Gå til innhold

venezia!


Neutral90

Anbefalte innlegg

Hei, sitter og prøver å overbevise mannen om at det er dags for en tur til venezia i juni. Det er jo noe dyrere enn en chartertur, men jeg syns det veier opp.

Tanken er å ta rutefly ned og bo på Lido halvøya.

Er det noen som har reisetips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, sitter og prøver å overbevise mannen om at det er dags for en tur til venezia i juni. Det er jo noe dyrere enn en chartertur, men jeg syns det veier opp.

Tanken er å ta rutefly ned og bo på Lido halvøya.

Er det noen som har reisetips? :)

Er det kun for ikke å bo inne i selve Venezia du tenker å bo på Lido di Jezolo eller er det og for å ha bad og strandferie i tillegg?

Hvis det er det første kan det og være verdt å sjekke hoteller i byens Mestre (Rett inne på fastlandet for Venezia). Er det sol/badeferie i tillegg til Venezia har du og flere ferieøyer i lagunen utenfor Venezia som kan være vel verdt å sjekke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for å ha en kombinert by og strandferie,ja :) kan du tipse meg om noen flere øyer å sjekke ut? På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for å ha en kombinert by og strandferie,ja :) kan du tipse meg om noen flere øyer å sjekke ut? På forhånd takk

Kan ikke si voldsomt mye om den men den heter Lido de Venezia og er en 18 km lang sandbanke som beskytter Venezia. På Adriaterhavsiden her ligger det tett med turisthoteller langs sandstranden som vel strekker seg i hele øyas lengde. I nord er den skilt fra Lido de Jezolo med et smalt sund, et sund som er hovedferdselsåren inn og ut av havna i Venezia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kjetil! Satser på at vi finner noe. Har endel Norwegian poeng å bruke, så ser faktisk på kombinert hotell og fly fra de, prisene er absolutt overkommelige (og også sammenlignbart ved å bestille seperat!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kåret til en av de mest illeluktende byer.



Anonymous poster hash: d7a1c...ae5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å sitte i en gondol og seile rundt i avføring.



Anonymous poster hash: d7a1c...ae5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over advarsler om lukt, men det er også en av hovedgrunnene for at vi ikke vil bo inne i Venezia by, men heller ved kysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i sommer, midt i juli, og hadde også lest om vond/dårlig lukt. Rett nok har ikke jeg særlig god luktesans, men jeg luktet aldri noe ille som jeg la merke til. Jeg syns dere gjør et godt valg ved å bo på Lido, det er det jeg pleier å anbefale de som skal reise dit om sommeren. Fra Lido er det bare 15 min med båt til San Marco-plassen :)

Steder dere bør se/besøke er Accademia-broen i solnedgang (det er postkortmotivet fra Venezia), dere kan dra til øya Murano som er verdenskjent for sitt glass, som jeg hørte om da jeg var der. Det beste med Venezia er å gå seg vill og finne små bortgjemte gater (ja det er faktisk mulig selv i høysesongen). Pass på å ha et godt kart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Venezia og bodde da på Lido. Vaparettoen (eller vann-bussene) går ofte, og går også om natten. Vi fikk et stoooort fint rom, og det var veldig fint. Mye god mat!

Du bør sjekke ut øyen hvor det er sånn glass-blåsing (Murrano), men prøv gjerne å møte lokale for å få litt lokale hemmeligheter. ;)



Anonymous poster hash: 23d4d...350
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venezia er en fantastisk by. Jeg syns direkte synd på de som bare ser skitt og ikke oppdager magien. Ikke trenger det bli voldsomt dyrt heller. Nå reiser jeg aldri charter, men kan ikke skjønne at det skal bli dyrere med en storbyferie enn charter. Men kommer jo an på hvor lenge man blir, selvsagt. Jeg foretrekker å bo mest mulig sentralt i Venezia, ville ikke valgt Lido.



Anonymous poster hash: 0a8eb...914
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal dere bo i Lido di Jesolo kan jeg anbefale hotel Beny. Et lite, koselig hotell som ligger ved strandpromenaden.

Ellers syns jeg ikke Venezia var så spesiell før jeg stakk av fra turiststrømmen og gikk på oppdagelsesferd i smågatene. Fikk ikke sett så mye av hovedattraksjonene, men for en magisk by! :)

Endret av netpuppy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...