Gå til innhold

Blir helt oppgitt av eksen min


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke å sladre, jeg ga beskjed om at dette var uønsket av far og orket ikke konflikter mer, så jeg sa at vi ikke kunne ha den avtalen lenger.

Jeg kaller det å sladre, du kunne bare latt vær å spørre dem uten å lage noe styr og fortelle dem det.

Anonymous poster hash: 29267...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kaller det å sladre, du kunne bare latt vær å spørre dem uten å lage noe styr og fortelle dem det. Anonymous poster hash: 29267...522

Og det hadde ikke vært feig overfor besteforeldrene, som tydeligvis aldri har vært noe annet enn rettferdige og fornuftige, å bare slutte å ta kontakt og late som ingenting? Hva hadde de tenkt og følt da, at barnebarnet kanskje ikke ville ha så mye kontakt med dem? Nei, jeg synes det er helt greit at de får vite hvem det er som har laget denne konflikten, nemlig sønnen deres.

Anonymous poster hash: 84662...3e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det hadde ikke vært feig overfor besteforeldrene, som tydeligvis aldri har vært noe annet enn rettferdige og fornuftige, å bare slutte å ta kontakt og late som ingenting? Hva hadde de tenkt og følt da, at barnebarnet kanskje ikke ville ha så mye kontakt med dem? Nei, jeg synes det er helt greit at de får vite hvem det er som har laget denne konflikten, nemlig sønnen deres.

Anonymous poster hash: 84662...3e3

Jeg er helt enig. Jeg forstår ikke hvorfor far i denne situasjonen skal bosse over foreldrene sine. De er voksne mennesker som ønsker kontakt med barnebarnet. Hva faen er galt med det?

Anonymous poster hash: 147eb...3aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tanke er at dette høres veldig urimelig ut av eksen din!

Men siden han ber deg om å ikke kontakte dem, fordi han skal spørre dem selv, så er det kanskje sånn at de ikke har ubegrenset barnevaktkapasitet? Sier de ja til deg, så sier de kanskje nei til ham? Sånn har vi det, mine foreldre kan ikke passe i hytt og pine, og da vil jeg faktisk heller at de sitter barnevakt for meg enn for min eks. Det får han ordne selv.

Hvis det ikke er noen slike grunner gjør han seg bare vanskelig.

Anonymous poster hash: 72dbf...fab

What she said

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ungene mine prøvd å "bosse" over meg og mannen på denne måten, ville det blitt månelyst og en real oppvask.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er du som er urimelig. Du bør skaffe deg egne barnevakter og bruke egen familie. Jeg forstår godt at han blir sur når du kanskje gjør det vanskelig for ham senere i sommer å få barnevakt .. Hvem skal hjelpe ham ? Dine foreldre ?? Voks opp og ta ansvar. Når man er alene med barn og har delt samvær bør du planlegge aktiviteter uten barn i dine friperioder. Jeg hadde reagert på om min eksbegynte bruke mine foreldre til barnevakt ..

Anonymous poster hash: ebb50...140

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har eks svigers ringt han og bedt han om å ta seg sammen og jeg har ikke hørt noe siden, så jeg antar at denne saken er ute av verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lærebokeksempel på en person som ikke evner å sette sitt barns behov forann sine egne. Ingenting er bedre enn at man klarer å opprettholde en kontakt og kommunikasjon med de personene som betyr noe for sitt barns liv. Slik som besteforeldre. Han sa ifra seg "retten" til å ha sine foreldre for seg selv den dagen han fikk et barn og de ønsket å ha dette barnet i sitt liv.

Det beste hadde vært om foreldrene hans satte skapet på rett plass og lekset den drittungen deres opp i at han ikke på noe som helst vis skal få sabotere deres og barnets tid sammen. Han snakker om respekt men velger altså å ikke respektere sine foreldre og sitt barns ønsker. Eneste årsaken til å ha noe som helst forståelse med ham er hadde vært om du konsekvent brukte foreldrene hans som gratis barnevakt for å slippe å ha så mye omsorg for barnet selv. Slik jeg kan forstå er dette ikke tilfellet, og ikke på noe som helst vis gir han inntrykk for at dette er problemet i hans øyne.

Dette er som et lite barn som ikke får all oppmerksomheten og må dele favorittleken med andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dere begge har en noe uheldig måte å kommunisere på - slik som Jørild beskriver godt.

Ja, det var unødvendig av ham å sette slike krav - men jeg synes også du virker overdramatiserende. Du kunne helt enkelt sagt at dette var noe han nesten måtte si til dem selv da det ble vanskelig for deg å nekte tid sammen med barnet om de ønsket det.



Anonymous poster hash: bfd45...2b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du lager mye krøll her. Han ba deg om å ikke spørre dem, og du ringer og "sladrer"/klager på det til dem, som om de har noe med deres dårlige forhold å gjøre. Det gjorde jo også forholdet dårligere. Ikke rart han er oppgitt over deg. En i min familie er skilt, og er helt klar på at all kontakt/avtaler vi har med barna ønsker han skal gå via ham. Det er fordi han ønsker å se foreldre, tanter og søskenbarn sammen med barna sine, han ønsker å se dem/oss mer enn før, han trenger barnevakt av dem av og til, og han syns hun bruker både sin egen og hans familie for mye som barnevakt. I tillegg samarbeider de dårlig, og hun ønsker at alt var som før skillsmissen (en stor, lykkelig storfamilie, der alle andre tar seg av barna hennes), og det irriterer ham. Litt urimelig, syns vi, at vi ikke kan avtale et kafebesøk for eksempel med eksen og barna, men helt ok det med barnevaktbiten.

Du må strengt tatt ikke være lojal mot din eks, men det er da i aller høyeste grad i din og barnas interesse at dere samarbeider godt. Han BA deg om å ikke spørre dem. Du ringte sporenstreks og fortalte det til dem. Besteforeldrene ønsker sikkert å se barnebarna mest mulig, og det virker som du utnytter det.



Anonymous poster hash: 24d6c...5be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Din eks er urimelig. Foreldrene hans har sin rett til å ha barnebarnet når de selv ønsker det..

Har selv hatt god kontakt til moren til en eks jeg hadde og hun hadde barnebarnet ofte. Faren selv stilte jo ikke opp så!

Du gjorde det rette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...