Gå til innhold

Let's talk Pratchett.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler at Terry Pratchett er veldig oppskrytt. Jeg har lest mange bøker og jeg liker dem, men ikke fordi selve fortellingen er veldig bra, det er karakterene og skrivemåten jeg liker. Jeg liker at bøkene er morsomme, morsomme dialoger og tanker som karakterene har osv. Hvis det ikke hadde vært for humoren, så hadde bøkene vært ganske kjedelige.

Jeg likte veldig godt bøkene om Tiffany Aching, men nå som jeg leser den nyeste "The Sherpherd's Crown", så bli jeg atter en gang minnet på hvor lite interesant handling det er. Jeg liker den, men jeg syns det er litt kjedelig også. 

 

Jeg lurer på om det er noe feil med meg siden alle gir Pratchett mega skryg hver gang han har skrevet en bok. Jeg hadde håpet at denne siste, utgitt etter hans død, ville vært en av de beste. End it with a bang liksom. :sukk:

 



Anonymous poster hash: f1911...102
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Terry Pratchet og hans Discworld-serie er helt genial. Fordi de er en glimrende satire på både fantasy-sjangeren og samfunnet vårt generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er enig at det er genial satire og sånn, men hva med plottet? Jeg føler at jeg vil lese fordi jeg elsker Granny Weatherwax, ikke fordi selve fortellingen er så gripende.

 

Hvis man leser Harry Potter eller Ringenes Herre, for eksempel, så har man en knekende god fortelling i tillegg til gode karakterer. :P 

Når jeg leste HP så var det liksom "Noooooo! Må jeg vente helt til neste bok for å finne ut hva som skjer videre?!!!!" Med Pratchett så gledet jeg meg til karakterene og stilen hans, ikke selve fortellingen. 



Anonymous poster hash: f8b63...142
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discworld er en helt annen serie, det kan ikke sammenlignes med Harry Potter eller LotR. Det er ikke spenningen i fortellingen som er poenget. Hver bok er frittstående. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...