Gå til innhold

Norwegian - flysykt barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det virkelig slik det skal være på fly?

Vi var nettopp på flytur med Norwegian. Vi hadde ikke før lettet fra bakken før barnet mitt ble syk og kastet opp (vanligvis bilsyk og båtsyk også) jeg fikk da tak i spyposer som lå i lommen på flysetet. Flytiden varte i 4 timer og like lenge var barnet mitt syk og det kom i doser med oppkast. Jeg trøstet og tørket med våtservietter og så godt jeg kunne. Så ble det slutt på spyposene og jeg spurte personalet om jeg kunne få noen flere. Jeg fikk til svar; det skal være nok å finne i lommene på flysetet foran deg fikk jeg til svar, ellers får dere greie dere så godt dere kan. Jeg ble så forbannet av svaret jeg fikk at jeg rett og slett forlot flysetet som et grisehus med oppkast på setet og på gulvet og fullt av spyposer strødd omkring.

Er det sånn vi skal bli behandlet av flypersonalet når sånt skjer? (ja jeg vet jeg "barnslig" tok igjen men jeg var sliten av alt styret etter flyreisen.



Anonymous poster hash: 55e82...e56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de ikke oppfattet at du hadde brukt opp de som var i flysetet foran deg?



Anonymous poster hash: 744cc...010
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg ville droppet så lange flyturer om jeg visste at barnet mitt kom til å være dårlig hele veien.. Når det er sagt, så tviler jeg vel på at flyvertinnene lot være å gi dere flere spyposer med vilje.. Det slår jo bare tilbake på dem selv...



Anonymous poster hash: 48ecf...382
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte de at deres var oppbrukt?

Anonymous poster hash: a0af2...a64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke sa at dere hadde var fullstendig tom for poser, så kan det hende at de trodde dere hadde flere igjen. Hadde du fått et sånt svar etter at du hadde informert flyvertinnene om at dere ikke har flere poser igjen, ja da kan jeg skjønne at du forlot setet sånn som det var. Uansett hvem det spiller tilbake på, så regner jeg automatisk med at de har flere poser/noe annet på lager som man kan bruke hvis uhellet er ute på flyturen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste bruker jo heller ikke spyposene, så om de nå ikke hadde flere så kunne de i det minste ha samlet inn noen fra andre passasjerer. De jo ha misforstått og trodd dere ikke hadde brukt de som lå i setene deres enda? Eller?

Ville iallefall for barnets del unngått å fly mer før reisesyken er under kontroll, dette hørtes virkelig forferdelig ut.



Anonymous poster hash: a0af2...a64
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dette var fryktelig dårlig service dersom de var klart over at dere var tomme. De burde spurt noen andre om å avse poser.

Når det er sagt så burde også dere forberedt med å gi reisesyketablett på forhånd siden ungen jo plages stort med reisesyke i andre sammenhenger også, da er en flytur på 4 timer ganske garantert å bli fæl.

Mulig dere gjorde dette altså, men i det tilfelle dere ikke gav dette. Postafen er et tips.



Anonymous poster hash: 84ac1...529
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barn som lett blir fly/bilskilt, så vet det er slitsomt,. Men lurer på hvorfor du ikke ga barnet reisesyketabletter på forhånd, hadde vært mye bedre for dere alle.

Anonymous poster hash: 27c88...dd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skilt men syk he he

Anonymous poster hash: 27c88...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde hatt hjerte til å sette barnet mitt i et fly i 4 timer når det blir så sykt. Huff..

Håper og tror at flyvertinnen ikke fikk med seg at barnet var dårlig, og hadde spydd i alle posene.



Anonymous poster hash: d9716...db4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du vet at barnet ditt blir dårlig så bør du for det første ikke gi henne mat og drikke før dere skal dra, og for det andre bør du gi henne reisesyketabletter. Sier som de andre at flyvertinnene ikke oppfattet at dere var tom, men trodde dere spurte etter første gang. Uansett unødvendig å etterlate et grisehus når du vet at ungen din blir syk. Ikke burde du utsatt henne for 4 timer på fly heller. Stakkars datteren din, og stakkars passasjerene som satt rundt.



Anonymous poster hash: 67e73...280
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett ikke flyvertinnene som må rydde og vaske flyet, men bakkemannskap på flyplassen. Så flyvertinnen bryr seg dessverre lite om hvordan dere forlot setene.

Enig me de andre om at dette må ha vært en misforståelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du ikke spurt noen av de som satt i nærheten om der var spyposer i lommene på deres plasser, da?

Forøvrig støtter jeg de som over har anbefalt reisesyketablett.

Når du har erfaring med dette problemet og reiser, så må det jo være bedre å ta med seg noen plastposer ala brødfryseposer på en rull. De knyter du igjen når du er ferdig med / har spy i de og de er tette, i stedenfor papirposene i setelommene.

Noen forhåndsregler må vi andre ta når vi skal på reise og det har vel du lært deg og nå?

Anonymous poster hash: 45a4a...56b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow.. Sikker på at du er egnet til å ha barn? Utrolig egoistisk å dra med seg et reisesykt barn, i tillegg er du idiot hvis du ikke engang klarer å gi reisetabletter og 'sulte' barnet før reisen. Du kunne fått poser fra de andre passasjerende istedenfor å oppføre deg som en treåring i sin verste trassalder for å ta hevn.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig slik det skal være på fly?

