Gå til innhold

Rundreiser/temareiser


Daenrys

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her på forumet som har vært på rundreiser eller temareiser arrangert av Apollo/Star Tour eller andre reisebyråer? Har så lyst til å reise på en ferie hvor man kan oppleve både kultur/aktiviteter i tillegg til avslapping. Syns det virker på grensa til stressende å bare bestille flybilletter til et sted og ta overnatting/aktiviteter som det kommer (mulig det er bare meg som syns dette og at jeg er veldig lite spontan ;) ). Syns derfor det virker som et bra alternativ å bestille sånne ferdige pakker. Dog veldig dyrt..

Noen som har erfaring på dette området? Evt. anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi reiste med star tour tema reiser i sommer til Kina og kan absolutt anbefale dette. Dette passer nok best for de som trives med å ha ferdig opplegg å ikke liker å måtte finne ut av allting selv. Vi ble møtt av guiden våres på flyplassen i Beijing. Vi var 12 personer i våres gruppe og ble godt kjent i løpet av ferien - noe som var veldig hyggelig. Vi betalte ca 22000 pr pers for den turen - 16 dager den store kinareisen. I den prisen lå fly oslo- beijing + 3 innenriks flyvninger. buss og guide hele turen, 4 og 5 stjerners hotel hele veien. alle utflukter og all mat så jeg synes egentlig ikke det var så dyrt men tanke på at man ofte betaler 6-7 tusen for en ukes sydentur og da må ha mat og utflukter i tillegg.

Vi føler at vi ved å reise på denne måten får med oss mere enn om vi skulle ha funnet ut av alle ting på egenhånd. Slik som i Kina der engelsken ikke er den beste, var det deilig å bare bli kjørt rundt i egen buss med guide hele veien. Alle hotell og restauranter som vi ble inlosjert på var godkjent for turister. Standarden var bra og maten var trygg og god.

Man kan fint ta seg en tur ut på egenhånd om man har lyst for det er nesten hver dag anledning til det og. Det er også lagt inn fridager der man legger opp sitt eget løp om man vil eller man kan velge å bli med på en organisert utflukt. f.eks. valgte vi i Beijing på den dagen å bli med på utflukt inn i hutongene mens i shanghai gikk vi på egenhånd og besøkte bla. akvariet. Så det er ikke helt strømlinjeformet hele tiden.

Og når vi skulle reise videre med neste fly så satte vi bare koffertene utenfor hotelrommet våres og der ble de hentet av personalet- kjørt til flyplassen og sjekket inn. Vi kunne hente de på neste flyplass. all innsjekking ordnet guiden med så vi kunne bare vente på flyplassen så fikk vi billettene i hånden og gikk sammen med guiden gjennom kontrollene og frem til gaten. Jeg synte dette var enkelt,avslappende og greit.

Som enn av våre reisevennner sa- det er så deilig å slippe å tenke på alle små detaljer og bare kunne slappe av, ta inn intrykk og kose seg.

I gruppen vår var det folk som hadde reist med tema både til india og afrika tidligere og alle var veldig fornøyd.

Dette var våres først tema tur,men det kommer ikke til å bli den siste. Håper du har fått litt svar på spørsmål her. Vil forresten absolutt anbefale Kina. Det var et flott land å ha opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flott svar, Caroprins! :)

Høres virkelig ut som en drømmeferie det du beskriver der. Og nå ble jeg litt mer overbevist om at det er en slik type reise jeg vil ha, uten bekymring for detaljer. ;)

Vet du forresten av flere reisebyråer, i tillegg til Star Tour, som driver med slike temareiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apollo

Wikstrøms reiser

Solia

Nordmanns reiser

Orkide ekspressen

Kinareiser

som jeg kan komme på i farten

Endret av caroprins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apollo

Wikstrøms reiser

Solia

Nordmanns reiser

Orkide ekspressen

Kinareiser

som jeg kan komme på i farten

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Flere som har gjort dette? Jeg vurderer å reise alene i sommer. Programmet til star tour høres spennende ut! Tenker enten Kina eller Thailand. :)

Anonymous poster hash: d0930...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...