Gå til innhold

En hendelse på skolen til min datter....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei kg-damer,

Jeg har noe på hjernen jeg ikke får til å legge fra meg, og er nysgjerrige på deres meninger.

En hendelse fra min datter på skolen... De har startet en slags "gavegivning" på skolen der de har gaver med hovedsaklig ting de har laget selv, men noen har valgt å kjøpe noe i gave.

De går i femteklasse og er et trinn på ca 60stk. Før helgen hadde min datter fått en pakke med masse ballonger som alle synes var utrolig gøy selvfølgelig. Hun hadde gitt en ballong til flere som spurte i friminuttene, og ellers pakket den ned i sekken når timen begynte igjen. Noen hadde også vært nede i sekken hennes og hentet seg ballonger. Flere gutter hadde gått amok med ballonger, tullet og herjet osvosv. Dere kan jo se for dere selv hvordan det blir når en gjeng femteklassegutter herjer rundt i timen når de egentlig skulle sittet pent på plassen sin. Lærerne samlet trinnet og snakket om at dette var en uakseptabel oppførsel, forså å be min datter komme opp til de å unnskylde seg og love at det aldri skulle gjenta seg. De kom visst også med en tale foran alle at de håper hun har lært, og fikk regelrett kjeft foran alle elevene. Datteren min er en sjenert, stille og forsiktig jente som jeg vet dette var utrolig ubehagelig for, og nå gruer hun seg til å dra på skolen. Elevene har selvfølgelig kommet med kommentarer på alt dette til henne.

Synes dette var utrolig dårlig av lærerne å ta sånt opp foran alle elevene, og som om det er hennes ansvar hva andre velger å gjøre med ballongene? Skjønner dere hva jeg mener?

Hva burde jeg gjøre, og hva synes dere om det hele?!!!

Anonymous poster hash: 472b3...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ballongene er glemt når ferien er over. Ikke overanalyser. Barn overlever å bli kjeftet på, også urettferdig kjeftet på. Om du gjør dette til en sak, syr du puter umder armene hennes.... la det gå. Dog høres det ut som en slitsom og dyr ide læreren eller foreldrene (eller barna) har funnet på. Tenker at de ikke viderefører denne ideen til høsten. Høres ut som mye styr...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke ha vært nettopp. Er det på SFO kanskje?

SFO er også stengt i hele juli og uansett ikke for eldre barn enn 4.klassinger...

Anonymous poster hash: d0a93...07e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hei kg-damer,

Jeg har noe på hjernen jeg ikke får til å legge fra meg, og er nysgjerrige på deres meninger.

En hendelse fra min datter på skolen... De har startet en slags "gavegivning" på skolen der de har gaver med hovedsaklig ting de har laget selv, men noen har valgt å kjøpe noe i gave.

De går i femteklasse og er et trinn på ca 60stk. Før helgen hadde min datter fått en pakke med masse ballonger som alle synes var utrolig gøy selvfølgelig. Hun hadde gitt en ballong til flere som spurte i friminuttene, og ellers pakket den ned i sekken når timen begynte igjen. Noen hadde også vært nede i sekken hennes og hentet seg ballonger. Flere gutter hadde gått amok med ballonger, tullet og herjet osvosv. Dere kan jo se for dere selv hvordan det blir når en gjeng femteklassegutter herjer rundt i timen når de egentlig skulle sittet pent på plassen sin. Lærerne samlet trinnet og snakket om at dette var en uakseptabel oppførsel, forså å be min datter komme opp til de å unnskylde seg og love at det aldri skulle gjenta seg. De kom visst også med en tale foran alle at de håper hun har lært, og fikk regelrett kjeft foran alle elevene. Datteren min er en sjenert, stille og forsiktig jente som jeg vet dette var utrolig ubehagelig for, og nå gruer hun seg til å dra på skolen. Elevene har selvfølgelig kommet med kommentarer på alt dette til henne.

