Gå til innhold

Blir helt oppgitt av eksen min


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Det der er jeg faktisk veldig enig i. Det blir ikke så lett for en ny partner heller, nå foreldrene hans har eksen på telefonen eller på døra i tide og utide.

Anonymous poster hash: c595c...bf3

Velger du en ny partner så velger du eksen med fordi at eksen er mor eller far til barnet. Ny partner må lære seg å leve med at noen ting gjør man for barnets beste.

Anonymous poster hash: 147eb...3aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, heldigvis er jeg ikke din eks. Men jeg kan godt forstå at han ble en eks hvis du har så liten respekt for hans ønsker. Hvis det var elles venner eller noe kunne jeg forstått deg. Men det at du tar deg den friheten med hans foreldre, når han selv har sagt at han ønsker at du lar være, det kan jeg virkelig ikke forstå. Og så tar du i tillegg kontakt med dem pga. den mailen han sendte, og klager om den. Det at de sier ja til å hjelpe deg, betyr ikke at det du gjorde var rett. Det er HANS foreldre. Du forpester jo bare samarbeidet slik som du holder på, tenk heller på datteren din og hva som er best for henne! Ikke bare deg selv!

Anonymous poster hash: 9481a...479

Øøøøøhhhhh..... Han EIER ikke foreldrene sine altså...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heldigvis er jeg ikke din eks. Men jeg kan godt forstå at han ble en eks hvis du har så liten respekt for hans ønsker. Hvis det var elles venner eller noe kunne jeg forstått deg. Men det at du tar deg den friheten med hans foreldre, når han selv har sagt at han ønsker at du lar være, det kan jeg virkelig ikke forstå. Og så tar du i tillegg kontakt med dem pga. den mailen han sendte, og klager om den. Det at de sier ja til å hjelpe deg, betyr ikke at det du gjorde var rett. Det er HANS foreldre. Du forpester jo bare samarbeidet slik som du holder på, tenk heller på datteren din og hva som er best for henne! Ikke bare deg selv!

Anonymous poster hash: 9481a...479

Og, det er ikke bra for datteren å ha god kontakt med besteforeldrene?

Anonymous poster hash: 147eb...3aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg har et utmerket forhold til mine eks-svigerforeldre. De hjelper meg innimellom med pass av datteren vår og de låner henne av og til når hun er hos meg. Jeg spurte min eks om han kunne overta datteren vår et par dager før avtalt tid i sommer, og det hadde han ikke mulighet til, noe som seff er helt ok. Men det jeg reagerte på er at han ber meg om å ikke spørre hans foreldre, da han kommer til å trenge hjelp fra dem selv i sommer.

Jeg ringte de for å høre hva de mener. De ble rett og slett sinte fordi de mener at han ikke kan bestemme hvordan de disponerer tiden sin og fordi de har lyst til å være med barnebarnet så mye som mulig. Jeg skulle derfor bare komme med henne.

I går fikk eksen min nyss i at de skal hjelpe meg, og sendte meg DEN mailen, hvor han kaller meg respektløs osv...han er kjempe sint. Jeg ringte til foreldrene hans og fortalte om mailen og sa at vi ikke kunne ha samme kontakten lenger, da jeg ikke orker mer krangling.

Det var de totalt uenig i, og de mener at de fremdeles skal hjelpe meg og at jeg bare skal svare han med at vi har en avtale.

Jeg syns det er så trist at det skal være slik som dette....helt tragisk at han lager så mye krøll rundt dette. Han burde jo bare være glad for at datteren hans får se besteforeldrene sine. Dette er samme eksen som nektet datteren vår å ta med sine egne ski på skitur med meg som hun hadde fått til jul av han og samboeren.

Hva tenker dere? Jeg hadde vært kjempe glad hvis han kunne hatt like god kontakt med mine foreldre.

Lytt til besteforeldrene du :-)

De sier nok fra om det ikke passer.

Men,en ting : syns ikke du skal involvere de så mye med krangling mellom deg og eksen!

Forhold deg ryddig til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Ok, jeg bare prøver å få fram at jeg virkelig forstår eksen din. Jeg hadde aldri godtatt slik oppførsel i det hele tatt. Et nei er et nei! Det som virkelig er skremmende er hvor liten forståelse du har for hans situasjon. Man bør klare å forstå begge parter her. Jeg har forståelse for din situasjon, det er behagelig med et par dager ekstra barnefri. Men dette bør du ærlig talt planlegge selv, nøkkelen til et godt samarbeid er planlegging. Som sagt, jeg forstår situasjonen din, men han får min sympati. Dere hadde en avtale, så passer ikke den avtalen for deg, og når han så ber deg lar HANS foreldre være i fred, så går du og maser på dem.

I framtiden ville jeg planlagt bedre om jeg var deg. Det vil være det beste for alle parter, ikke minst datteren din!

