Gå til innhold

"Det vil du forstå når du selv får barn"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonymous poster hash: a3edf...6d5

Ok.....

Anonymous poster hash: 289d8...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja?

Enkelte ting er vanskelig å forstå 100 % før man selv står midt oppe i situasjonen, og av og til er derfor denne kommentaren korrekt.

Og av og til blir den brukt som en hersketenikk.

Så hva er det du lurer på?



Anonymous poster hash: 4da5f...210
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: a3edf...6d5

Dette er det mest provoserende sitate fra egoistiske og overlegne mødre..

I går var jeg ute å shoppet m en venninne.

Jeg kjørte -hun hadde ikke mobil -så vi var nødt for å holde sammen .. I tillegg er det jo koselig å kunne småprate på shoppingturen.. Jeg hadde en del jeg skulle ha, men vi gikk i den ene barnebutikken etter den andre.. Hun brukte evig lang tid og hvert eneste plagg skulle analyseres .. Jeg hintet etterhvert om at jeg også hadde ting jeg skulle ha, hun så på meg ,men ignorerte det..

Så etter langt om lenge kom vi i en butikk jeg skulle handle.. Da etter få minutter kommer det : "å , skinn deg litt .. Vi må gå jeg vil hjem .."

Jeg svarte at " ja, men jeg må jo og handle- nå har vi jo brukt masse tid i de butikkene du ville gå i"

Svar tilbake: " åh! Jeg vil hjem til gullet mitt.. Du vil forstå det når Du selv får barn"

Arrg.. Blir så provosert over akkurat DET UTRYKKET!

Anonymous poster hash: c40cb...c20

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det mest provoserende sitate fra egoistiske og overlegne mødre..

I går var jeg ute å shoppet m en venninne.

Jeg kjørte -hun hadde ikke mobil -så vi var nødt for å holde sammen .. I tillegg er det jo koselig å kunne småprate på shoppingturen.. Jeg hadde en del jeg skulle ha, men vi gikk i den ene barnebutikken etter den andre.. Hun brukte evig lang tid og hvert eneste plagg skulle analyseres .. Jeg hintet etterhvert om at jeg også hadde ting jeg skulle ha, hun så på meg ,men ignorerte det..

Så etter langt om lenge kom vi i en butikk jeg skulle handle.. Da etter få minutter kommer det : "å , skinn deg litt .. Vi må gå jeg vil hjem .."

Jeg svarte at " ja, men jeg må jo og handle- nå har vi jo brukt masse tid i de butikkene du ville gå i"

Svar tilbake: " åh! Jeg vil hjem til gullet mitt.. Du vil forstå det når Du selv får barn"

Arrg.. Blir så provosert over akkurat DET UTRYKKET! Anonymous poster hash: c40cb...c20

Egoistiske folk blir jo ikke mindre egoistiske av å få barn. Det der synes jeg er et dårlig eksempel.

Anonymous poster hash: d8d66...446

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Det eneste man vil forstår når man selv får barn. Er vel hvordan det er og ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er det mest provoserende sitate fra egoistiske og overlegne mødre..

[..]

Jeg svarte at " ja, men jeg må jo og handle- nå har vi jo brukt masse tid i de butikkene du ville gå i"

Svar tilbake: " åh! Jeg vil hjem til gullet mitt.. Du vil forstå det når Du selv får barn"

Arrg.. Blir så provosert over akkurat DET UTRYKKET!

