Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2010


O'hara

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Her er livet supert!! :strix:

Føler alt går helt fint, ingen problemer med amming, tøtta sover godt, lite skriking, og jeg lurer på hva i all verden jeg har gjort for å fortjene dette??

Føler meg ufattelig priviligert som får oppleve dette og synes jeg er veldig, veldig heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så oppmunternde, O´Hara! Gratulerer!

Jeg har endelig fått permisjon, og det er superdeilig. Er klar for noen uker i fred og ro nå. (Men hvis man har en så fredelig baby som det virker som du har fått, må det være ganske fint å ha fått babyen ut.)

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fantastisk å ha henne her!! Hun er perfekt regelrett! :strix:

Og jeg var litt bekymret for hva som kom ut, for hun var så utrolig ivrig inni magen.. :ler: Og fødselen gikk veldig, veldig fint, til tross for at de sa jeg hadde en tøff fødsel. Jeg ble også lagt direkte i narkose etter fødselen grunnet store blødninger, og mannen ble sittende alene med tøtta i rundt tre timer før jeg kom opp igjen. Men, jeg opplevde det ikke som dramatisk i det hele tatt.

Veldig godt å erfare noe annet enn alle "skrekkhistoriene" som verserer rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix:

Ting er temmelig fantastisk her også! Han lever opp til navnet sitt og sover hele tiden, skriker aldri og spiser hver 2. time. Også er han det fineste mennesket jeg vet om! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vet ikke hvor mange som fortsatt henger med på denne tråden, men jeg ville bare skrive og klage litt. Nå begynner jeg å bli lei. Til nå har det vært kjempefint at fødselen ikke har startet, jeg er glad for å slippe å føde i jula, og glad for at babyen kommer til å ha bursdag i januar. Jeg er bare noen få dager over termin, så egentlig er jeg forberedt på å gå ganske lenge ennå - i alle fall en uke.

Men samtidig er jeg utrolig lei, lei av å ikke vite når det skal skje, og lei av å være så stor. Aller verst er det å ikke vite når det skal sette igang. Vi trenger noen som kan passe toåringen vår når jeg skal føde, og vi har massevis av avtaler med den ene og den andre, avhengig av hvilken dag og hvilken tid det hele skal skje. Merker at det stresser meg litt at vi ikke har helt oversikt time-for-time, og særlig på nettene våkner jeg og frykter at fødselen skal starte. På morgenen og formiddagen går jeg og håper at det skal starte, for da har vi mange "på vakt", og om kvelden begynner jeg å frykte det igjen... Tullete, jeg vet.

Nok om mine tanker. Håper dere andre har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mange som fortsatt henger med på denne tråden, men jeg ville bare skrive og klage litt. Nå begynner jeg å bli lei. Til nå har det vært kjempefint at fødselen ikke har startet, jeg er glad for å slippe å føde i jula, og glad for at babyen kommer til å ha bursdag i januar. Jeg er bare noen få dager over termin, så egentlig er jeg forberedt på å gå ganske lenge ennå - i alle fall en uke.

Men samtidig er jeg utrolig lei, lei av å ikke vite når det skal skje, og lei av å være så stor. Aller verst er det å ikke vite når det skal sette igang. Vi trenger noen som kan passe toåringen vår når jeg skal føde, og vi har massevis av avtaler med den ene og den andre, avhengig av hvilken dag og hvilken tid det hele skal skje. Merker at det stresser meg litt at vi ikke har helt oversikt time-for-time, og særlig på nettene våkner jeg og frykter at fødselen skal starte. På morgenen og formiddagen går jeg og håper at det skal starte, for da har vi mange "på vakt", og om kvelden begynner jeg å frykte det igjen... Tullete, jeg vet.

Nok om mine tanker. Håper dere andre har det bra!

Kjenner meg i igjen i ventingen din. Jeg var førstegangs, men grudde meg ikke til selve fødselen, men det som plaget meg var ventingen på når det skulle sette i gang.

Jeg gikk 11 dager over termin. Hadde egentlig forventet å føde før termin, da alle damene i min familie har gjort det, så ventetiden ble liksom enda lenger. Men når gutten endelig kom, så må jeg si jeg er utrolig glad for å ha godt over termin. Fordi han er så ferdig på veldig mange måter. En skikkelig godt utviklet gutt, rett og slett.

I forhold til at du trenger barnevakt til en 2-åring, så kan vel folk vekkes med en telefon på natten også. Disse vaktene er nok fint innforstått med at det kan skje, så ikke uro deg for det. Og om du gjør det, ta en liten prat med vaktene dine for dette er noe du ikke skal bekymre deg for akkurat nå.

Ønsker deg lykke til, helenaa!

Vårt lille mirakel her vokser seg stor og sterk. Hadde dåp i går. Utrolig hvor fort tiden går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk 12 dager over termin, 15 over innsettingstermin, så jeg var også lei, lei, lei. Så jeg forstår deg så godt. Krysser fingrene for at det ikke er lenge igjen nå :klemmer:

Håper alt ordner seg med barnevakt til 2-åringen.