Anonymous poster hash: 9481a...479

Eh. Ærlig talt så undervurderer du besteforeldrene her. Tror du de er så tafatte at sønnen styrer dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig si jeg synes det er respektløst når han ber deg ikke å spørre og du likevel gjør det. Og attpåtil viser du dem mailen du fikk?? Det er hans foreldre. Det er flott at dere har et godt forhold, men den gangen hanber deg ikke spørre dem gjør du det likevel. Høres jo ut som de hjelper deg mye til vanlig likevel, så om du viste det ble konflikt ville jeg holdt meg for god til å spørre dem.

Anonymous poster hash: 29267...522

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du likt om han gjorde det samme med dine foreldre, som du med hans?



Anonymous poster hash: 4c628...196
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du likt om han gjorde det samme med dine foreldre, som du med hans?

Anonymous poster hash: 4c628...196

Det har hun jo sagt et par ganger i tråden alt da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du likt om han gjorde det samme med dine foreldre, som du med hans?

Anonymous poster hash: 4c628...196

Det hadde vært helt fantastisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er foreldrene? Min mann har godt voksne foreldre og han er veldig forsiktig med å be de om å passe barnet, fordi han vet at de ville aldri sagt nei - uansett om de var slitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers synes jeg det er å gå fullstendig over alle grenser, å dra foreldrene inn i konflikten og i bunn og grunn sette de opp mot sin egen sønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farfar er pensjonist, en meget sprek en, farmor jobber fulltid. Jeg har ikke dratt dem inn i konflikten, jeg fortalte dem bare at avtalen vi har ikke kan gjennomføres fordi eksen min ikke ville det. Jeg spurte dem ikke om pass, det var de som ville selv om sønnen deres er i mot det. Jeg sa at det kom til å bli bråk, men de mener at dette har ikke sønnen deres noe med. Derfor viste jeg dem mailen jeg fikk og de vil fremdeles hjelpe meg og sier at jeg skal ignorere hva han sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farfar er pensjonist, en meget sprek en, farmor jobber fulltid. Jeg har ikke dratt dem inn i konflikten, jeg fortalte dem bare at avtalen vi har ikke kan gjennomføres fordi eksen min ikke ville det. Jeg spurte dem ikke om pass, det var de som ville selv om sønnen deres er i mot det. Jeg sa at det kom til å bli bråk, men de mener at dette har ikke sønnen deres noe med. Derfor viste jeg dem mailen jeg fikk og de vil fremdeles hjelpe meg og sier at jeg skal ignorere hva han sier.

Eh.. Du spurte ikke om de kunne passe? I HI står det jo tydelig at DU ringte dem.

Anonymous poster hash: 44169...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh.. Du spurte ikke om de kunne passe? I HI står det jo tydelig at DU ringte dem.

Anonymous poster hash: 44169...db8

Ja for å fortelle dem at jeg ikke kan spørre dem om hjelp lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for å fortelle dem at jeg ikke kan spørre dem om hjelp lenger..

Trodde det var andre samtalen...

Anonymous poster hash: 44169...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, to samtaler: en for å fortelle at eksen min hadde gitt beskjed om at jeg ikke får spørre foreldrene hans, og to etter mailen når han fant ut at de ville passe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, to samtaler: en for å fortelle at eksen min hadde gitt beskjed om at jeg ikke får spørre foreldrene hans, og to etter mailen når han fant ut at de ville passe henne.

Så du "sladret" til foreldrene hans om at han ikke ville du skulle spørre dem, er ikke det å be om intriger med FAR til barnet ditt? Eller har jeg misforstått? Supert at du har et godt forhold til dem, men jeg synes du bør ha respekt for far også.

Anonymous poster hash: 29267...522

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette vært min sønn som hadde nektet meg å se barnebarnet mitt når det passet meg, hadde jeg blitt skikkelig sur.. snakk om å umyndiggjøre de stakkars besteforeldrene.

Ts, neste gang holder du konflikten mellom deg og x'n utenom. Besteforeldre vil stille opp så la de gjøre det.. men husk din x er deres sønn.

God sommer

Anonymous poster hash: 4c9f6...d82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å spørre besteforeldrene til min sønn på begge sider når det passer meg, og når jeg har lyst til det. Om faren protesterer så er det hans problem, og noe jeg ikke gidder å høre på. Han får ta det med sine foreldre.



Anonymous poster hash: 147eb...3aa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du "sladret" til foreldrene hans om at han ikke ville du skulle spørre dem, er ikke det å be om intriger med FAR til barnet ditt? Eller har jeg misforstått? Supert at du har et godt forhold til dem, men jeg synes du bør ha respekt for far også.

Anonymous poster hash: 29267...522

Det er jo ikke å sladre, jeg ga beskjed om at dette var uønsket av far og orket ikke konflikter mer, så jeg sa at vi ikke kunne ha den avtalen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...