Anonymous poster hash: c40cb...c20

Dette hadde jeg blitt like fult irritert over, og jeg har barn! Venninnen din virker litt "i sin egen bobble" ^^

On Topic: Selve uttrykket synes jeg har fullstendig rot i virkeligheten. Selv hadde jeg endel formeninger om unger og oppdragelse før jeg fikk barn (det er vi nok mange som har), men etterhvert som jeg ble mor gikk det opp for meg at det var ganske så mye mer innviklet. Likevel så kan man nok formidle budskapet på en likeverdig måte, ikke såpass "oven fra og ned" som uttrykket føles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største "ekspertene" på barn og barneoppdragelse er vel de barnløse ;)



Anonymous poster hash: c9f57...506
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er, men jeg var i en lignende situasjon selv engang. Jeg og en venninne skulle fikse forskjellig ting i byen, og vi ordnet mine ting først. Plutselig fikk jeg tidenes melkespreng, og melka begynte å renne igjennom innlegget, og jeg ble våt. Jeg ville selvfølgelig hjem for å amme barnet mitt. Venninna mi hadde heldigvis full forståelse for at jeg ikke ville gå rundt som en rennende melkeku midt i byen.



Anonymous poster hash: 38cdd...14c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er faktisk sant i noen tilfeller. Jeg er pedagog og har jo mine meninger om hvordan man bør oppdra og hva som er "riktig" å gjøre. Når søsteren min fikk barn var det mye jeg ikke var enig i som hun gjorde (nevnte det aldri). Men nå som jeg selv er mor forstår jeg de valgene hun tok så utrolig godt,fordi man er følelsesmessig involvert på en helt annen måte, og da tar man litt andre valg enn man ville tenkt seg før man fikk barn.

Men slik som en beskrev en situasjon over her med shoppingturen, det har ikke noe med å ha barn eller ikke å gjøre, noen er egoistiske.

Anonymous poster hash: 0526b...4f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er, men jeg var i en lignende situasjon selv engang. Jeg og en venninne skulle fikse forskjellig ting i byen, og vi ordnet mine ting først. Plutselig fikk jeg tidenes melkespreng, og melka begynte å renne igjennom innlegget, og jeg ble våt. Jeg ville selvfølgelig hjem for å amme barnet mitt. Venninna mi hadde heldigvis full forståelse for at jeg ikke ville gå rundt som en rennende melkeku midt i byen.

Anonymous poster hash: 38cdd...14c

Barnet er snart to-og hadde det utmerket fint med faren..

Anonymous poster hash: c40cb...c20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Clarity

Dette er jo et prinsipp som gjelder i det fleste situasjoner: Man må ofte ha opplevd noe, for å ha forutsetninger for å kunne forstå. Dessuten er det forskjell på teori og praksis, og det er vel det som er selve poenget med dette sitatet - at det er lett å skulle si at man bør gjøre sånn og sånn, men det er noe helt annet å faktisk gjøre det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Egoistiske folk blir jo ikke mindre egoistiske av å få barn. Det der synes jeg er et dårlig eksempel.

Anonymous poster hash: d8d66...446

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en del situasjoner vil jeg si at uttrykket er greit å si. Mødre er i en annen situasjon enn barnløse og har behov for å snakke om ting som omhandler det å være mor. Når den setningen kommer, vil jeg si at det er en vanlig setning å bruke. Kan forstå at det er irriterende for noen, men tviler sterkt på at det er et uttrykk som er ment for å provosere... :)

Anonymous poster hash: a0da1...5c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja?

Enkelte ting er vanskelig å forstå 100 % før man selv står midt oppe i situasjonen, og av og til er derfor denne kommentaren korrekt.

Og av og til blir den brukt som en hersketenikk.

Så hva er det du lurer på?

Anonymous poster hash: 4da5f...210

Dette er jeg enig i. Det kommer helt an på konteksten og hva som er bakgrunnen for utsagnet. Noen ganger er det en reell saksopplysning- på linje med at jeg ikke kan vite hvordan det er å ha en alvorlig syk partner, eller miste jobben, siden det er situasjoner jeg aldri har vært i og derfor må være forsiktig med å uttale meg for skråsikkert om. Det betyr ikke at man ikke kan ha meninger om ting, eller gode poenger og innspill, men bare at noen situasjoner er vanskelige å skjønne fullt ut uten å ha opplevd det selv.

Jeg har jo barn, men er for eksempel likevel forsiktig med å være superbastant på ting jeg ikke har opplevd ennå. Som å si: "Nei, når mitt barn blir 20 da kaster jeg det ut, på tide å bli voksen!", når jeg faktisk ikke har hatt en 20-åring eller forstår situasjonen fullt ut.

