Gå til innhold

"Fersk" krabbe, kokt


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt en kongekrabbe i ferskvaredisken på smarklubb. På den står det " fersk kongekrabbe". Skal den kokes eller er den kokt allerede? Den er rødlig og hvit på skallet. Kjøttet er også hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er kjøtter helt hvitt og fast, eller litt gjennomskinnelig?

Er det hvitt og fast er den kokt, hvis ikke er beina bare fryst rå.

Det vanligste er at krabbe selges kokt, og fryst.

De gangene jeg har fått rå krabbe, har mine kolleger selv fryst den rå.

Endret av pulverheksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jeg helt på bærtur her når jeg innbiller meg at krabber er blant de dyra som pleier å bli kokt levende? på lik linje som hummer og kreps? :sjenert: (skjønner det er altfor lenge siden jeg har spist hjemmefisket krabbe...) :ler:

hvordan dreper de ellers krabbene før de fryser dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jeg helt på bærtur her når jeg innbiller meg at krabber er blant de dyra som pleier å bli kokt levende? på lik linje som hummer og kreps?  :sjenert: (skjønner det er altfor lenge siden jeg har spist hjemmefisket krabbe...)  :ler:

hvordan dreper de ellers krabbene før de fryser dem?

De blir kokt levende, ja. Noen legger dem i frysen først, for å bedøve dem, det gjør ikke jeg. Har dem en og en i fosskokende vann. Vet ikke hva som er verst å bli fryst levende eller kokt...

Når det gjelder kongekrabbe så spises ikke innholdet i skallet.

Krabben blir delt i to levende(den dør brått for å si det slik) sånn at det er lett å få løs beina og så blir de kokt eller fryst rå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttet er helt hvitt henger liksom ikke helt fast skallet. Tror den er kokt, går det ann smake på kjøttet vil jeg kjenne det da om den er fast i "fisken" så er den kokt? Kan den fryses selvom den er kokt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som krabben er kokt, de kan fint fryse den.

Kokt kongekrabbekjøtt er også "trevlet" dvs deler seg opp i lange tråder, på en måte.

Bare klipp opp et bein på langs og se etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...