Lykke til!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode ord, damer. Jeg holder ut, og føler vi har fått bedre sving på "barnevaktene". Det var plutselig så mange som vi i utg. pkt hadde regnet med (fordi de hadde tilbudt seg) som plutselig skulle alt mulig og dermed var forhindret i å stille opp. Men nå har vi i alle fall vakt det nærmeste døgnet, og jeg tror det skal gå bra etter det også.

Dåp allerede, Redlady? Hvor gammelt er barnet ditt? Håper dere hadde en fin dag!

Jeg utsetter tanken på dåpen lengst mulig, for vi er så uenige om fadderspørsmålet... Det er jo ikke noe dramatisk i det, men vi må jo bli enige på et tidspunkt.

Jeg er forresten også veldig glad for å ha gått over termin, og var dessuten veldig innstilt på det, siden det skjedde sist også. Og jeg er i helt fin form, dvs siden jeg kan sitte med bena høyt store deler av dagen, og sove nesten nårsomhelst... Kjenner at jeg er veldig takknemlig for å bo i et velferdssamfunn som gjør det mulig å ha late dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?

Her kan jeg si at dagene går over all forventning. Tøtta sover godt, spiser bra og det er generelt sett lite gråt som kommer ut av henne. I natt sov hun vel i 5 timer i strekk, og det er utrolig deilig!

Hun vokser voldsomt, synes jeg, så jeg er spent på hva de sier på 6-ukerskontrollen på mandag. Tenk at de skal bli til store "monsterbabyer" da! :dåne:

Vi har vært på besøk hos en som er to måneder eldre og han er DIIIIGER i forhold, og han var nesten ett kilo mindre enn tøtta vår da han ble født.

Tøtta plages litt av sprutgulper. Synes det er enorme mengder som til tider kan komme ut av henne, og jeg lurer på om det er normalt? Noen ganger ender det i litt hysterisk gråt fra hennes side også, og det synes ikke mammaen er noe moro :(

Jeg er nå begynt å se litt på barneseter også, fra 9 kilo og oppover. Men jeg finner få tester av det, noen andre som har funnet noe?

Jada, det er tidlig, men vil se om jeg finner noe på salg :nigo:

Håper ellers alt står bra til med dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er livet supert!! :strix:

Føler alt går helt fint, ingen problemer med amming, tøtta sover godt, lite skriking, og jeg lurer på hva i all verden jeg har gjort for å fortjene dette??

Føler meg ufattelig priviligert som får oppleve dette og synes jeg er veldig, veldig heldig!

Vi har det på samme måte :D Bortsett fra at hun er begynt å spise så sykt mye nå. Har rett og slett ikke nok selv om jeg ammer annenhver time til tider. Hun får hvertfall 1 flaske for dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har det også helt supert, bortsett fra motsatt problem; jeg har alt for mye melk. Høres ut som et luksusproblem, men det er ganske stress, for han kaver, brekker seg og hoster så melka spruter i alle retninger når han spiser, i tillegg til at spruten står fra mitt bryst når han slipper. Men ser ut som om vi kan løse det ved at jeg pumper ut den første melka før amming. :)

Rett inn i dette året var vi innlagt noen dager på sykehus pga. høy feber hos Murmel, det var litt skummelt, men han ble heldigvis raskt bedre med paracet og antibiotika.

I morgen er det 6-ukers-kontroll her også, er spent på hva han veier, for da han ble veid på sykehuset den dagen han var akkurat en mnd, hadde han gått opp 1200 gram fra fødselsvekten. Føler det er veldig mye jeg da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme "problem" Iril. Melken spruter alle veier og det er noe skikkelig griseri med ammingen. Men kan ikke klage, er glad jeg slipper styret med MME.

Var på kontroll mandag, frøkna er 5,5 kilo og har blitt 55,5 cm lang. Ellers er også alt annet helt fint :strix:

Fine frøkna :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har endelig babyen kommet, og jeg er superglad for at fødselen gikk bra og at vi kan komme igang med det nye livet. Baby er veldig fin og grei, og sover masse - mye mer enn det vi husker førstmann gjorde. Men nettene er harde. Som de ofte er med barn...

Godt å høre at dere finne ut av ting, både når det er for mye og for lite melk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det også helt supert, bortsett fra motsatt problem; jeg har alt for mye melk. Høres ut som et luksusproblem, men det er ganske stress, for han kaver, brekker seg og hoster så melka spruter i alle retninger når han spiser, i tillegg til at spruten står fra mitt bryst når han slipper. Men ser ut som om vi kan løse det ved at jeg pumper ut den første melka før amming. :)

Sånn hadde jeg det også for 1 månde siden. Det var grusomt. Følte jeg hadde melkespreng dagen lang. Nå derimot har det normalisert seg. Men hun er så sykt intens på å spise. Det går bra helenatten og utpådagen så plutselig er hun kanon sulten. Må alltid ha 150 ml før hun skal sove itillegg til amming. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...