Gå til innhold

Passbilde - gått ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal reise til USA i sommer. Jeg har et pass som går ut i 2022, men på bildet er jeg 35 kg tyngre enn idag... Jeg er usikker på om det kan bli problematisk, spesielt mtp at jeg skal igjennom kontroll i USA, de er vel ekstra nøye på det. Er det vanlig å kjøpe nytt pass når man har gått såpass mye ned i vekt?



Anonymous poster hash: 0320e...54a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Olivia Benson

Mulig det ikke er vanlig, men jeg hadde ikke tatt noen sjanser. Så jeg tror jeg hadde prøvd å bestille nytt pass. Det er jo en legitimasjon og da bør jo bildet ligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være på den sikre siden så hadde jeg stukket innom passkontoret på politihuset hvor jeg bor og spurt dem hva de synes. De skal jo kunne svare konkret på slike spørsmål. Jeg personlig hadde ikke gamblet på dette, og heller forsøkt å undersøke nå slik at det er mulig å få nytt pass før avreise. I USA kan de også være strengere på slik passkontroll, uten at jeg kan si noe med sikkerhet, jeg har ikke erfart det selv. Kun hørt fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se for meg at dette er et problem. Obs!De fleste steder bestiller man time til bestilling av pass :) kjør på!!!

Endret av Puserjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig greit å ha legitimasjon som ser så lik deg ut som mulig, så hadde også stukket innom politistasjonen og spurt om du bør bytte pass eller ikke før reisen



Anonymous poster hash: 1da68...028
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk kommentar på at jeg hadde farget håret fra blondt til mørkt.
Men på den annen side så blir jeg jo alltid stoppet i passkontroll og sikkerhetskontroller, så jeg ser vel bare kriminell ut i utgangspunktet.

Jeg var i USA i fjor, og han i sikkerhetskontrollen lot kjæresten min inn etter to spørsmål, mens meg gransket han nøøøøøye, og brukte laaang tid på å spørre meg masse spørsmål. Så der er de nok veldig nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvor mye vektnedgangen synes i ansiktet ditt?



Anonymous poster hash: c2634...d29
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kommentar på at jeg hadde farget håret fra blondt til mørkt.

Men på den annen side så blir jeg jo alltid stoppet i passkontroll og sikkerhetskontroller, så jeg ser vel bare kriminell ut i utgangspunktet.

Jeg var i USA i fjor, og han i sikkerhetskontrollen lot kjæresten min inn etter to spørsmål, mens meg gransket han nøøøøøye, og brukte laaang tid på å spørre meg masse spørsmål. Så der er de nok veldig nøye.

Hva slags spørsmål stilte de deg og kjæresten?!

Anonymous poster hash: 0320e...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Usa er så strenge, yeah right. Var i New York for et år siden, han fyren i passkontrollen så ikke på passet en gang!. Han så på meg, åpnet passet, *gjorde noe jeg ikke så*, smilte og vinket meg videre.
hjem turen - det samme. Så ikke på den siden hvor bildet er. Han så på meg mens han fiklet "automatisk" med passet, så ikke ned i det hele tatt.

Vi var 25 stk som var å klassetur, INGEN ble stoppet eller stilt spørsmål (også to stk som er mørkhudet). Var jo strengere i Amsterdam faktisk, enn i New York.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags spørsmål stilte de deg og kjæresten?!

Anonymous poster hash: 0320e...54a

Kjæresten spurte de bare hva han skulle også fikk han gå inne. Jeg der i mot fikk spørsmål om håret mitt, hva jeg skulle i USA, hvor jeg skulle, hvem jeg reiste med, hvor mange vi var, hvilken type relasjon jeg hadde til de jeg skulle med, om jeg kunne peke ut reisefølget mitt, hvor jeg kom fra og hvor jeg ble født (selvom dette stod i passet, om jeg hadde vært i USA før, om jeg hadde noe på rullebladet mitt osv osv. Jeg husker ikke alt han spurte om, jeg ble ærligtalt litt satt ut. Og han så så skeptisk og surt på meg. Ble stående der ganske lenge, og følte meg veldig dømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten spurte de bare hva han skulle også fikk han gå inne. Jeg der i mot fikk spørsmål om håret mitt, hva jeg skulle i USA, hvor jeg skulle, hvem jeg reiste med, hvor mange vi var, hvilken type relasjon jeg hadde til de jeg skulle med, om jeg kunne peke ut reisefølget mitt, hvor jeg kom fra og hvor jeg ble født (selvom dette stod i passet, om jeg hadde vært i USA før, om jeg hadde noe på rullebladet mitt osv osv. Jeg husker ikke alt han spurte om, jeg ble ærligtalt litt satt ut. Og han så så skeptisk og surt på meg. Ble stående der ganske lenge, og følte meg veldig dømt.

Det samme spurte de meg og foreldrene mine om når vi reiste til New York for et par år siden.. Da var jeg 15-16 år.... Ville prøvd å få bytta passbilde, VELDIG kjipt å stå der i kontrollen og ikke bli sluppet inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, går nok bra. Var i New York denne høsten, passet mitt ble ordnet i 2009, når jeg var liten med panneluggen delt i to og bollekinn. Ingen brydde seg. De tenker mer på å få fingeravtrykket dine inn i systemet enn å sjekke pass og hva du skal der, virker det som.

Endret av sweg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Når kommer de nye passene?

Jeg har reist sammen med ei som hadde gått mye opp etter at passbildet hadde blitt tatt, og hun fikk problemer. Hun så riktignok veldig annerledes ut med annen frisyre også.

I USA synes jeg ofte de er litt vanskelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye det koster å fornye pass?



Anonymous poster hash: 0320e...54a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nytt pass kosher 450 kr. Jeg tror ingen vil krangle med deg om du kan fornye passet ditt når du har gått ned så mye, og er redd for at du skal få problemer i kontrollen. Så hvis du ønsker nytt pass er det bare å gjøre det, tenker jeg. På den annen side er de som står og ser på pass hele dagen lang gode på å se på ansiket til folk, selv om de har forandret seg noe i løpet av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...