Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor Burberry holder til i London? På Oxford street??

Den største Burberry butikken er vel i Regent Street, men de ha også butikker flere steder i byen som Harvey Nicols, Harrods, Westfield og i Covent Garden.

Anonymous poster hash: c10f1...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Abonnerer på denne, jeg!

Lurer også på om noen har noen erfaringer med Harry Potter studiotour og/eller The Who Shop? Er The Who Shop noe så "kjedelig" som en Doctor who-merchandise-butikk? :P

Jeg har vært i HP studioet, og det anbefales! Tar 30 min med ekspresstog eller 1 time med vanlig tog fra Euston til Watford, der går det shuttlebus til studioet som tar 10-15 min. Billetter må bestilles på forhånd, og det blir fort utsolgt. Det sies at turen i studioet tar ca 3 timer, men jeg er superfan og var der i nærmere syv. Utrolig mye å se, og du kan få med en sånn digital fortellersak med høretelefoner som gir deg mer info om det du ser og hvordan filmene ble lagd. Var der midt på sommeren, og det var koselig å sitte i utescenene og drikke butterbeer :) dyrt ja, men verdt det syns jeg.

Anonymous poster hash: c10f1...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har tips til lunch steder i nærheten av oxfordstreet/bond street og har noen vært på burberry outletet som ligger like utenfor byen? er det verdt et besøk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 og handler på Massimo Dutti, Zara, Selfridges, & other stories, Allsaints, Cos og noen ganger litt dyrere butikker som Burberry når jeg er i London.

Hvordan er prisene på massimo dutti i London iforhold til Norge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå trenger jeg hjelp fra dere! Er det noen av dere som vet om en dyrebutikk i nærheten av Oxford street? :)

Det ligger en "bak" house of fraser som heter Pet London eller noe slikt :) det er den nærmeste jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ligger en "bak" house of fraser som heter Pet London eller noe slikt :) det er den nærmeste jeg vet om.

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Burde ikke lese i denne tråden, for jeg får såååå lyst til å dra!! Noen som har vært i London med en unge som ikke har fylt ett år? :sjenert: (sånn, 6mnd... hehehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i London på 12 år!!! Så det er vel på høy tid. ;) jeg reiser på husmorferie da, har en 1,5 åring hjemme. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i London på 12 år!!! Så det er vel på høy tid. ;) jeg reiser på husmorferie da, har en 1,5 åring hjemme. ;)

:ler: okeida! 7 mnd her.. siden jeg var i London! Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke lese i denne tråden, for jeg får såååå lyst til å dra!! Noen som har vært i London med en unge som ikke har fylt ett år? :sjenert: (sånn, 6mnd... hehehe)

Vi reiste på ferie med lillemor når hun var 3,5 mnd. Helt genial alder egentlig i forhold til mat osv. Vi reiste jo til Spania, men uansett då vil jeg tro at det er litt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare 3 mnd siden jeg var i London, men tror det blir en ny tur i mai/juni. det er jo såå billig å reise dit (om man ser bort fra all shoppinga da :fnise: )! må bare få med meg noen :-) blir vel ikke vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pundet er jo skikkelig dyyrt! :(

12,6kr - det er ikke så stort hopp fra 10-11 kronene de lå på i fjor sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan anbefale Afternoon Tea på Fortnum & Mason, forhåndsbestilte på nettet før vi reiste. Noe dyrt, men verdt det når man ikke gjør det så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er prisene på massimo dutti i London iforhold til Norge? :)

Dyrere enn i Norge nå, pga. det høye pundet. Samme gjelder vel Zara, vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 1eee6...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om dere kan hjelpe meg litt. Vi reiser til London i april. Skal lande på Heathrow og bo på corus hotel hyde park.

Regner med å ta Heathrow Express. Men hvor går vi av?? Hvordan komme seg til hotellet fra stasjonen?

Var i London Ifjor på samme tid, men da bare i to dager. Da var vi bare i Oxford street.. Det jeg savnet var litt "billigere" klær. Eller for å si det sånn er jeg ikke så opptatt av merker. Så lenge plagget er fint er det nok for meg. Liker godt primark og nextbutikkene. Men det var igrunnen bare her jeg fant noe også. Så tips til andre butikker som ikke er merker?

Også sko butikker?? Det fant jeg svært lite av. Egentlig ingen?

Har lest en del om outletts.. Hvor finner jeg det?