Vi var nettopp på flytur med Norwegian. Vi hadde ikke før lettet fra bakken før barnet mitt ble syk og kastet opp (vanligvis bilsyk og båtsyk også) jeg fikk da tak i spyposer som lå i lommen på flysetet. Flytiden varte i 4 timer og like lenge var barnet mitt syk og det kom i doser med oppkast. Jeg trøstet og tørket med våtservietter og så godt jeg kunne. Så ble det slutt på spyposene og jeg spurte personalet om jeg kunne få noen flere. Jeg fikk til svar; det skal være nok å finne i lommene på flysetet foran deg fikk jeg til svar, ellers får dere greie dere så godt dere kan. Jeg ble så forbannet av svaret jeg fikk at jeg rett og slett forlot flysetet som et grisehus med oppkast på setet og på gulvet og fullt av spyposer strødd omkring.

Er det sånn vi skal bli behandlet av flypersonalet når sånt skjer? (ja jeg vet jeg "barnslig" tok igjen men jeg var sliten av alt styret etter flyreisen.

Anonymous poster hash: 55e82...e56

Du er en idiot. Stakkars barnet ditt, både for å helt uansvarlig dras med på en slik tur, ikke bli forberedt på det og bli opplært til å oppføre seg slik, og stakkars flyvertinnene som antagelig ikke forsto. Du sier forøvrig at du gjorde det fordi du var forbanna, så at du til slutt sier "men jeg var sliten" er bare vås.

Anonymous poster hash: cea8a...160

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det DU som virker som en idiot!!

For det første har de nok ikke oppfattet at dere hadde brukt opp de som lå på deres rad, MEN:

- Å vite at barnet blir flysykt og IKKE ta med poser osv, bevitner om at det er du som er uansvarlig.

- Å ta med et så flysykt barn er ikke ok, verken for barnet eller de rundt. Da får du heller reise på en annen måte, ærlig talt.

- Å la dritten deres stå igjen på den måten? SKAM DEG!

Hadde jeg vært passasjer og sett dette, hadde tilogmed jeg gitt deg "tilsnakk".

Du høres ut som en egoistisk idiot!

Anonymous poster hash: d195c...456

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gi ungen reisesyketablett neste gang. Og ikke dra ungen med deg ut på tur med mindre det er tvingende nødvendig, stakkars unge.

Du hadde fortjent at ungen din leverte en ladning spy rett i fanget ditt, sånn som du oppfører deg.



Anonymous poster hash: c50e7...ec5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. Sikker på at du er egnet til å ha barn? Utrolig egoistisk å dra med seg et reisesykt barn, i tillegg er du idiot hvis du ikke engang klarer å gi reisetabletter og 'sulte' barnet før reisen. Du kunne fått poser fra de andre passasjerende istedenfor å oppføre deg som en treåring i sin verste trassalder for å ta hevn.

Nå får du gi deg.

Jeg er voksen og sliter med reisesyke, og man skal aldri la være å gi mat eller drikke. Men ja, det er enkelte typer mat man skal unngå- og man skal ikke spise for mye.

Sult bidrar også til økt reisesyke.

Så er det også slik at mange barn og voksne kun blir reisesyke på eks bil/båt, noen kun på tog og andre kan helt fint ta fly.

Ja, det var urutinert av TS å ikke gi Postafen e.l, men det kan tenkes dette var første flytur.

Om det er mye turbulens kan jo halve flyet sitte og spy- hvilket enkelte jeg kjenner har opplevd, uten at de ellers er plaget av reisesyke.

Greit at TS gjorde en feil, men det hadde jo vitterlig dere andre her og gjort(eller gjør) om dere nekter barn mat/drikke før reisen. Det er fullstendig idiotisk.

Anonymous poster hash: 84ac1...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en misforståelse, ja. Som flere sier, de kan jo ikke ha oppfattet at du ba om flere poser. Jeg har selv blitt syk på et Norwegian-fly, ikke kvalm men jeg har holdt på å besvime. Jeg ble utrolig godt tatt vare på, og det var tydelig at de hadde gode rutiner på dette. Jeg fikk oksygenmaske og de hentet Imsdal til meg og fant en passasjer som var lege, og var utrolig omsorgsfulle. Bare godord. (Jeg har også fått besvimningsfornemmelse på et Ryanair-fly, det var en fæl opplevelse og de brydde seg knapt om det, men det er en annen historie.)

Det eneste du oppnådde med den barnslige og vemmelige "hevnen" din, var å sørge for at flyet måtte vaskes ekstra, og ble forsinket til neste flygning. Norwegian er et lavprisselskap, som har korte opphold på flyplassen før de flyr videre til neste destinasjon. Kan tenke meg passasjerene som ble forsinket pga dette stuntet var fornøyde...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerring. Det er først og fremst du som har ansvar for ditt eget barn, du kan umulig ha kommunisert dette godt nok. Du kunne jo spurt de foran og bak deg også, samt la barnet ditt slippe ubehaget.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...