Gå til innhold

Familien har ikke tid til meg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 år og har ett barn. Jeg er opprinnelig fra ett annet sted i landet, 8 timer unna, og hele familien min bor der, far, søsken, besteforeldre, tanter og onkler osv.

Jeg har imidlertid ikke sett noen av dem på nå tre år, da barnet mitt var nyfødt. Jeg har ikke hatt mulighet pga. brudd mdd barnefar, penger og det at jeg ikke har bil.

Tenkte endelig å reise nå denne sommeren, men da var det mye om og men. Faren mi hadde planlagt hele sommeren med sine andre barn og skal utenlands med dem. Besteforeldrene mine er fortsatt "friske og raske" og reiser stadig på bussturer, sydenturer osv. men de har aldri besøkt meg. I år skulle de bare i ett brylupp, men fikk ikke noe klart svar på når de kom tilbake, så ble vanskelig for meg å lege av penger og planlegge en reise, når jeg ikke vet om det blir noe av.

I tillegg begynner jeg å studere neste måned, så da vil jeg trolig ikke få tid til å se de før neste sommer igjen, og da har de ikke sett barnebarn/oldebarn på 4 år..

Faren min har prøvd å ta initiativ til å komme ned til meg på besøk i en helg osv. med mine stesøsken, men det skal alltid skje på de helgene barnet mitt er hos sin far, og jeg har sagt fra på forhånd.

Jeg blir så trist av dette, at barnet mitt ikke skal bli kjent med min familie, men bafe sin fars. Føler de ikke er noe interessert i oss. Hvordan kan jeg bedre dette forholdet?

Anonymous poster hash: 1d2dc...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det er så mye mer enn det du har gjort du kan gjøre for å bedre forholdet.

Er de ikke interessert så er de ikke interessert.

Eneste er at du kunne tatt en alvorsprat med de og sagt hvor lite prioritert du føler deg...

Har dere hatt et bra forhold før? Høres veldig rart ut at de ikke er mer interessert i å komme på besløk til deg, spesielt med tanke på at du ikke har hatt det så lett heller, brudd med barnefar osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo kunne spare penger til å reise fordi om du ikke har en konkret dato å forholde deg til? Det ordner seg vel på sikt?

Anonymous poster hash: 3526c...9f4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene kunne du lagt av enten du visste med sikkerhet du skulle reise eller ikke.

Det er veldig dumt de ikke har vært på besøk. Men i løpet av 3 år er jeg veldig sikker på du kunne besøkt de. Hva med jul og slikt?

Og hva har du gjort på i 3 pr? Verken jobbet eller studert?

Jeg er alene med et barn. Og mitt hjemsted er 9 timer unna. Dit drar jeg 4 ganger i året. Har studert siden barnet mitt var 5 mnd gammel.

Vet ikke hvor du bor. Men hurtigrute og tog er begge er godt egnet til reise med barn. Norwegian har også billetter til 199kr støtt og stadig.

Kunne lånt/leigd en bil også. Det er noe som heter returbil.no også.

Føler du synes synd på deg selv og føler deg ekskludert. Men mye ligger på deg også.

Anonymous poster hash: 0bd86...4ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du plass til overnattingsgjester?

Anonymous poster hash: 0bd86...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare ta det opp med dem, det er ikke så mange andre veier utenom.

Anonymous poster hash: a4f69...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg ventet på besøk av mine foreldre i over fire år. I følge min mor kommer de til neste år. Altså over 5 år etter at jeg flyttet. Ikke for det, da jeg bodde enda nærmere enn jeg gjør nå, kan man heller ikke si at de rant ned dørene hos meg...

Har vel egentlig resignert, og tenker som så at de kommer om de kommer. I mellomtiden kommer ikke jeg til å legge opp til ekstra tid i Norge for å få tid til besøk hos dem også, for å si det sånn. I år skal vi feire jul i Norge, og den julefeiringen tar vi hos eksen min, i stedet for hos mine foreldre. Så får jeg heller se om det er tid til et besøk hos dem i romjulen

Og jeg bor ikke så fryktelig langt unna, Danmark er relativt nært når de bor en times kjøretur unna fergekaien. De reiser enten nordover, eller østover, eller gjerne begge deler normalt sett, så det er ikke som om de hadde gjort noe ekstraordinært ved å reise sørover for en gangs skyld. Det trenger ikke være en årlig begivenhet, eller annethvert år. Men én gang på fire år burde man kunnet ta seg tid...