Andre ganger kan det helt klart bli brukt som hersketeknikk og en måte å kneble samtalepartneren på. Du er ikke meningsberettiget, liksom, for du aner ikke hvordan jeg har det. Hadde jeg hatt en venninne som sa dette støtt og stadig ville jeg blitt lei...

Anonymous poster hash: 47db5...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største "ekspertene" på barn og barneoppdragelse er vel de barnløse ;)

Anonymous poster hash: c9f57...506

Nei, men det jammen ikke alltid foreldrene heller.

Uansett så husker man selv at man har vært barn, man ser barn rundt seg hele tiden, man leser artikler om barneoppdragelse, og man vet at barn også er mennesker. Da er det faktisk ikke helt umulig at man vet at det er feil å la ungen få viljen sin for ørtende gang den uka. Selv om man ikke har barn selv.

Endret av Petra75
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er det mest provoserende sitate fra egoistiske og overlegne mødre..

I går var jeg ute å shoppet m en venninne.

Jeg kjørte -hun hadde ikke mobil -så vi var nødt for å holde sammen .. I tillegg er det jo koselig å kunne småprate på shoppingturen.. Jeg hadde en del jeg skulle ha, men vi gikk i den ene barnebutikken etter den andre.. Hun brukte evig lang tid og hvert eneste plagg skulle analyseres .. Jeg hintet etterhvert om at jeg også hadde ting jeg skulle ha, hun så på meg ,men ignorerte det..

Så etter langt om lenge kom vi i en butikk jeg skulle handle.. Da etter få minutter kommer det : "å , skinn deg litt .. Vi må gå jeg vil hjem .."

Jeg svarte at " ja, men jeg må jo og handle- nå har vi jo brukt masse tid i de butikkene du ville gå i"

Svar tilbake: " åh! Jeg vil hjem til gullet mitt.. Du vil forstå det når Du selv får barn"

Arrg.. Blir så provosert over akkurat DET UTRYKKET! Anonymous poster hash: c40cb...c20

Hvorfor hintet du? Jeg hadde nå sagt at jeg også ville handle, og at dere kunne treffes gjen på er sted på et klokkeslett. Hint er ikke å kommunisere

Anonymous poster hash: 4c298...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Haha den der har jeg fått servert en del ganger ja.. Jeg pleier å fortelle om hvor digg det er å gjøre akkurat hva jeg vil, når jeg vil. Sove så lenge jeg vil i helgene, sitte oppe så lenge jeg vil.. reise hvor og når jeg vil, ikke trenge å planlegge alt så nøye hele tiden.. Også sier jeg "Men dette skjønner nok ikke du som har barn.."

:nigo:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha den der har jeg fått servert en del ganger ja.. Jeg pleier å fortelle om hvor digg det er å gjøre akkurat hva jeg vil, når jeg vil. Sove så lenge jeg vil i helgene, sitte oppe så lenge jeg vil.. reise hvor og når jeg vil, ikke trenge å planlegge alt så nøye hele tiden.. Også sier jeg "Men dette skjønner nok ikke du som har barn.."

:nigo:

Du tenker kanskje ikke over at de som har barn nå har vært barnløse en gang i tiden, og derfor har opplevd begge deler da ;)

Anonymous poster hash: 4da5f...210

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hintet du? Jeg hadde nå sagt at jeg også ville handle, og at dere kunne treffes gjen på er sted på et klokkeslett. Hint er ikke å kommunisere

Anonymous poster hash: 4c298...46f

OK- hintet/sa forsiktig at jeg hadde litt P handle jeg og .. Der og da trodde jeg jo at vi skulle gå i "mine" butikker etterpå..

Vi måtte holde sammen fordi vi kjørte en bil og hun hadde ikke mobil tlf(mobil tlf =klokke)

Anonymous poster hash: c40cb...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...