Gå til innhold

Ting du ikke tenkte på da du skaffet katt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At hunnkatter driver og fanger mus og fugler og drar dem med inn i huset for å vise dem fram. Pga instinktet med å mate/trene opp kattunger. (Noen som har hannkatter som kommer med mus forresten?)

At langhårete katter med løs mage ofte trenger hjelp med vaskingen der bak...

Noen flere?

Hilsen ekstremt musefangende hunnkatteier med kattedør og langhåret (av og til stinkende) hannkatteier...



Anonymous poster hash: 812dd...099
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kattefaen som vekker deg grytidlig eller midt på natta for kos eller å bli sluppet ut.

Anonymous poster hash: 1cd04...409

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannkatter kommer også hjem med byttet å skal dele med flokken!



Anonymous poster hash: f311c...754
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hatt en hannkatt som var veldig flink til å dra med seg døde fugler, mus og lemen inn, de ble gjerne lagt pent på kjøkkenbordet i tillegg :fnise:



Anonymous poster hash: d31e9...0e4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste med å ha katt, er at de ikke lever så lenge og at det er så uendelig trist og tomt når de blir borte.

Anonymous poster hash: 4fb1e...9af

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

simons+cat.png

Stalking og monoton mjauing fra jeg kommer inn døra til jeg får tømt en pose våtfor i skåla!

At det var lurt å ta til seg en voksen (omplasserings)katt; han var jo helt husren!



Anonymous poster hash: 11aeb...0b3
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silverstream

Er nok ikke bare hunkatter som drar med seg presanger inn ;)

Forøvrig har jeg aldri opplevd dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gavene på døra.

At katter også kan bli allergiske.

Langhåra katter = mye hårballer i retur.

Anonymous poster hash: 929ce...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg burde ha flere vannskåler, og at de ikke burde stå ved maten. Katta drakk nesten ikke den første uka stakkars.



Anonymous poster hash: 3cd3d...9b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hannkatten som fanget mus her i gården. Jenta fanger bare marihøner og mark..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på at økonomien min skulle bli helt rævkjørt pga sykdom/skade. Har vært hos dyrlegen 16-17 ganger siden september. Selv med forsikring! Forsikringen dekker ikke taxi f.eks og siden klinikken ligger litt avsides til så orker jeg ikke å gå opp og ned.

Tenkte heller ikke på at katten kom til å ha diare i varierende grad (noen ganger er får hun flytende avføring, andre ganger bare løs)så hun må vaskes nesten hver dag.

Men hun er verdt det <3

Ingen har kommet med mus, men har fått noen meitemarker og en død fugl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

At hunnkatter driver og fanger mus og fugler og drar dem med inn i huset for å vise dem fram. Pga instinktet med å mate/trene opp kattunger. (Noen som har hannkatter som kommer med mus forresten?)

At langhårete katter med løs mage ofte trenger hjelp med vaskingen der bak...

Noen flere?

Hilsen ekstremt musefangende hunnkatteier med kattedør og langhåret (av og til stinkende) hannkatteier...

Anonymous poster hash: 812dd...099

Ja,og han fikk også fatt i en kråkunge som hadde falt ut av rede,så da hadde vi en skåkk en sinte kråker som hakka på verandadøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Det verste med å ha katt, er at de ikke lever så lenge og at det er så uendelig trist og tomt når de blir borte.

Anonymous poster hash: 4fb1e...9af

Nå vet ikke jeg hva du mener med ikke lenge (hvor mange år),men noen kan bli ganske gamle.Pusafrøkna hjemme hos mamma blir 19 nå i mai :) Og dattra hennes ble 11,men vi måtte avlive hun pga nyresvikt. Men nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen katter er både kresne og har sart mage, så det er ikke bare bare å finne kattemat som funker.

At noen katter ikke liker å bli holdt og er usedvanlig sterke og sprellende og rastløse, og at stell dermed kan bli en ganske komplisert affære.

At ikke alle katter er så innmari selvstendige, noen vil helst være sammen med mor absolutt hele tiden og nekter å gå ut alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At på langhårede katter så kan noen gang avføringen sette seg fast i pelsen som er rundt der bak. For å unngå det bør man klippe ned pelsen litt rundt hullet.



Anonymous poster hash: f8624...e2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde ikke sett for meg at jeg skulle synes det lille pusetrynet var sååå søtt at jeg ikke greide å lukke døra til gangen og soverommet om natten. Stakkars pusen måtte jo få boltre seg i alle tre etasjene, og ikke bare førsteetasje og kjeller. Og at dette skulle gjenta seg hver natt selv om jeg blir vekt 2-3 ganger om natten :)

Anonymous poster hash: dcaa5...2e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg kom til å bli noens tjener nøyaktig kl 04:30 hver eneste natt i vår/sommer-halvåret. At det er på liv og død skulle bli kjempeviktig å bli klødd under haka i øyeblikket jeg skal duppe av. Eller at det kom til å bli sluppet humler i senga mens jeg ligger der og hviler på dagen som bzzeeer rundt for pus skal vise hvor god jeger han er til matmor...

(...ellers en fryd å ha :fnise:)

Endret av ninuska_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • at alle møbler og dørkarmer blir oppklort og stygge
  • at små, halvdøde mus drasses med inn
  • at selv om vi har kattedør, skal den ikke brukes
  • å bli vekket flere ganger hver natt fordi hun skal ut
  • å måtte bytte ut halvparten av alle blomsterpotter fordi hun hopper opp og kløner dem ned
  • at hun drasser med seg flått inn i vår/sommerhalvåret
  • at hun var så utrolig kresen
  • at hun kom til å få mat av alle de "snille" naboene i området slik at hun ble overvektig
  • skifte ut madrasser pga spy og diare

Må innrømme at det hender at jeg angrer på hele katten. Ønsker meg hund.

Anonymous poster hash: d613d...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...