Gå til innhold

Har spist 5 sjokolader i dag + ostepop og brus!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan begynte sukkersuget hos dere? Pga slutt med kjæreste, deppa eller?

Hva veier dere nå og før dere bynte med sukkercrush?

Jeg er 26 år, jente, 165 cm og 100 kilo :-OAnonymous poster hash: 2b379...a5c

Støvsuger mitt startet etter at jeg ble mor.

Jeg blir helt utslitt etter en hel dag med baby, så kjenner kroppen skrike etter rask energi.

Jeg nyter forøvrig sjokolade med god samvittighet, etter at jeg har spist ordentlig mat.

Så mitt tips til alle, er at en bør kose seg med godsaker etter at man har fått i seg ordentlig mat.

Da vil en ikke komme til å overspiste feil mat.

Jeg går ofte lange turer for å gjøre meg "fortjent" til godbitene senere;)

Fungerer veldig bra vektkessig, så lenge jeg jobber for ckaloriene jeg putter i meg.

Det er forøvrig lov å kose seg litt hver dag. Men da skal en ikke overdrive.

Anonymous poster hash: 88835...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silverstream

Kjøp mørk sjokolade, da orker du ikke så mange biter av gangen. Eller hva med Nutrilett barer, det er jo som måltider med vitaminer og mineraler.

Ja, det hjelper hos meg hvertfall, synes ikke ren mørsk sjokolade med over 70% kakao(har en med 86% i skapet nå!) er noe godt i det hele tatt. Blir faktisk litt sånn småkvalm av det. Så da holder en rute i massevis når jeg kjenner at søtsuget er på det værste.

Hos meg funker det ikke å kutte sjokolade helt ut, da jeg har dårlig viljestyrke. Hadde jeg ikke hatt noe som helst av sjokolade i skapet, så hadde jeg sikkert vært halvveis til butikken nå ;)

Men ved å spise den kvalmende mørke sjokoladen, så håper jeg på å bli kurert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Hvordan begynte sukkersuget hos dere? Pga slutt med kjæreste, deppa eller?

Hva veier dere nå og før dere bynte med sukkercrush?

Jeg er 26 år, jente, 165 cm og 100 kilo :-O

Begynner å bli en del år siden nå ja, veide fantastiske 50kg før jeg dro til USA og klarte selvfølgelig å legge på meg der borte(nesten umulig å ikke gjøre det ...). Så er vel etter det at søtsuget kom for alvor. Husker at jeg godt kunne gå innom butikken og kjøpe med meg boller og sjokolade etter skolen. Nå veier jeg 15kg mer ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier ikke så veldig mye, men jeg kan spise UTROLIG mye usunt når jeg først er i gang og kan spise snop hver dag (store mengder), men med en gang jeg legger på meg et par kg, begynner slankingen, slanker meg ned til den vekten jeg hadde, også tillater jeg meg selv til å spise masse usunt, for så å slanke meg. Jeg er håpløs! Veier cirka 49 kg, og er 162 cm høy.



Anonymous poster hash: b51db...bd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg skriver UTROLIG mye sunt, så er det dette jeg kan spise på en dag: junkfood fra kiosk, potetgullpose, en liter med is, 5 rosinboller og en stor wraps med biffkjøtt. Etterpå føler jeg meg kvalm og har så dårlig samvittighet at halve kunne vært nok.



Anonymous poster hash: b51db...bd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid vært ei som er glad i søtsaker. Spiser heller sjokolade enn f.eks middag. Men det ble vel litt mye søtsaker og lite trening for et par år siden, da var jeg 90 kg og 170 cm, nå prøver jeg å begrense meg litt, og er heldigvis nede i 65 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også spise mye sjokolade og annet usunt. I dag har jeg kun spist rundt 70-80 gram sjokolade, men dagen er fortsatt ung. Det er tross alt fredag i dag :fnise: Det er ikke det at jeg spiser mye godteri hver dag, men jeg må ha noe. Litt sjokolade hver dag blir en del i lengden.



Anonymous poster hash: 3977c...66c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig i perioder; av og til kan jeg spise kjempesunt f.eks cottage cheese, grønnsaker, frukt og sunne middager. Andre uker lever jeg på drittmiddager og tar meg gjerne en japp etterpå og har fortsatt søtsug senere på dagen.

