Gå til innhold

Hva hadde du innvilget deg til baby nr.2?


Stinelin

Anbefalte innlegg

Kjøpte stokke daybed, synes den var så fin :-) Ellers så kjøpte jeg nytt bæresjal og bæreomslag, litt jentetøy (har gutt fra før), noe nytt ulltøy og stelleveske.

Ny tripp trapp med newborn-sett fikk hun til jul og det har vært veldig praktisk :-)

Anonym poster: a7dbddbdab2e5509a145a9565c2ba1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh, der sa du noe!:)

Neste baby kan få Juno-seng!!! Så fremt vi kan bruke alt det andre utstyret!;) Kan lett forsvare en Juno-seng når man har vogn, bilstol etc!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting annet enn mer ullklær i små størrelser siden yngstemann er høstbarn, mens broren ble født om sommeren. Ellers har vi alt vi trenger, og jeg kan ikke fordra å bruke mer penger enn jeg må i denne fasen - det brukes så kort likevel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er mer gledesdreper nå, Ciara. Jeg kan nemlig ikke komme på noe som jeg ville "innvilget" meg selv til en eventuell baby nr 2. Jeg føler vi har det meste vi trenger, og vi har heller kjøpt kvalitet enn kvantitet på det vi har. :)

Men, skulle vi få et barn til, og det viser seg å være ei jente, så blir det nok til at hun får nye klær og nytt sengetøy. Det aller meste vi har nå er veldig "guttete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt ot: hva er forskjellen på juno-seng og kili-seng?

Har aldri rotet meg til å sjekke hvorfor den har to navn, er samme sengen...:) Lurer på om de gav den nytt navn da den ble "relansert" eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops, var jeg gledesdreper nå? ;)

:fnise:

Om jeg skulle være så heldig å få en unge til ville jeg unne meg en bærejakke herfra: zoli.fr

Vi har også stort sett "alt" allerede, og er veldig fornøyd med det vi kjøpte/fikk/arva til førstemann av utstyr og klær, men jeg ville satt opp autosøk på finn og prøvd å få tak i en sånn bedside crib brukt, eventuelt kjøpt en ny. Kikka på den sist, men syns den var altfor dyr. Nå tenker jeg at forbedret nattesøvn definitivt er verdt noen lapper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville det blitt til nr. tre for meg da. Jeg ville ha kjøpt en hengevugge ala mawok eller lignende til å ha til soving på stuen. Vi hadde bare vognen inne og det ble litt stress egentlig. Jeg ville også ha investert i en skikkelig vognpose, vi hadde noen vi kjøpte brukt som hele tiden gikk i stykker (dun over alt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er nesten syv år siden forrige barn kom til verden og det var en jente, mens knotten i magen er en gutt, blir det litt handling nå også.

Vi har vugge og skal etterhvert få sjekket tilstanden på vogna for å se om denne fortsatt er brukbar. Vi har også vognposer, noe ulltøy og andre nøytrale ting som tepper og sengetøy.

Resten er kastet, gitt bort eller rett og slett så rosa at jeg neppe har lyst til å brukke det til gutten :fnise:

Sånn sett handler det shoppingen mer om en dyd av nødvendighet enn at jeg unner meg noe nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops, var jeg gledesdreper nå? ;)

Jeg tror jeg er mer gledesdreper nå, Ciara. Jeg kan nemlig ikke komme på noe som jeg ville "innvilget"

Nei nei, det kommer jo helt an på hva man har fra før, og hva man har savnet. :)

Har man det man trenger er det jo ingen vis å handle for å handle liksom. Vi var så usikre på hva som egentlig var nødvendig at vi droppet ting som kunne vært kjekt å ha. Siden vi reiser endel hjem til mora mi er det veldig praktisk å ha noe utstyr stående der, for å slippe å fylle bilen med f.eks vogn. Da blir det litt ekstra, men vi kjøper alltid brukt om det er mulig, så prisen blir som regel overkommelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, der sa du noe! :)

Neste baby kan få Juno-seng!!! Så fremt vi kan bruke alt det andre utstyret! ;) Kan lett forsvare en Juno-seng når man har vogn, bilstol etc! ;)

Selv om Kili/Junosengen er veldig fin å se på så er den utrolig upraktisk siden bunnen ikke kan heves. Om man har en baby som man må ta opp av senga ørten ganger i løpet av kvelden/natt så går det hardt utover både rygg og håndledd! Det har jeg og mannen smertelig fått erfart.

