Gå til innhold

Harry Potter


Cowboy Lotte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Absolutt! Og hør dem gjerne på lydbok lest av Stephen Fry, det er kjempekoselig. Du kan laste dem ned på Piratebay!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg ja. Begynte å lese første boka når jeg var 7 år :fnise:  Anbefaler å lese de på engelsk, hvis du forstår engelsk da :)

Men elsker bøkene, heeeeelt fantastiske! Jeg vet ikke hvilke ord jeg skal bruke for å beskrive mine følelser for de :laugh:  :smilorange:  :rodmer:  J.K Rowling er en genial dame. 

Endret av Brukerfeil
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

.. se på nicket mitt, se på bildet, se på signaturen. Eh, ja! 

 

Jeg leser de Engelsk, forvirrende på Norsk for jeg kan ikke de norske navnene :P Har ikke sett filmene med norsk tale eller tekst siden jeg var 13 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albus Dumbledore  :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  

 

akkurat lest ferdig bøkene for xx gangen, nå vil jeg lese de på nytt.. hihi

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig Harry Potter fan! Elsker bøkene og har vel lest dem en gang mellom 10 og 20 ganger. Er så utrolig gjennomtenkte bøker som man får forskjellig utbytte av etterhvert som man blir eldre selv. Jeg ville absolutt lest dem på engelsk om jeg var deg. Du kan også høre dem på lydbok på youtube bare søk på "audiobook harry potter" og tittel på boken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det! Bare en "advarsel": de første bøkene er ganske barnlige i språk og historie fordi de speiler alderen til Harry, som er 11 i første bok. Både språket og historien utvikler seg utover i bøkene ettersom de aldres. Det gjør ingenting, men er greit å vite om.

 

Er forøvrig også enig i at du bør lese eller høre dem på engelsk hvis du kan.



Anonymous poster hash: 64485...a2e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd. :) Ja jeg forstår engelsk, tenkte å låne på biblioteket, og da kanskje best å starte med bok nr 1? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å starte med bok nr 1, ja. Og engelsk. :)
Kos deg, eg skal lese dei på nytt om ein mnd ca. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd. :) Ja jeg forstår engelsk, tenkte å låne på biblioteket, og da kanskje best å starte med bok nr 1? :)

Absolutt. Det er en sammenhengende historie som må leses i riktig rekkefølge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Og hør dem gjerne på lydbok lest av Stephen Fry, det er kjempekoselig. Du kan laste dem ned på Piratebay!

 

Jeg er skikkelig Harry Potter fan! Elsker bøkene og har vel lest dem en gang mellom 10 og 20 ganger. Er så utrolig gjennomtenkte bøker som man får forskjellig utbytte av etterhvert som man blir eldre selv. Jeg ville absolutt lest dem på engelsk om jeg var deg. Du kan også høre dem på lydbok på youtube bare søk på "audiobook harry potter" og tittel på boken.

 

Tror jeg velger bok-versjonene da jeg har en tendens til å sovne av lydbøker, også husker jeg ikke hvor jeg var.  :rodmer:

 

 

Gjør det! Bare en "advarsel": de første bøkene er ganske barnlige i språk og historie fordi de speiler alderen til Harry, som er 11 i første bok. Både språket og historien utvikler seg utover i bøkene ettersom de aldres. Det gjør ingenting, men er greit å vite om.

 

Er forøvrig også enig i at du bør lese eller høre dem på engelsk hvis du kan.

Anonymous poster hash: 64485...a2e

 

 

Det går fint, er fortsatt ung om hjertet. :)

 

Absolutt. Det er en sammenhengende historie som må leses i riktig rekkefølge.

 

Okei, forstår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Harry Potter ❤ Om det er en serie jeg skulle ønske jeg kunne slette fra hukommelsen, bare for å oppleve gleden og magien ved å lese den på nytt, så ville det vært denne!

Tillegg: Den er absolutt best på engelsk. (Og som andre sier så leser Stephen Fry dem helt fantastisk, ikke søvndyssende i det yele tatt.)

Endret av LempikasPromise
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare legge til at den norske lydbokversjonen også er god. Jeg har lest den første boka på engelsk, men foretrekker å lese på norsk. Det er så forvirrende med andre navn og annet språk.



Anonymous poster hash: afa60...937
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det leeeeenge siden jeg leste de da, men har gode minner:) veldig bra bøker om du liker fantasy. Og ja de første bøkene er litt barnslige som nevnt, men det blir mer voksent etterhvert.

Forfatteren har ganske god fantasi og kreativitet. Masse morsomme ord og påfunn :D

Anonymous poster hash: 82014...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg misunner deg! Du har så utrolig mye å glede deg til! Jeg er enig i at du burde lese/høre dem på engelsk. Stephen Fry leser dem kjempebra! Elsker de bøkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lest alle bøkene, men syntes de var... ja... Ikke noe spesielt. Greit tidsfordriv for de som liker sånt, men ikke noe mer for min del i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Men helst på engelsk. Og som andre har nevnt er de første bøkene litt mer barnebok-aktige enn de andre, så om du reagerer litt på det så vit at det går seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...