravy" i smuleform og crumpets på listen, men jeg vil gjerne ha noe litt mer.. interessant?

Hva annet vi bør skvise med i kofferten av spiselige ting man ikke får tak i her til lands? Har de noen interessante sjokolader f.eks? Eller te? :wow:

Screw klesshopping og sko og fjas, her er det mat som gjelder :danse:



Anonymous poster hash: 1d5db...d18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan trygt regne med at de har brukbar te i England, ja. ;) Om dere skal til London har Fortnum&Mason et fantastisk utvalg i te; Whittard (egen kjede) er rimeligere og tilgjengelig svært mange steder. De har også mye god kaffe.

God sjokolade får du f.eks. hos Thornton's og Hotel Chocolat.

Jeg pleier ellers å kjøpe med meg gode oster og ferske pølser (faktisk!) og ordentlig butterdeig, d.v.s. som er laget med smør og ikke margarin som den man får her til lands.

Det finnes jo også mye godt i pickles og chutney (siden du nevner Branson antar jeg at dere liker det); delikatessebutikker har gjerne fra små lokale produsenter, og Marks&Spencer har en nydelig rødløkmarmelade (og mange andre sorter) som er super til ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...