Det er som det er. Heldigvis har jeg søsken, som har tatt seg tid hvert år. =)

Endret av Raven Emerald
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forventer at det skal passe for alle andre, men når din far sier at han kan komme på besøk en helg, så kan du vel bytte en samværshelg med barnefar. Ikke bare forvente at det passer for alle andre.



Anonymous poster hash: e5156...fbd
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forventer at det skal passe for alle andre, men når din far sier at han kan komme på besøk en helg, så kan du vel bytte en samværshelg med barnefar. Ikke bare forvente at det passer for alle andre.

Anonymous poster hash: e5156...fbd

Nei, jeg har gitt beskjed til min far på forhånd om hvilke helger jeg har barnet, men det blir fort glemt. Når det gjelder denne sommerferien, forventer jeg ikke at noen skal slippe alt de har i hendene for meg, men at de skal kunne gi meg beskjed om hvilken uke de har fri, ettersom ingen av de skal være bortreist i åtte uker.. Jeg spurte god tid i forveien, fordi jeg liker å planlegge.

Når deg gjelder penger, har jeg heller ikke så mye å rutte med, så om det ikke blir tur til familifn, vil jeg jo gjerne bruke penger på å ta med barnet på noe annet gøy, istedet for å sitte hjemmd å vente på svar hele sommeren. .

- TS

Anonymous poster hash: 1d2dc...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har gitt beskjed til min far på forhånd om hvilke helger jeg har barnet, men det blir fort glemt. Når det gjelder denne sommerferien, forventer jeg ikke at noen skal slippe alt de har i hendene for meg, men at de skal kunne gi meg beskjed om hvilken uke de har fri, ettersom ingen av de skal være bortreist i åtte uker.. Jeg spurte god tid i forveien, fordi jeg liker å planlegge.

Når deg gjelder penger, har jeg heller ikke så mye å rutte med, så om det ikke blir tur til familifn, vil jeg jo gjerne bruke penger på å ta med barnet på noe annet gøy, istedet for å sitte hjemmd å vente på svar hele sommeren. .

- TS

Anonymous poster hash: 1d2dc...4ab

Det er igrunnen du som gjør deg vanskelig. Hva med å bytte samværshelg med far en gang den helgen din pappa kan komme på besøk? Hvis du virkelig vil -å ikke forventer at andre skal danse etter din pipe- så får du det til.

Anonymous poster hash: e5156...fbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, jeg skjønner frustrasjonen og sårheten din. Jeg hadde blitt kjempelei meg dersom familien min ikke hadde tid til å besøke oss et par ganger i året, og å få besøk av oss like ofte (vi er to voksne uten barn).

Nei, jeg har gitt beskjed til min far på forhånd om hvilke helger jeg har barnet, men det blir fort glemt. Når det gjelder denne sommerferien, forventer jeg ikke at noen skal slippe alt de har i hendene for meg, men at de skal kunne gi meg beskjed om hvilken uke de har fri, ettersom ingen av de skal være bortreist i åtte uker.. Jeg spurte god tid i forveien, fordi jeg liker å planlegge.
Når deg gjelder penger, har jeg heller ikke så mye å rutte med, så om det ikke blir tur til familifn, vil jeg jo gjerne bruke penger på å ta med barnet på noe annet gøy, istedet for å sitte hjemmd å vente på svar hele sommeren. .
- TS

Anonymous poster hash: 1d2dc...4ab

Det må være mulig å bytte samværshelg en gang i blant (med mindre eksen er umulig å samarbeide med). Jeg tenker at jeg hadde strukket meg svært langt for å få til besøk når situasjonen er som den er.

Pengene til å reise på besøk bør du ha på egen reisekonto, ikke bruke de opp på moro nå i sommer. For da kan dere kanskje reise dit i julen? Eller langhelg i høst? Mange studiesteder har forelesningsfri en uke eller noen dager på høsten.

Husk også at de færreste har mer enn tre uker ferie på sommeren, selv om skoleferien er to måneder. Og de fleste er mye bortreist i de tre ukene. Så å klage på at de ikke finner tid i de åtte ukene er urimelig av deg.

Det er igrunnen du som gjør deg vanskelig. Hva med å bytte samværshelg med far en gang den helgen din pappa kan komme på besøk? Hvis du virkelig vil -å ikke forventer at andre skal danse etter din pipe- så får du det til.



Anonymous poster hash: e5156...fbd

Dette.



Anonymous poster hash: dfa8e...0c6
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo lagt en tråd om AKKURAT samme tema før!!



Anonymous poster hash: 34107...766
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du får litt mye pes her jeg.