Synes dette var utrolig dårlig av lærerne å ta sånt opp foran alle elevene, og som om det er hennes ansvar hva andre velger å gjøre med ballongene? Skjønner dere hva jeg mener?

Hva burde jeg gjøre, og hva synes dere om det hele?!!!

Anonymous poster hash: 472b3...1ca

Det var veldig urettferdig mot din datter! Hun er ikke ansvarlig for hva andre gjør nei,og syns lærerne kunne hendvendt seg til alle uten å forlange at datteren din ba om unnskyldning(for hva egentlig? At hun fikk gave og ville dele med seg??)

Men. Du får jo ikke gjort noe med dette,og datteren din bærer vel ikke dette med seg?

Alle opplever urettferdighet iblant,sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinn henne opp!



Anonymous poster hash: 96996...c0b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var litt sløkt å gi datteren din skylden for at de andre barna STJAL ballongene hennes og lekte med dem. Det er overhodet ikke din datters feil at de andre barna ikke kunne oppføre seg i timen. Det er helt og holdent de andre barnas feil. Din datter har ikke gjort noe feil her. Hun ville bare være snill og dele. Men hun er som sagt ikke ansvarlig for andres oppførsel. Og lærerne burde ikke tatt dette opp foran hele klassen og så sette "stempel" på din datter.... Jeg hadde tatt dette opp med lærerne og lagt tyngde på at noen barn tok og stjal ballonger fra sekken hennes, og at hun er ikke ansvarlig for hvordan andre oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Ballongene er glemt når ferien er over. Ikke overanalyser. Barn overlever å bli kjeftet på, også urettferdig kjeftet på. Om du gjør dette til en sak, syr du puter umder armene hennes.... la det gå. Dog høres det ut som en slitsom og dyr ide læreren eller foreldrene (eller barna) har funnet på. Tenker at de ikke viderefører denne ideen til høsten. Høres ut som mye styr...

Dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal møte opp på skolen under planleggingsdagene rett før skolestart og ta tak i denne saken. Barna glemmer ikke sånt bare fordi det har vært sommerferie.

Anonymous poster hash: 09706...966

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffelattn

Lær datteren din om rasen lærere slik at hun forstår denne rasen bedre i fremtiden?

Samt, dersom det du skriver stemmer med hva som faktisk skjedde, ta det opp med læreren/lærerne som kun kjeftet på din datter og fortell at du/din datter synes det er veldig skjev fordeling av skyld og kjeft når 1 person må ta ansvaret i plenum for hva mange gjør - og om dette er en trend for hvordan disse lærerne løser uoversiktlige situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg ikke laget noen sak ut av. Ja, det er urettferdig, ja, jeg skjønner at det er mange bjørnemammaer her inne, men ærlig talt. Velg kampene. Dette er sannsynligvis glemt av resten av elevene når sommerferien er over, og jeg tror ikke det hjelper datteren din å lage et lite helvete, dette overlever hun nok.



Anonymous poster hash: 7c81e...488
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lær datteren din om rasen lærere slik at hun forstår denne rasen bedre i framtiden

Skal det aldri bli slutt på lærerhets?

Anonymous poster hash: 09706...966

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil datteren din? Vil hun ha en unnskyldning? Vil hun at de andre barna skal vite at hun ikke gjorde noe galt? Eller vil hun bare glemme det? Gjør som hun vil, og om hun vil glemme det, snakk likevel med den aktuelle læreren så vedkommende kan gå i seg selv og skjemmes.

Anonymous poster hash: d0933...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Skal det aldri bli slutt på lærerhets?

Anonymous poster hash: 09706...966

Ikke min mening å hetse lærere. Hadde det her vært snakk om setting leger eller gravemaskinarbeidere ville mitt innspill ha vært likt.

Poenget er altså ikke lærere, men datteren til TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært sommerferie i rundt 4 uker nå...



Anonymous poster hash: d824f...f55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...