Den store Nikebutikken.. Hvor er den?

Lurer også på restutanter... Iogmed at vi kun var på Oxford street så var det ikke så mange restutanter der? Mulig vi så oss blinde på butikkene.. Noen som har noen tips til restutanter som ligger i nærheten av hotellet? Eller som vi kan ta taxi til uten at det blir svindyrt? Er feks hakkasan i nærheten?

Oystercard, vi brukte dette sist vi reiste, men kan ikke huske at vi måtte velge soner? Tror vi bare betalte et beløp i skranken og Thats it..

Såg heller ingen dagligvarebutikker?

Planen for denne gang er westfield shoppingsenter, camden marked, vandre litt i Oxford street, muligens London eye.. Noen flere tips?

En siste ting, harrods... Er det bare merkeklær??

Noen som har vært på comedy store? Hvor ligger det? Annbefales?

Er det noe jeg MÅ kjøpe i London?? Noe som alle kjøper i London enten fordi det er billig eller ikke selges i Norge?

Andre tips til London nybegynner mottas med stooor takk❤️

Anonymous poster hash: 98a21...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om dere kan hjelpe meg litt. Vi reiser til London i april. Skal lande på Heathrow og bo på corus hotel hyde park.

Regner med å ta Heathrow Express. Men hvor går vi av?? Hvordan komme seg til hotellet fra stasjonen?

Var i London Ifjor på samme tid, men da bare i to dager. Da var vi bare i Oxford street.. Det jeg savnet var litt "billigere" klær. Eller for å si det sånn er jeg ikke så opptatt av merker. Så lenge plagget er fint er det nok for meg. Liker godt primark og nextbutikkene. Men det var igrunnen bare her jeg fant noe også. Så tips til andre butikker som ikke er merker?

Også sko butikker?? Det fant jeg svært lite av. Egentlig ingen?

Har lest en del om outletts.. Hvor finner jeg det?

Den store Nikebutikken.. Hvor er den?

Lurer også på restutanter... Iogmed at vi kun var på Oxford street så var det ikke så mange restutanter der? Mulig vi så oss blinde på butikkene.. Noen som har noen tips til restutanter som ligger i nærheten av hotellet? Eller som vi kan ta taxi til uten at det blir svindyrt? Er feks hakkasan i nærheten?

Oystercard, vi brukte dette sist vi reiste, men kan ikke huske at vi måtte velge soner? Tror vi bare betalte et beløp i skranken og Thats it..

Såg heller ingen dagligvarebutikker?

Planen for denne gang er westfield shoppingsenter, camden marked, vandre litt i Oxford street, muligens London eye.. Noen flere tips?

En siste ting, harrods... Er det bare merkeklær??

Noen som har vært på comedy store? Hvor ligger det? Annbefales?

Er det noe jeg MÅ kjøpe i London?? Noe som alle kjøper i London enten fordi det er billig eller ikke selges i Norge?

Andre tips til London nybegynner mottas med stooor takk❤️

Anonymous poster hash: 98a21...180

Hei.

Vi tok også Heathrow Ekspress, gikk av på Paddington. Så gikk vi til hotellet like ved det du skal bo på. (Lancaster gate hotel). Tror vi brukte ca 10 minutter.

Den store Nike butikken ligger i Oxford street, Oxford circus.

Harrods er dyre merkeklær ja. Men artig å kikke der, de har det meste. Interiøret i butikken har en helt annen "stil" enn andre butikker jeg har vært i. Minnesmerke over Prinsesse Diana og Dodi Al Fayed i underetasjen. Det er faren hans som eier butikken.

London designer outlet ligger vegg i vegg med Wembley stadion. Masse fine "vanlige" butikker der!

Bicester Village er en outlet som ligger lengre fra London, der har jeg ikke vært. Der er de dyrere designerbutikkene.

Portobello road var koselig. Små butikker og markedsboder.

Hummingbird bakery ligger der, men de hadde ikke sitteplasser og det var skuffende. Man trenger å hvile bena av og til. :)

Vi gikk fra hotellet vårt, via Portobello road og til Westfield kjøpesenter.

Westfield er STORT! Der finner du det meste av butikker du kan tenke deg!

Mener det var en stor matbutikk i underetasjen av Marcs&Spencer i Oxford street, ikke langt fra Nike store.

Leste hele denne tråden før jeg reiste, du finner mange tips her.

God tur. :)

Endret av Sukrin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...