Gå til innhold

Hvorfor vil folk ikke være skilt og ha delt samværs rett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer fordi dette gir jo foreldre mer tid for segselv. Noe som er tydelig at de sårt lengter etter grunnet all klagingen om hvor slitsomt det er å ha barn. Er ikke det positivt da? =)



Anonymous poster hash: decd6...98c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk klager over hvor slitsomt det er å ha barn fordi det i dag er høystatus å ha et hektisk liv. Får du tid til alt duvil har du ikke prioritert godt og strategisk - du er mislykket. Sånn er logikken.

De fleste som klager har masser av tid til å se talløse såpeserier.

Og du skal ikke se bort fra at endel foreldre skiller seg nettopp fra barna. Det er ikke heeeelt uvanlig at foreldre finner sammen igjen når barna flytter hjemmefra, og jeg kan ikke engang tenke meg hvor vondt det må gjøre for barna deres som resten av livet må leve med vissheten om at mor/far bare orket dem 50% av tiden.

Anonymous poster hash: 694dc...2b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi barna har best av foreldre som bor sammen om foreldrene har det ok sammem, fordi 50/50 skjelden er det beste for barnet, fordi jeg elsker mannen min og fordi det er uaktuellt og bare se barna 50% av tiden.

Vil gi barnet et felles hjem og en familie. Selv om det noen ganger er veldig slitsomt

Anonymous poster hash: cb39c...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Jeg har kjempet for ekteskapet fordi jeg mener at det er best for oss foreldre og til det beste for barna.

Nå er barna voksne og flyttet hjemmefra og da føles det ekstra godt at mannen og jeg har opplevd både de store og små hendelser i barnas liv sammen og ikke hver for oss.

Det er ikke den barnefri tiden i verden som kan konkurrere med det, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine Koht skrev utrolig morsomt rundt dette i A-magasinet for en tid tilbake- om Svein og kona som var veldig glade i hverandre, faktisk så glade at de planla å skille seg nettopp for å få fordelene ved å ha barna annenhver uke. En uke med masse overtid, trening og sosialt samvær, og en uke med fullt fokus på barna, vinn-vinn for begge to.

Men konklusjonen var at det nok er en langt bedre løsning å faktisk få ungene til å hjelpe til hjemme i steden for at mor og far skal drifte alt sammen selv, stå på pinne og bedrive curlingvirksomhet og bli utslitte. Og hun har nok rett i det ;)

Mannen min og jeg har jo tullet med det vi også i særlig travle perioder, men da med forståelsen av at det er 100% fjas og ikke sammenlignbart med det å gå igjennom en skilsmisse.

For det går jo ikke an å sammenligne frivillig særboerskap med forhold som ryker, ender i skilsmisse og dermed får 50-50 barnefordeling. En skilsmisse har jo store følelsesmessige omkostninger for alle involverte, både voksne og barn. Og de jeg kjenner som har delt omsorg, har selv sagt at de gjerne skulle hatt mer tid med barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...