Sukker er litt som røyking ved at kroppen faktisk blir avhengig samtidig som det er en vane man har ved å lete i kjøkkenskap etter godteri eller hive med seg den ekstra sjokoladen på butikken, så det å slutte er hardt.

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser et par ruter mørk sjokolade daglig. I helgen har jeg "lov" til å spise brød, pasta og godteri om jeg vil det. Som regel blir det til at jeg maks spiser en plate med mørk sjokolade ala 100 g. Jeg har vel en slags sperre som hindrer meg å spise dritt, får så dårlig samvittighet!

Dere som fråtser, hvordan holder dere ut? Jeg hadde blitt spist opp av dårlig samvittighet og tanker om en blubbete kropp. Fysj



Anonymous poster hash: d486a...a3e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser endel sjokolade jeg også, opptil en halvkilo i uka.... Og mye brus uten sukker. Vekten holder seg da, 60 kg, 164 cm høy.

Anonymous poster hash: 6bf7c...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjalp det kun å slutte helt med sjokolade og annet med sukker i. Det høres hardt og brutalt ut, men jeg har aldri hatt det bedre! En bit med 86%-sjokolade er alt jeg behøver, hvis jeg merker et snev av sug i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svop.. 2 plater med 200g sjokolade ned i magen :O på under 3 timer

Anonymous poster hash: 2b379...a5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er veldig avhengighetsskapende. Men vi får bare beskjed om å ta oss sammen, og ha viljestyrke. Mens alle viser forståelse for de som røyker eller bare MÅ ha morgenkaffen. Jeg vil påstå dette er like vanskelig å slutte med som røyk og alkohol, men vi blir ikke tatt på alvor. Kjipt ja.

Anonymous poster hash: 7bba9...4f8

Jeg har ingen forståelse for røykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se det er fler som meg! :P Jeg er en skikkelig sjokoman, elsker sjokolade!! Ingenting gjør meg så glad som sjokolade, uansett hvor gørr og lei jeg er, får alltid sjokoladen frem et smil om munnen.. :P

Jeg sluttet å røyke for et halvt år siden, det er vansklig men det går greit. Men har ikke sjans til å slutte å spise sjokolade! Det kan gå maks 3-4 dager.. For meg er det mye verre å slutte med sjokolade enn røyk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoman her også! Eller trøstespiser kan man kanskje si? Spiser alt for store mengder mat på generell basis, også kommer det perioder hvor mengden sjokolade, kaker osv bare øker og øker. Jeg spiser for å dempe stress, angst og kjedsomhet. Ja, også for å kose meg da ;) (er det ikke rart hvordan man kjenner endorfinene (eller hva det nå enn er sukker trigger) bre seg i kroppen når man setter tennene i en etterlengtet sjokolade??)

Men i går nådde jeg bunn og tenkte "dette går faktisk ikke mer. Du er gravid, du MÅ ta deg sammen!". Så nå har jeg laget meg kostholdsdagbok her inne, jeg har handlet inn masse sunn mat og jeg holder på å skrive en plan på hvordan jeg skal klare å opprettholde et sunt kosthold samt få bukt med trøstespisinga :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klarer du ikke å slutte med sjokolade så vil jeg anbefale å lage din egen med rå kakao, og et sunt søtningsmiddel. Rå kakao er sunt og du kan selv bestemme hvor mørk du ønsker den. Nydelig å blande inn for eksempel mandler eller nøtter også. Kjøp her for eksempel: http://www.naturalis.no/kakao

Kan blande inn kakaonibs i tillegg til kakaopulveret også for å få en crunchy konsistens.



Anonymous poster hash: 73292...fd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åh, når vi først snakker om sjokolde, kan jeg meddele at jeg fikk det gigantiske påske egget stapp fullt med sjokolade... Sa fra at jeg ikke ville ha påske egg med godteri, siden jeg har spist altfor mye skokolade i det siste, men det gikk visst ikke inn, nei.. Blir vansklig å holde seg unna nå. Skal by alle venner og familie på påske egget mitt, så jeg slipper å spise alt selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store planer om å kjøpe løsvekt nøtter med sjokolade og yoghurt nøtter i morgen. Og de med kanel på. Det blir min påske godt. Jo og de aprikosene med yoghurt trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...