Gå til innhold

Katten har begynt å bite


iilers

Anbefalte innlegg

Katten min har begynt å bite! Jeg kan heldigvis se det på han før han biter så jeg får "kastet" han bort. Han får et spesielt blikk før han prøver å hugge til (noen ganger merker jeg ikke dette og katten biter). Dette kommer helt uten videre, så det er ikke slik at han reagerer hvis jeg koser han f.eks på magen. Jeg trenger ikke engang å røre han. Katten er rundt 12 år gammel, og han har aldri bitt eller klort meg før.
Denne oppførselen av katten min er rett og slett skremmende, er redd katten skal gå til angrep på meg!
Har dette skjedd noen av dere? Og er det noen som vet om/hva jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe bedre råd enn at du tar han med til dyrlege. Det kan være noe sykdom som gjør at han har endret adferd. En 12 år gammel katt begynner jo å bli ganske voksen, så at sykdommer oppstår er vel ganske naturlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Har ikke noe bedre råd enn at du tar han med til dyrlege. Det kan være noe sykdom som gjør at han har endret adferd. En 12 år gammel katt begynner jo å bli ganske voksen, så at sykdommer oppstår er vel ganske naturlig.

Støttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok ta en tur til dyrlege, ja. Plutselig atferdsendring som dette kan tyde på sykdom, eventuelt hjernesvulst eller lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en katt som oppførte seg likt. Den var 13 år og døde et halvt år etter at atferden ble endret.

Du får få den sjekket og avgjøre om den må avlives for å skåne den hvis han har fått kreft eller svulst eller lignende, det kan nok hende den har det vondt nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren min hadde en gammel katt som beit og klorte skikkelig alle som kom nær, bortsett fra bestefaren min. Det viste seg at katten var nesten blind, og reaksjonen kom pga den var redd. Når jeg klappet den rolig, ingen brå bevegelser, endret katten seg helt ekstremt. Plutselig var den ikke noe monster, mot meg iallefall, lenger. Den hoppet opp i fanget mitt, koste og jeg kunne løfte den. Den døde av beinkreft året senere.

Anonymous poster hash: 4ca01...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Kan ikke si mye annet enn å støtte de andre som har skrevet. En katt som plutselig endre adferd etter mange år må man alltid ta med til dyrlegen. Håper du får noen svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...