Gå til innhold

hvor skal valpen sove?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke en valp skal ligge alene. Den har nettopp blitt tatt fra mor og søsken til et fremmed sted. Den er bare en liten baby, og det er helt unaturlig for den å ligge alene.

Mange anbefaler bur, men det er mer for eiers bekvemmelighet enn for valpen. Hvis du ikke vil ha den i sengen, så ville jeg lagt til en hundeseng nedenfor senga der du ligger slik at du lett kan ta hånda ned og klappe den beroligende om den begynner å sutre. Ha gjerne også på den et litt langt bånd, slik at hvis den blir urolig og må tisse i løpet av natten så vil rykkinga fra båndet vekke deg og du kan løpe ut med den.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid hatt bikkjene i fotenden i senga, jeg. Har små selskapshunder så de tar ikke stor plass.

Gjorde dette også med den nye valpen (6 mnd) men det viser seg at hun er en egen liten sak, som til og med når hun har valget foretrekker å ligge i hundesenga si på gulvet. Skal innrømme at det er litt befriende - spesielt siden hun har valgt det selv og jeg har sluppet styret med å tilvenne henne det.

Så, for meg går begge deler bra, men vær bevisst på hvordan valgene du tar på kort sikt påvirker hunden på lang sikt. Den vil bli meget forvirret hvis du lar den ligge i sengen din av og til, mens neste dag er det streng beskjed om å ligge på gulvet. Kanskje er du heldig og får en selvstendig en som min som selv kan finne på å legge seg i gangen alene uten å stresse med hvor resten av flokken er blitt av.

Jeg har ingen problemer med dette. Min sov i sengen det første året:) Når jeg flyttet inn med min x så måtte hun ligge i hundesengen på gulvet. Hun har alltid hatt hundeseng på gulvet og gjerne flyttet seg fra seng til hundeseng og gulv. Nå har jeg boddd alene igjen i to år, og i disse to årene så har hun sovet i sengen min ca 3 - 4 ganger i uken i snitt. Når vi legger oss, setter hun seg i sengen mens jeg legger meg i min seng, så ser hun på meg. Da sier jeg enten okei da, hopp opp, eller nei, gå å legg deg. Ikke noe problem for hunden i det hele tatt:)

Anonymous poster hash: 54d3d...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Vi kjøpte hundeseng når vi fikk valp, og den skulle absolutt ikke i senga! Det varte et kvarter med piping, å nå 4 år etter ligger han mellom oss i senga under dyna på armen til mammaen sin :P

Kan gjerne ha et bur også, men jeg annbefale på det sterkeste å ha døra oppe så mye som mulig hvert fall. Vi har bur stående i stua som han har hatt siden han var par mnd og har alltid hatt døra oppe, og hver gang vi har tantebarn eller noe på besøk og han vil vre alene går han der å legger seg :) Rett og slett hans fristed :)

Dere må ha stor seng, med plass til to voksne og to hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ha stor seng, med plass til to voksne og to hunder.

Har vanlig dobbeltseng, men hvor i teksten står det at jeg har to hunder? :P Har bare en, men når venninna mi er på besøk med sin hund er det faktisk oss to og bikkja mi og hennes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Har vanlig dobbeltseng, men hvor i teksten står det at jeg har to hunder? :P Har bare en, men når venninna mi er på besøk med sin hund er det faktisk oss to og bikkja mi og hennes :P

Du skriver at valpen (hunden) ligger på armen til mammaen sin ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at valpen (hunden) ligger på armen til mammaen sin ;).

Ja, mammaen er jo meg da :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...