Vi skal ha en vanlig sprinkelseng til nestemann! :Nikke:

Endret av Mohair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang (om det blir :fnise: ):

- Stokke tripp trapp og new born settet

- En annen type bilstol enn maxi cosi

- Ny emmaljunga edge duo (så sant det var sommerbarn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om Kili/Junosengen er veldig fin å se på så er den utrolig upraktisk siden bunnen ikke kan heves. Om man har en baby som man må ta opp av senga ørten ganger i løpet av kvelden/natt så går det hardt utover både rygg og håndledd! Det har jeg og mannen smertelig fått erfart.

Vi skal ha en vanlig sprinkelseng til nestemann! :Nikke:

Kommer nok ikke til å bruke den til spedbarn allikevel, der er jeg altfor frelst av løsningen med å ta av en side på sprinkelsenga, og ha denne inntil min side av sengen!:jepp:

Tenkte når barnet skal flyttes på eget rom, da er de jo ofte såpass store at man vil senke bunnen uansett..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg ei vogge til som jeg kan ha på stua til dagsoving. Sist bodde vi i en liten leilighet på ett plan, nå er stue og soverom på to forskjellige plan. Kanskje bare kommer til å bruke Emmaljunga Quadroliften vi har fra før.

Ønsker meg også adapter til bilstolen/vogna og slynge, for å gjøre ting litt lettere mtp at jeg har ei lita ei fra før. Og koppholder til vogna!

Newborn-setet til Stokkestolen hadde også vært kjekt, men kommer ikke til å bli prioritert. Kanskje vi kan ønske oss den til navnedagen...?

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang (om det blir :fnise: ):

- Stokke tripp trapp og new born settet

- En annen type bilstol enn maxi cosi

- Ny emmaljunga edge duo (så sant det var sommerbarn)

Bare lurer: Hvorfor vil du ikke ha maxi cosi? Jeg hadde den og var strålende fornøyd med den

Jeg vil også kjøpe meg en lettere trille, med liggestilling. Kjøpte en billig paraplytrille til 1.mann, men den var umulig å trille med.

Anonym poster: c160be963b8d564c61f1ec061a4fa806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi lager ikke barn som trives i vogn vi, noe som i grunn er helt greit altså, så til andremann spanderte jeg på meg mer bæretøy, an mass! Sjal, meitaier, formsydd...Ahhh, himmelen!

Stokke newborn set kjøpte vi også, men minsten HATET det! Vi trodde vi kom til å få SÅ bruk for det, men det var bortkastede penger. Vippestolen var MYE bedre likt. Nye tøybleier kjøpte jeg også, fordi jeg hadde lyst å starte med formsydde, og alle bleiene i small etter storebror var solgt.

Skulle vi mot all formodning få en til, ville jeg kjøpt en hengevugge a'la Natures sway til han/henne.

Anonym poster: 7ddd0744fb617862e7e84fb2c795b27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang (om det blir :fnise: ):

- Stokke tripp trapp og new born settet

- En annen type bilstol enn maxi cosi

- Ny emmaljunga edge duo (så sant det var sommerbarn)

Lurer også på det med maxi cosi. Vi har ikke det altså, bare er nysgjerrig:)

Emmaljunga edge duo er absolutt en vintervogn. Mener du noe annet siden du vil ha den til sommerbarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun ikke vil ha maxi-cosi kan komme av at det ikke passer i bilen, f.eks.

Seter har ofte forskjellig "helling", som gjør at noen seter blir stående slik at ungen får for bratt sitteposisjon..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newborn-setet til tripp-trapp er for 0-6 mnd, opp til 9 kg. Så hvis man skal ha det, bør man ikke vente for lenge, brukdperioden er relativt kort fra før. Har det, og veldig fornøyd- men hadde ikke kjøpt det til 3-4 mnd unge likevel.

Jeg har til nr 2 kjøpt newborn-setet, ny bæresele, badebalje med stativ så slipper å stå på huk, litt klær, alle barn må få LITT nytt. Og så har jeg kastet alle ullklær med bæsjflekker og grå armer, litt luksus det da, men ville ikke ha nydelige barnet mitt i andres flekkete tøy støtt... Ny vinterpose fordi gamle ikke tålte vasken, det er ok bare 1200. Ny madrass og nytt soveskinn til sengen. Himmel til sengen, helt unødvendig men veldig pent :)

Endret av ViljaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...