Gå til innhold

Sunn dessert/ kosemat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Halvtint jordbæryoghurt med havreputer :)

Har du gode tips til sunn dessert/ kosemat?



Anonymous poster hash: 85c72...9cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke akkurat sunnhetsgraden men.. har laget en slags marsipan- konfekt idag.

Blandet tørkede aprikoser med fettredusert mandelmel, formet til kuler og hatt over sukkerfri smeltet mørksjokolade som stivner.

Fremgangsmåten var å la aprikosene trekke i kokt vann en stund til de ble myke og mosbare. Så moste jeg de ebst mulig med hjelp av kniv og hadde i melet. Knadde dette sammen til en deig, og tilsatte noen dråper vanilje stevia.

Satte det i kjøleskapet noen timer, og tok de så ut og formet til kuler som deretter ble trukket i sjokolade. Jeg drysset kokos på, men hakkede nøtter er og godt.

En annen variant er å blande mandelmelet med eggehviter til en marsipan deig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplebiter med kanel, rå eller varmet i ovnen.

Biter med banan med litt varmet, mørk sjokolade helt over.

Cookies laget av havregryn, most banan, litt kanel og evt. litt tørkede eller ferske blåbær. Moss bananer i en skål og bland i havgregrynet og det andre til en fast masse, form på bakepapir og stek til de er gyldne.

Anonymous poster hash: 51581...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg lagde hjemmelaget iskrem her en dag.

Tok et par modne bananer og kuttet opp og la i fryseren. Tok dem så ut og hadde i food processor sammen med litt kokosmelk, et par skjeer mandelsmør og vaniljeessens. Går også an å ha i kakaopulver for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mary Quant

Frisk mango :spise:

Frisk eller hermetisk ananas i biter

Jeg blir aldri lei av det ... i tillegg til friske bær. De selger utrolig gode blåbær for tiden.

Da får du i deg masse gode næringsstoffer i tillegg til at det smaker fantastisk godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan dere ikke fortsette på den tråden som allerede inneholder en haug med forslag? Er det noe poeng å ha dusinvis med tråder med samme tema, og samme svar?



Anonymous poster hash: 801dc...10b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Hvorfor kan dere ikke fortsette på den tråden som allerede inneholder en haug med forslag? Er det noe poeng å ha dusinvis med tråder med samme tema, og samme svar?

Anonymous poster hash: 801dc...10b

Folk må få lov å starte de trådene de vil selv.

Det mest irriterende å lese er alle de som ber folk gå tilbake og lese i gamle tråder før de starter nye.

Noen ganger er det befriende å starte nye tråder - selv om spørsmålet er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...