Jeg forstår deg skikkelig godt. Jeg er ikke i samme situasjon, men forstår frustrasjonen altså.

Jeg syns det må være mulig for din far å komme en helg når du har barnet den helgen, når han faktisk vet det på forhånd!

Jeg syns også det burde være mulig for dine slektninger å si når de har ferie.

Du prøver faktisk aktivt å få til besøk, men blir møtt med ryggen! En klem til deg :klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes synd på deg. Jeg er ganske sikker på at om jeg hadde flyttet 8 timer unna familien min, ville hvert fall moren min gjort mye for å besøke meg eller få meg på besøk hjem. Må være veldig trist?:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du får litt mye pes her jeg.

Jeg forstår deg skikkelig godt. Jeg er ikke i samme situasjon, men forstår frustrasjonen altså.

Jeg syns det må være mulig for din far å komme en helg når du har barnet den helgen, når han faktisk vet det på forhånd!

Jeg syns også det burde være mulig for dine slektninger å si når de har ferie.

Du prøver faktisk aktivt å få til besøk, men blir møtt med ryggen! En klem til deg :klemmer:

Pes? Vi er bare lei småbarnsmødre som forventer at hele verden skal tilpasse seg de.

Anonymous poster hash: 620f0...387

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pes? Vi er bare lei småbarnsmødre som forventer at hele verden skal tilpasse seg de.

Anonymous poster hash: 620f0...387

Jeg får ikke inntrykk av at hun forventer at alle skal tilpasse seg henne. Hun vil jo faktisk ha kontakt, og prøver. Men får ingen respons fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg har gitt beskjed til min far på forhånd om hvilke helger jeg har barnet, men det blir fort glemt. Når det gjelder denne sommerferien, forventer jeg ikke at noen skal slippe alt de har i hendene for meg, men at de skal kunne gi meg beskjed om hvilken uke de har fri, ettersom ingen av de skal være bortreist i åtte uker.. Jeg spurte god tid i forveien, fordi jeg liker å planlegge.

Når deg gjelder penger, har jeg heller ikke så mye å rutte med, så om det ikke blir tur til familifn, vil jeg jo gjerne bruke penger på å ta med barnet på noe annet gøy, istedet for å sitte hjemmd å vente på svar hele sommeren. .

- TS

Anonymous poster hash: 1d2dc...4ab

Men er det kun sommeren det er snakk om at du skal besøke de da? Du kan vel spare penger og dra en annen helg i løpet av året?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt enig i at du ikke har skutt gullfuglen med en velvillig familie, det er helt klart. Mine foreldre kjører 8 timer to-tre ganger i året for å besøke meg og min bror, og vi har ikke barn. I tillegg får vi beskjed hver sommer at "huset er åpent hele juni, juli, august, vi håper dere kommer innom en uke, hvis vi er på hytta kommer vi bare hjemom en tur".

Men nå er ikke du så heldig, og da må du dessverre tilpasse deg det. Jeg synes ikke du er ekstremt kravstor på generelt grunnlag, men når det gjelder familie taver man hva man haver, og må forholde seg til det. Det hadde vært mye bedre for deg hvis familien din var litt mer initiativtakende, klarte å forholde seg til samværshelger og var litt mer gjestfrie og sa til deg "alle er hjemme den og den uken, håper du og barnet kommer", men nå er de ikke sånn, og da må du gjøre det beste ut av det selv og prøve å påvirke situasjonen så godt du kan. Det kan jo være at hvis dere har et fint besøk så husker de hvor koselig det var og prøver å få til et nytt ganske snarlig.



Anonymous poster hash: 18751...496
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forventer at det skal passe for alle andre, men når din far sier at han kan komme på besøk en helg, så kan du vel bytte en samværshelg med barnefar. Ikke bare forvente at det passer for alle andre.

Anonymous poster hash: e5156...fbd

Det er ikke alle som med enkelthet kan bytte samværshelgene.

Kan snakke for meg selv, prøvde en gang å bytte. Da ble det så kluss for eksen at han ikke så barna på 8 måneder.

Anonymous poster hash: 9fb9b...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som med enkelthet kan bytte samværshelgene.

Kan snakke for meg selv, prøvde en gang å bytte. Da ble det så kluss for eksen at han ikke så barna på 8 måneder.Anonymous poster hash: 9fb9b...c5c

Men det var et ekstremt tilfelle da? Tror de færreste har det sånn. Uansett hvor uvenner man er, er det til fordel for begge parter om de kan bytte helg av og til.

Anonymous poster hash: 99d6e...d09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...